Ga naar inhoud


Zal de euro toch verdwijnen !!!


1pm

Aanbevolen berichten

Als je na de geschiedenis kijkt loopt de rijke zone met de zon mee om de aarde

middenooste->egypte->griekenland->italie->spanje/frankrijk/nederl.->england->usa->japan->korea-china->toekomst india->middenooste->europa

 

dat meganiste draaid nu vlugger doordat de reistijden minder zijn

 

zo zie ik het gebeuren en voordat europa weer aan de beurt is krijgen we armoede

 

ik heb er geen bewijs voor en velen zullen me nu voor gek verklaren maar zo zie ik het

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat verhaal klopt helemaal, als je tenminste geen rekening houdt met:

  • De Minoïsche beschaving
  • Het rijk van de Hettieten
  • Het Chinese keizerrijk
  • Het Japanse keizerrijk.
  • Het Koreaanse keizerrijk.
  • Het rijk van de Khmers.
  • Het Indiase rijk van de groot-moguls
  • Het rijk van de Maya's
  • Het rijk van de Azteken
  • Een enorm indiaans rijk dat in het Amazone gebied gelegen heeft.
  • Grote rijken die bestaan hebben in de Stille Oceaan en Afrika.

Ik zal nog wel een paar beschavingen vergeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag van dit topic is of de euro verdwijnen zal!

 

Kunnen alle voor en tegenstanders van de euro wel vertellen hoe goed en hoe slecht die euro is maar na Griekenland.Italie,Portugal,Ierland,Frankrijk,Belgie en ook Nederland moet al duurder lenen kunnen we nu toch wel zeggen dat de Euro in zijn huidige vorm zal verdwijnen?

 

Dan heeft de topic starter in ieder geval na alle voor en tegens die hier zijn besproken een antwoord op zijn vraag?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap sowieso het het crises verhaal niet

1.er is een europeese centrale bank die kan geld drukken als er een te kort is (de devaluatie)

2.de centrale bank bepaald zelf wat de rente is

 

het probleem zal zijn de euro zal devalueren en de importen veel duurder

we zijn afhangkeliijk van de import omdat we de grondstoffen niet of teweinig hebben (olie gas erts goud zilver enz)

 

vroeger (voor de euro) ging het slecht in griekenland dan moeten ze maar meer betalen voor de import terwijl hun eigen export

voordeel had met de lage dragmen.

 

Nu met de vaste euro moet iedereen pijn lijden ook de zuinige landen.

 

bot weg gezegd de burger betaald via de benzine pomp de schulden van griekenland

 

waarom denk je dat onze europeese olie (brent) 15% duurder is als de usa olie ?

toen in eu nog alles OK was waren die prijzen gelijk

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat de Euro (binnenkort) verdwijnen? Nee natuurlijk niet. Dat zou economische zelfmoord zijn. Daarmee zou Europa laten zien niet meer in de eigen economie te geloven. Buitenlandse investeerders zouden Europa gaan mijden en zich misschien wel terugtrekken. We moeten nu de rotzooi opruimen en Brussel de macht geven om te controleren of de Euro landen hun verplichtingen nakomen. En we zullen landen als Griekenland ook met kennis en kunde bij moeten staan om hun staatsbestel op orde te krijgen, zodat het moderne goed functionerende landen worden. Leningen etc. zijn niet voldoende, we moeten meer doen.

 

En wat nog belangrijker is, het moet afgelopen zijn met de huidige situatie waarbij de landen van de EU alleen unaniem beslissingen kunnen nemen. Beslissingen moeten bij meerderheid genomen worden. Het is vrijwel onmogelijk om 27 landen altijd op één lijn te krijgen. In tijden van crisis verlamt dit de EU zoals we nu wel gezien hebben. En het Europees parlement moet meer macht krijgen. Dit alles stond in de grondwet voor Europa. Nu wordt wel duidelijk hoe stompzinnig we bezig geweest zijn in Nederland toen we tegen die grondwet stemden om heel andere redenen dan die grondwet.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

@grunnsat: het probleem is vertrouwen! Noord-Europa vertrouwd er niet op dat Zuid-Europa de juiste dingen doet en Zuid-Europa heeft een hele andere mentaliteit dan Noord-Europa. Voor West en Oost geldt hetzelfde.

Daarnaast heb ik niet de indruk dat Brussel doet waar de EU-burger baat bij heeft. Mijn gevoel zegt dat Brussel alles doet waar de economie en dan met name waar de grootste profiteurs van de economie baat bij hebben.

Sterker nog, ik heb al niet eens het gevoel dat onze eigen regering doet waar de NL-burger baat bij heeft.

 

Wat mij zou helpen bij bijv. verkiezingen:

Het is (volgens mij voor iedereen) duidelijk dat er veel bezuinigd moet worden. Laten we voor het gemak de huidige € 18mld nemen. Laat iedere partij vóór de verkiezingen maar een begroting maken met daarin de notitie hoeveel ze op welk onderdeel ze willen bezuinigen. Dan is voor iedere NL-er duidelijk wat de consequenties zijn wanneer ze op een bepaalde partij stemmen.

Nu zijn het allemaal loze woorden waar ze tijdens de regeerperiode nog alle kanten mee op kunnen. Zo is dat ook in Brussel en bij de VN en ook met de beslissingen rondom de (Euro-)crisis. Niemand van de door ons gekozen leiders is capabel om echt leiding te geven/te nemen. Niemand neemt de verantwoordelijkheid en niemand durft de concequenties te aanvaarden.

 

N.B.

Waar zijn onze leiders bang voor? Zo eindigen als Kadaffi valt wel wat mee. Hooguit dat ze naar ander werk moeten omzien. Maar gezien het tegenwoordig belangrijker is dat je kunt 'netwerken' dan of je daadwerkelijk op een bepaald (kennis)gebied capabel bent, zal een andere baan vinden wel moeten lukken.

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat de Euro (binnenkort) verdwijnen? Nee natuurlijk niet. Dat zou economische zelfmoord zijn. Daarmee zou Europa laten zien niet meer in de eigen economie te geloven. Buitenlandse investeerders zouden Europa gaan mijden en zich misschien wel terugtrekken. We moeten nu de rotzooi opruimen en Brussel de macht geven om te controleren of de Euro landen hun verplichtingen nakomen. En we zullen landen als Griekenland ook met kennis en kunde bij moeten staan om hun staatsbestel op orde te krijgen, zodat het moderne goed functionerende landen worden. Leningen etc. zijn niet voldoende, we moeten meer doen.

 

En wat nog belangrijker is, het moet afgelopen zijn met de huidige situatie waarbij de landen van de EU alleen unaniem beslissingen kunnen nemen. Beslissingen moeten bij meerderheid genomen worden. Het is vrijwel onmogelijk om 27 landen altijd op één lijn te krijgen. In tijden van crisis verlamt dit de EU zoals we nu wel gezien hebben. En het Europees parlement moet meer macht krijgen. Dit alles stond in de grondwet voor Europa. Nu wordt wel duidelijk hoe stompzinnig we bezig geweest zijn in Nederland toen we tegen die grondwet stemden om heel andere redenen dan die grondwet.

 

Het bij meerderheid stemmen betekent het einde van de Europese Unie. Dit betekent dat de drie grote landen (Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanie) alles er kunnen doorjassen wat zij willen. In het Europees Parlement heb je nu ook dat de zetels zijn verdeeld naar het aantal inwoners dat een lidstaat heeft. Dit zal dus ongetwijfeld niet veranderen. Merkel, Sarkozy en Cameron laten echt niet toe dat kleine landjes als Slowakije, Bulgarije dingen aannemen die in hun landen ingevoerd moeten worden.

Ook voor Nederland kan ik het mij voorstellen dat het totaal ongewenst is, stemmen bij meerderheid. Zaken die in Nederland al totaal gewoon en vanzelfsprekend zijn, kunnen zo maar afgeschaft worden. Waarom ja, omdat andere landen nog niet zo ver zijn. Nederland is al een democratie vanaf 1815 en sommige landen (CSSR) pas 18 jaar of nog korter. Misschien ligt daar meer het probleem in, dat zij onvoldoende zijn gewend aan de spelregels van de democratie. Dat het EP meer macht krijgen betwijfel ik. Duitsland, de oude Bondsrepubliek (1949-1990) heeft een zeer goede grondwet gekregen, wetten kunnen getoest worden aan de grondwet, en waar de macht tussen Bonn (toenmalige hoofdstad) en de deelstaten goed is verdeeld. Juist in Duitsland was het duidelijk geworden dat een centrale macht iets gevaarlijks is, en uiteindelijk ongewenst. Dit is uitgemond in de Tweede Wereldoorlog. Voor mij is dit het bewijs dat een te sterke macht, van één punt uit, te gevaarlijk en te ongewenst is. Gelukkig is na de lijving van de DDR hier aan niets veranderd in het huidige Duitsland en is het een voortzetting van de eerste Bondsrepubliek.

De verschillen in Europa zijn al groot. Dat maakt Europa zo mooi en intressant. Geen eenheidsworst zoals in de USA. Dit sterke punt moet je juist koesteren en van daaruit verder gaan. Maar dan moet je wel in de Europese samenwerking ook echt toezicht en controle willen uitoefenen, en afspraken nakomen. Daarvan ontbreekt het nu aan alle kanten. Nu wordt simpel de schuld gegeven aan Griekenland. Een mooie zondebok, maar hoeveel Rijken uit het Noorden van Europa trekt dat aan? Hoeveel miljarden zijn er gevestigd in het Franse Saint Tropez? In een film van Louis de Funes uit 1964 zie je dezelfde Saint Tropez nog zonder overvloed aan rijke lui uit het buitenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zijn een stapje verder met einde euro

 

de engelse en switserse bank toezicht houders hebben de banken

opgedragen er sterk rekening mee te houden dat op zeer korte

termijn de euro vervalt(verdampt) en een nood valuta ingevoerd wordt

 

Ik weet niet waar je dit bericht vandaan haalt, maar waarschijnlijker is dat die banken noodscenario's moeten maken voor zo'n situatie. Overheden hebben voor allerlei onwaarschijnlijke rampen noodscenario's klaar liggen, maar dat wil niet zeggen dat ze die rampen op zeer korte termijn verwachten. Zouden ze er in Zwitserland en Engeland inderdaad van uit gaan dat de Euro op zeer korte termijn verdwijnt, dan zou dat heel groot nieuws zijn. Ik lees nergens iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net op nu.nl gelezen dat merkel en sarkozy hebben verklaard dat als italie ook niet meer kan betalen dat het einde van de euro betekend.

Komt toch wel dichtbij.

Ik denk dat ik mijn baas vraag om mij maar in chinese Renminbi te laten betalen , voor het geval dat :grin:

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...