Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb de receiver via HDMI out aangesloten op de plasma tv en een Media player aangesloten op de receiver. Ik heb perfect beeld en geluid. Als ik in het menu van de receiver wil springt het beeld van de tv op zwart en verschijnt het menu alleen op de display van de receiver zelf. Ook heb ik de receiver via componenten ingang op de tv aangsloten, maar krijg op geen enkele manier het menu scherm op de tv. Wat dore ik verkeerd?

JanR

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

• Moderator
Geplaatst:

Even Googelen geeft meer vragen over dit onderwerp.

Sommigen hebben wel een OSD wanneer er geen ingangs bron is ingeschakeld.

Het schijnt dat deze ontvanger geen OSD kan weergeven via HDMI, wanneer er tegelijk signaal op een van de ingangen wordt aangeboden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@JanR

Druk je wel eerst op de knop Receiver ?? op de afstand bediening, en dan Setup ???

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Geplaatst:

Ja ik druk eerst op rreceiver dan op setup. Dat verschijnt netjes op de receiver en niet op tv. Ik heb bijna alle functies uitgeschakeld in het menu qua aanvoer. Alleen hdmi naar vcr/dvr staat aan. Dat heb ik gelezen op een Engelse forum, dat je aansluitingen diue je niet gebruikt uit moet schakelen omdat de receiver ded beste uitgang gebruikt om het menu te tonen. In ieder geval nog geen menu beeld op tv. Ik ga morgen een fabrieksreset doen, dat schijnt de oplossing te zijn.

Nog iets nieuws: Als ik de tv aanzet gaat de receiver ook aan. En op HDMI 2 waar de receiver op aangesloten is kan ik via de afstandsbediening van de Panasonic tv het geluid van de receiver regelen. Was me nog niet opgevallen.

Geplaatst:

Volgens mijn boekje van de 609 (foutmeldingen) werkt het setup menu alleen via hdmi en niet via component. component cabel verwijderen >>>

gr. ger

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Het probleem is inmiddels opgelost. Om het menu op de tv te krijgen moet de receiver op DVD staan. De receiver spring automatisch naar game/tv als je de setup knop indrukt. En als er op game/tv geen bron is ingeschakeld heb je dus geen beeld. Op DVD heb ik de mediaplayer als bron en als deze is ingeschakeld verschijnt het menu op de tv.

Geplaatst:

Om het menu op de tv te krijgen moet de receiver op DVD staan. De receiver spring automatisch naar game/tv als je de setup knop indrukt.

Ja, nee, da's logisch natuurlijk :crazy:

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Tja, toch is het zo. Het lijkt moeilijker dan het is :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen