Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik heb laatst Ozoon op m'n 8000 gehad en na een experimentje met barry allen lukt het me niet meer

om PLI in flash te zetten !

Na flashen krijg ik het pli logo te zien maar dan stopt het ,heb het al meerdere keren gedaan met zelfde resultaat !

Originele img wil wel er op,alle sporen van Barry Allen gewist maar nog lukt het niet om pli er terug op te krijgen ..

Iemand een hint ???

Geplaatst:

Wil je iets duidelijker zijn?

Wat stopt er?

Heb je misschien ooit PLiautobackup gebruikt en staat er nog een backup op de hdd,sd of cf?

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem.

Newnigma 3.1 op de Dm8000 geïnstalleerd omdat ik mijn karate/ambilight plugin niet lekker werkend kreeg met Pli en daarna wilde ik toch even terug naar Pli en no go.

Het komt voor zover ik kan zien doordat nieuwe Dream Multimedia images een nieuwe techniek gebruiken om de HDD te mounten en formatteren en de Pli image doet dat anders. Die kan niet overweg met een HDD die op de nieuwe wijze 'behandeld' is.

Ik denk dat de HDD er uit moet en je die in je PC zult moeten formatteren.

Ik ga toch maar weer naar newnigma.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Dat heeft er in dit geval niets mee te maken. Ik had al bootloader 84 en heb er tussendoor zelfs nog de laatste originele image in gezet om de backup op de harddisk te wissen omdat ik in eerste instantie dacht dat het daar aan lag.

Het lijkt toch echt aan de nieuwe mountpoints bumscrams te liggen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik ben juist verplicht geweest, komende van Pli 1.0 om met DreamUp met een seriële verbinding te werken om die SSL84 en Pli 2.1 erop te krijgen.

Ik vind dit eigenlijk ondermaats.

Geplaatst: (aangepast)

gewoon via webinterface zoals je een normale flash doet kan je dit ook met nfi bootloader 84 erin doen

succes

aangepast door bundy6073

Dreambox 7020

Dreambox 800 HD

Phillips dsx 6073/03

Geplaatst:

Toch is dat mooi om te zien hoe DM ons bijna verplicht hun software te gebruiken !!

Ook ik had dit probleem hij wilde zelfs de bootloader 84 er niet in zetten met Dreamup

Via de web-if gaat dit nog het beste

Maar goed ik heb hem wel weer aan de praat met Pli

Newnigma heeft voor mij minder meerwaarde dan Pli

Geplaatst:

Ik heb al een tijdje de laatste bootloader erin,dat is dus zeker de oorzaak niet !

Via de laatste dmm images moet je idd na flaschen je hdd, cf en dergelijke appart mounten via instellingen hdd maar of het nu daaraan ligt betwijfel ik want het enige wat je

daar volgens mij doet is de hdd mounten en een pad aangeven.

Als ik PLI flash dan heb ik hetvolgende: tijdens de eerste boot komt het logo van PLi tevoorschijn ,dat gaat weg en dan gebeurt er verder niks niet meer,de install gaan niet meer verder en blijft ergens op hangen. ( op de hdd en cf staat niks extra dus dat kan het ook niet zijn )

Ik ben nu niet van plan om de hdd te ontkoppelen en eventueel te formatteren want dat lijkt me te gek !

Dan maar terug naar ozoon of newenigma die het ook prima doen al heb ik het idee dat CCcam met Ozoon net iets trager is maar Oscam is dan wel lekker snel

Greetz

Spidy

• Beheerder
Geplaatst:

Toch is dat mooi om te zien hoe DM ons bijna verplicht hun software te gebruiken !!

Ook ik had dit probleem hij wilde zelfs de bootloader 84 er niet in zetten met Dreamup

Via de web-if gaat dit nog het beste

Maar goed ik heb hem wel weer aan de praat met Pli

Newnigma heeft voor mij minder meerwaarde dan Pli

Dat is een beetje een onzin verhaal. Jij wil eerder Dream Multimedia verplichten om zich te conformeren naar software waar ze niets mee te maken hebben en dat is dan de omgekeerde wereld.

Ik heb gisteren Newnigma, Ozoon, Pli en de originele expirimental geflashed en alles behalve de OpenPli was onderling prima uitwisselbaar.

Dan kan je dus gerust stellen dat het aan de pli ligt, omdat dat een image waar met name het OS flink gewijzigd is en die image is niet meer de software (enigma2) van Dream Multimedia volgt.

Ik had dit al voorspeld, maar het blijkt dus nog vroeger te gebeuren dan ik zelf had verwacht.

Dit kan je iedereen kwalijk nemen, maar niet Dream Multimedia. Als je zelf in de computer van je auto een tuning firmware plaatst, ga je ook niet klagen bij de dealer als je motor begint te stotteren.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Dan kan je dus gerust stellen dat het aan de pli ligt, omdat dat een image waar met name het OS flink gewijzigd is en die image is niet meer de software (enigma2) van Dream Multimedia volgt.

Ik had dit al voorspeld, maar het blijkt dus nog vroeger te gebeuren dan ik zelf had verwacht.

Michel, kan dat ook de reden zijn dat mijn eSata schijf niet meer zo goed functioneert met open pli 2.1 i.p.v. de oude 1.0 versie. Haperingen, stotteren als je aan het opnemen bent en tegelijk een andere opname wil bekijken.

Fred

• Beheerder
Geplaatst:

Dat durf ik echt niet te zeggen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...