Ga naar inhoud


Zal de euro toch verdwijnen !!!


1pm

Aanbevolen berichten

En dan lekker allemaal werkeloos thuis zitten.

70% van het verdiende geld in Nederland komt uit de export.(bron Min. Rosenthal vanmiddag in Buitenhof)

Geen export=geen werk =geen geld

Dus met welke centjes wil je dan gaan inkopen in het buitenland?

op de zelfde manier als in switserland

Zwitserland heeft een totaal ander soort economie dan Nederland.

Zwitserland verdient een belangrijk deel van zijn geld in de bancaire sector en dumpt massaal geld op de markt om de CHF te devalueren.

In Zwitserland wordt volop geklaagd dat ze hun producten niet meer kunnen verkopen.

Ook Japan heeft dezelfde problemen.

 

Nederland met de Rotterdamse haven en de rest van Europa als achterland zit niet te wachten op een moeilijke munt.

De Nederlandse Gulden zat al sinds 1963 gekoppeld aan de D-Mark en sinds dien hebben we al geen eigen monetair beleid meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helemaal waar. In 1979 werd de ECU ingevoerd, en sindsdien is het allemaal bergafwaarts gegaan. We zitten nu na 32 jaar ellende weer op hetzelfde niveau als net na de 2e wereldoorlog.

Ok koop ik toch jouw huis voor de prijs in 1946.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

een moeilijke munt is ook niet nodig mij mogen ze ook betalen in CHF zelfs met de austalische dollar heb ik geen moeite.
Vreemde uitspraak voor iemand die van de Euro afwilt. Je wilt van de Euro af omdat de economieen van andere landen de waarde beinvloed, maar als "alternatief" accepteer je een munt waar je voor 0.0% invloed op de waarde hebt????

 

Algemeen; Er zijn hier heel veel dingen te lezen van mensen die reageren met "onderbuik gevoelens"... Als je realistisch naar "de Euro" kijkt, dan zie je dat juist voor een land als Nederland de Euro alleen maar (grote) voordelen heeft. B.v. Nederland moet het hebben van de doorvoer (invoer/uitvoer) van goederen. Als Nederland uit de Euro stapt, dan zullen de kosten de pan uitrijzen voor het internationale vrachtvervoer. In "no-time" zal Antwerpen dan een gigantische groei gaan maken, samen met Hamburg (als Duitsland nog steeds in de Euro zit)... Hierdoor zal de economie een verschrikkelijke klap krijgen die heel veel jaren nodig heeft om te herstellen.

Denk ook eens aan alle kosten die de bedrijven moeten maken om om te schakelen naar een andere munt... Wie gaat dat betalen denk je? Juist! De consument...

Nee, het lijkt allemaal "mooi" om terug te gaan naar die "keiharde gulden" (die losjes aan de D-Mark zat), maar de realiteit is dat als je die "keiharde" gulden/florijn/whatever invoert, dat hij misschien eerder "boterzacht" is....

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een vreemde uitspraak in mijn ogen heeft de munt niets

te maken met het land betalen in goud/zilver/platina/enz enz vind ik ook goed

alleen lastig een stukje papier waar iemand garant voor staat is gemakkelijker

 

MAAR nu komt het als diegene die garant staat niet te vertrouwen is houd alles

op en zo zie ik de euro nu.

 

florijn + dnb ik weet niet nld heeft veel schulden en de schuldenaars geven voor de florijn

wat ze denken dat ie waard is.

 

vluchten naar een vreemde munt is helemaal niet nieuw toen het in

brasilie slecht ging werd alleen nog maar in us dollars gehandeld daar

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds tegen de euro... hij heeft ons en anderen erg veel geld gekost wat niet opweegt tegen het minimale voordeel wat hij KAN hebben.

Problemen als wat er nu gaande is kan je niet herstellen als je allemaal in 1 en dezelfde munt zit. Dat kan wel als ieder zijn eigen monetair beleid kan voeren. Dan kan je de- en revalueren als dat een 'noodzaak is'. Je kan beter monetaqir beleid voeren omdat je met je eigen munt aan de gang bent, die goed past in je economie etc.

Een goede raad: beleg zoveel mogelijk geld BUITEN de euro... ik ben er in ieder geval al een aantal jaar mee bezig, ik vertrouw dat monopolygeld niet echt.

Overigens, ik las een aantal postings eerder dat iemand schreef dat alle eu landen verplicht zijn mee te gaan in deze munt... dat is dus helemaal niet waar... Zweden hoeft dit dus helemaal niet, en zoals het er voorstaat is het land dit helemaal niet van plan. Daar is het de burger die het bepaalt, en de burger is uiteraard niet gek... en wil dus helemaal niet de "Evro"

 

Laat de boel inderdaad maar snel springen... eenmalig weer een boel geld investeren om alles weer terug te draaien (maar dit keer heb je de bevolking dat wel mee, want de meesten willen wel terug naar de Gulden en Mark) en het ergste leed is geleden.

Als je vaak naar bepaalde landen toe gaat, heb je toch bankrekeningen in die landen nodig om het jezelf makkelijk te maken... er verandert dus uiteindelijk niet zo veel .

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Euro is opgezet als een buitengewoon stabiele munteenheid. Logisch, want anders zou Duitsland de Euro nooit geaccepteerd hebben. Zo is er afgesproken dat een land nooit meer dan 3% begrotingstekort mag hebben. Waar verder in de wereld vind je zo'n maatregel? Spanje (!!!!!) heeft nu een wet aangenomen waarin staat dat de begroting in evenwicht dient te zijn, dus er mag geen begrotingstekort meer zijn. Overigens waren Frankrijk en Duitsland de eerste landen die de 3% regel overtraden.

 

Verder is er een onafhankelijke centrale bank, die dus geen opdracht kan krijgen om maar geld bij te gaan drukken. Dat is ook zo in Duitsland, maar niet in Frankrijk. De Engelsen hebben nog niet zo lang geleden hun bank ook onafhankelijk gemaakt, waar zou dat idee vandaan gekomen zijn?

 

Met de opzet van de Euro is dus niets mis. Het probleem is alleen dat er op Europees niveau geen controles zijn, en geen sancties voor landen die zich niet aan de regels houden. Dan hadden we Brussel meer macht moeten geven, en dat willen we niet. En zeker nu niet, want in allerlei landen steken naargeestige populisten de kop op die het liefst de klok meer dan 25 jaar terug draaien en niets van Europa willen weten. Maar op Europees niveau iets willen regelen, en dan niet op Europees niveau controleren of dat wel goed gaat, dat werkt nu eenmaal niet. Wie A zegt moet ook B zeggen, maar dat durven/willen we niet. Dan moeten we de consequenties van die halfslachtige houding maar voor lief nemen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

de grote tegenstanders van andere munt zullen de banken zijn (het land maakt het niets uit )

 

nu kan de bank zeggen"hee ik heb een hypotheek akte van 200.000 mag ik van jullie (landsbank 1.800.000 hebben de 1.600.000

die ik over heb kan ik lekker vergokken op de beurs"

 

de landsbanken van de harde munten zullen daar niet intrappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het bovenstaande ben ik het dus 100% eens. Maar ik heb een sterk vermoeden dat grunnsat en ik tot de minderheid in deze thread behoren....

 

Iedereen die met logica hier naar kijkt is het hiermee eens. Het is alleen lastig als je als werknemer met modaal inkomen rond moet komen om niet ergens naar te gaan wijzen wanneer je koopkracht slinkt door externe redenen waar de Euro eigenlijk niets mee te maken heeft. Voor wie het vergeten is, de crisis is begonnen met het inzakken van de Amerikaanse huizen markt. Dit heeft een sneeuwbal effect veroorzaakt waar de Euro niets mee te maken heeft.

 

Gewoon menselijk, gelukkig hebben de mensen die het voor het zeggen hebben hier een wat meer neutrale kijk op.

 

Men vergeet gemakshalve ook even dat een jaar of 2 na de invoering van de Euro en tot een jaar of 2 terug iedereen een stukje meer koopkracht had. Vroeger kocht je eens in de 10 jaar een nieuwe TV, een nieuwe auto, een nieuwe PC, hoeveel mensen hebben een LCD/Plasma gekocht tussen 2004 en 2009 omdat dit mooi was en niet omdat de oude TV kapot was?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon menselijk, gelukkig hebben de mensen die het voor het zeggen hebben hier een wat meer neutrale kijk op.

Niemand is neutraal en zeker niet iemand die wat te zeggen heeft

 

Men vergeet gemakshalve ook even dat een jaar of 2 na de invoering van de Euro en tot een jaar of 2 terug iedereen een stukje meer koopkracht had. Vroeger kocht je eens in de 10 jaar een nieuwe TV, een nieuwe auto, een nieuwe PC, hoeveel mensen hebben een LCD/Plasma gekocht tussen 2004 en 2009 omdat dit mooi was en niet omdat de oude TV kapot was?

Onzin verhaal productiekosten/concurrentie bepalen de prijs zeker niet de euro

en de lage loon landen die wij aan het spekken zijn

 

de rating buro's willen frankrijk een stapje lager zetten omdat frankrijk teveel kosten krijgt

door rente op hun schulden door die verlaging wordt rente kosten nog hoger dus

na spanje komt frankrijk dan zijn we blij als we naar een andere munt kunnen vluchten

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin verhaal productiekosten/concurrentie bepalen de prijs zeker niet de euro.

Het feit dat die fabrikanten bij hun kosten calculaties geen of veel minder rekening hoeven te houden met koersverschillen telt niet mee??

 

en de lage loon landen die wij aan het spekken zijn.

Natuurlijk, jij doet daar niet aan mee. Jij koopt dure spullen die alleen maar binnen Europa of beter nog Nederland geproduceerd zijn. Jij hebt geen TV thuis staan die uit China komt.

 

de rating buro's willen frankrijk een stapje lager zetten omdat frankrijk teveel kosten krijgt

door rente op hun schulden door die verlaging wordt rente kosten nog hoger dus

na spanje komt frankrijk dan zijn we blij als we naar een andere munt kunnen vluchten

Helemaal mee eens. Ik denk daarbij aan de Nepalese Rupee, alhoewel de Zimbabwaanse dollar ook een leuke munteenheid is. (1 Euro = 13.458.190.327.613.104,00 Zimbabwaanse dollar)

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat die fabrikanten bij hun kosten calculaties geen of veel minder rekening hoeven te houden met koersverschillen telt niet mee??

 

 

 

Hoezo vaste koersen is toch geen voordeel

 

Ik maak me niet zo dik erover als in b.v. in duitsland een biertje koop voor 0,9 florijn of 0,95 florijn

 

je doet net als of de hele handel binnen de eu speelt ,niets minder is waar

olie gas auto's electronica grondstoffen enz enz komt grotendeels buiten de euro zone

 

door de vast gebakken euro heb je ook problemen met de lonen van b.v. polen die

de nl werk markt verziekt

 

polen doet het heel goed met de slottie en onderdeel van de eu

daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 Euro = 13.458.190.327.613.104,00 Zimbabwaanse dollar

 

Vooral achter de comma heeft nog een doel. Je moet maar 85 zimbabwe dollarcent moeten betalen.

 

Ik ben ook voorstander van de euro als munt. Daar is m.i niks mee.

Zonder de door de banken gemaakte problemen zou er ook geen probleem zijn.

Binnen de EU was voor de crisis de euro ook goed voor de handel. Je betaalt en ontvangt in 1 munt.

 

De reden waarom we nu in een crisis zitten zijn de geldg*ile beursianen, de snelle handel en de stroperige EU burokratie.

Brussel loopt altijd 1 week achter de feiten aan en in een snelle beurshandel is dat funest. Want die werken in milliseconden.

 

Wil men de euro redden dan moet men de corruptie aanpakken, sneller reageren van de EU en het aan banden leggen v.d speculanten. Vooral de laatste want die zijn hoofdverantwoordelijk van alle shit.

Zelfs voor een deel van de honger in de wereld.

 

Laat ze maar lekker doorgaan met het geven van abnormale bonussen maar belast ze dan wel met 90% belasting. Dan hebben wij er ook wat aan.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal proberen om je dat uit te leggen.

 

Stel jij maakt een offerte voor een project waar je voor $100.000 Amerikaanse spullen nodig hebt. Nu moet je daar €70.000 voor in rekening brengen, maar de dollar gaat nogal op en neer. Tegen de tijd dat je die spullen werkelijk koopt is de dollar misschien duurder geworden en ben je €80.000 kwijt. Daar moet je dus rekening mee houden in je offerte, dus de offerte wordt hoger. Zo werkt dat dus.

 

Dat de Polen zoveel goedkoper werken komt omdat daar de lonen veel lager liggen. Dat heeft niks te maken met de Euro. Over 10 jaar is dat heel anders.

 

Kijk maar naar de scheepsbouw. Vroeger kwamen schepen uit Japan, toen uit Korea, en nu uit Vietnam, steeds de lage lonen achterna. Maar zodra het beter gaat in die landen gaan de lonen omhoog. Heel simpel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...