Ga naar inhoud


Settings Enigma1/2 Dreamboxen VU+ CTech ET5 en 9000 (AZboxen met E2)


Satje07

Aanbevolen berichten

Hoi Ed,

Sorry, ik noemde de editor wel, namelijk DreamBoxEdit IHAD Edition (zo noemt hij zichzelf bij de identificatie in het pull-down menu). Ik was me aanvankelijk niet eens bewust van het bestaan van meerdere editors totdat ik jouw verhaal nog eens goed las met verwijzing naar de Dreamset 2.35 editor. Na het nodige gehannes kreeg ik die op gang, en geen foutmeldingen meer dus dat is opgelost.

Ook kon ik in 2.35 vrij gemakkelijk de twee voor mij ontbrekende satellieten invoegen. Maar... ik blijf wel met een probleem zitten: wat gebeurt er met radio????

Als ik Eutelsat W5 met handmatig inscannen in mijn ontvanger stop, dan krijg ik in het lijstje keurig de twee gecodeerde tv programma's en ook de drie ongecodeerde radioprogramma's te zien. Ga ik uit het zenders zoeken verhaal dan krijg ik de tv programma's keurig in het lijstje van Eutelsat W5 te zien. Maar als ik dan naar radio ga (want daar gaat het dan natuurlijk om) dan krijg ik niet die drie zenders te zien maar zes favorieten opties voor radio, te weten Fabvourites 19./23, Hotbird Radio 13, Astra radio 23, UK Radio Astra 28 en CD Nordic radio 0.8 W. Plus het woordje Favourites (Radio) waar verder niets achter zit. Geen idee hoe ik af moet stemmen op de zojuist gevonden Canadese radiozenders op 70,5 Oost. De vraag is natuurlijk of er een relatie tot jouw lijst is die dit veroorzaakt, of dat de software op een of andere manier veranderd is waardoor ik ingescande radiozenders in elk geval niet meer kan vinden door de radio toets in te drukken. Heb je enig idee?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oeps, mijn vraag is overbodig geworden: ik had me niet gerealiseerd dat ik na "radio" te kiezen en die FAV lijsten te krijgen nog een keer apart de groene toets "satellieten" moest indrukken om dan de radiozenders van de bewuste satelliet te krijgen. Probleem is opgelost, ik had dieper moeten graven. In elk geval hartelijk dank voor de perfecte zenderlijst!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, mijn vraag is overbodig geworden: ik had me niet gerealiseerd dat ik na "radio" te kiezen en die FAV lijsten te krijgen nog een keer apart de groene toets "satellieten" moest indrukken om dan de radiozenders van de bewuste satelliet te krijgen. Probleem is opgelost, ik had dieper moeten graven. In elk geval hartelijk dank voor de perfecte zenderlijst!

 

Snapte het al niet, hier een willekeurige scan gedaan, dan heb ik een map onder Favorieten "Last Scanned" daar moeten alle zenders

inkomen die hij nog niet kent of een andere naam hebben b.v.

Je moet uiteraard wel voor deze "nieuwe sats" eerst een satelliet naam aanmaken en daarachter de positie Eutelsat W5 (70,5E)

bij positie 705 en East invullen

Verder de transponders erin zetten en scannen.

Als je de gegevens van deze sats hier plaats kan ik ze er wel bijplaatsen, helaas niet bijwerken.

Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...