Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben bezig de schotel uit te richten en het lukt me maar niet.

Ik ben begonnen met de paal (die hing iets voorover volgens mijn waterpas) loodrecht zetten. Dat is nu klaar. Heb een metalen plaatje tussen de paal en de beugel gemaakt om hem loodrecht te krijgen.

Vervolgens de schotel op 29 graden gezet (stond op 30 dus waarschijnlijk stond de paal van die gene waar ik hem van over heb genomen niet recht) Die van mij nu dus wel en een correctie van 1 graad gedaan.

Ik heb vier Inverto koppen, 2 dubbele in het midden en 2 enkele aan weerskanten. (deze stonden al goed op de rails) Ik heb de verkoper gevraagd(hij had alles al losgekoppeld) sluit de boel maar weer aan en laat maar zien dat alles werkt anders koop ik het niet. Dit heeft hij gedaan en alles werkte.

Hij had wel de dubbele koppen aan de een zijkant en de enkele naast elkaar aan de andere zijkant. Ik heb pli en de hele rommel er op laten zetten bij de lokale sat boer en daar werkte alles.

De sat boer zij je moet nu de beugels van de koppen op exact dezelfde plek laten zitten en dan de dubbele in het midden en de enkele aan weerskanten. Zo had hij het ingesteld en was volgens hem noodzakelijk. Dus dit heb ik gedaan.

Ik moest van hem de switches nog niet aansluiten de kabel rechtstreeks in de ontvanger en in de Astra 3 kop. Dit heb ik ook gedaan.

Nu is het enkel nog een kwestie van op het dak staan en heen en weer zwaaien met de schotel tot ik beeld heb (ik moest hem van de beste man op BVN zetten daarvoor)

Nu heb ik inmiddels vanaf vanochtend vroeg tot nu op het dak gestaan en ben gisteren ook al de hele middag bezig geweest en begin nu de neiging te krijgen de hele boel in elkaar te trappen zo flauw ben ik er van.

Ik heb hem gevraagd of ik hem kan inhuren maar hij heeft weinig tijd en ik moet dan lang wachten dus ik hoop er toch nog zelf uit te komen. Heb een slordige 550 euro geïnvesteerd en heb nog steeds niks.

Ik heb ook al een grote winkelhaak gemaakt van 2 lange latten en de hoek van de buren hier op afgetekend en overgenomen bij mij maar ook dit heeft niet mogen baten.

Heeft iemand nog tips voor mij? Weet iemand een adresje in de buurt van Veendam om iemand in te huren die wel tijd heeft.

Alvast bedankt!

• Moderator
Geplaatst:

Hallo, goedemiddag,

Een heel verhaal, maar BVN zit niet op ASTRA 3 maar op ASTRA 1 op 19 graden oost.

BVN is ongecodeerd, en daarom eenvoudiger uit te richten.

Steek de antennekabel van de ontvanger daarom rechtstreeks op de ASTRA 1 kop en zet de ontvanger op BVN.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ok bedank voor de reacties, dergelijke info doet je afvragen of je wel de juiste sat boer hebt gekozen.

Hoezo kortsluiting, ik heb de kabel rechtsteeks vanaf de ontvanger op de kop, het is een nieuwe kabel met nieuwe connectoren. Ik heb ook de duurste kabel gekocht die er was. Ik had keuze uit kabel voor ik meen drie kwartjes per meter en heb die van 1,25 per meter meegenomen. De kern van de kabel kan niet tegen de connector aankomen lijkt mij.

Ik heb overigens al op beide koppen geprobeerd maar zal weer het dak op gaan.

Ik heb trouwens 1 keer beeld gehad, de eerste keer had ik de kabel in de astra drie kop. Ik zette de ontvanger voor de eerste keer aan, en de stond op !prime time. Ik had toen beeld maar het was de enige zender die het deed de rest deed niks. Weet niet of dat iets zegt?

Geplaatst: (aangepast)

Mijn schotel zit iets lager dan de buren, zou dat het kunnen zijn?

Ik was zelf in de veronderstelling dat dit niet zo is omdat ik al een keer beeld met !primetime heb gehad en toen zat die nog iets lager, de buis kon nog iets omhoog en de schotel ook das inmiddels al aangepast....

Ik had toen de Astra 3 kop aangesloten, en de sat boer gebeld die zij nu moet je nog iets naar links en dan moet het klaar zijn. Nooit geen beeld weer gehad.

post-59551-0-76249200-1321803165_thumb.jpg

post-59551-0-48353700-1321803215_thumb.jpg

aangepast door Haroldprins1980
Geplaatst:

Heb je al eens met Dishpointer gekeken in welke richting de schotel moet kijken?

Locatie even invullen, satelliet kiezen en inzoomen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Als ik de foto's zo zie ,dan gaat dit niet lukken, de schotel heeft geen vrij uitzicht

aan de rechter kant heb je ook nog een schoorsteen, de enigste optie die je

hebt ,de schotel om hoog .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Maar bij de buren werkt het wel? Ik heb ook al beeld gehad op !primetime?

Ik heb toen ik het gisteren niet voor elkaar kreeg de kop aan de schotel laten zitten zonder de kabel er in, de ingang was dus open en het is vochtig weer.

Ik heb er even in gekeken zo goed en zo kwaad als dat gaat, maar zie geen corrosie of iets dergelijks.

Kan dit er ook mee te maken hebben?

aangepast door Haroldprins1980
Geplaatst:

Nu de richting i.d.d. goed is, uitmeten of de schotel de satelliet ook kan zien.

vGnp

post-44950-0-23527200-1321810209_thumb.jpg

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Jij hebt een hele andere op stelling, de schotel van de buurman zit ook hoger ,en heeft maar

1 lnb ,de arm waar de lnb's op zitten ,moet minimaal even hoog zijn, als de goot van het huis

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik begin ook te vrezen dat dit het wel zal zijn, ik heb ook echt alles al geprobeerd en dit is de enige rationele verklaring die dan overblijft.

Toch heb ik die zender !primetime er op gehad, dit vind ik wel vreemd dan en blijf nieuwsgierig wat de verklaring is daarvoor.

Dan heb ik dus een paal nodig van zeker een meter of 8 a 10 zijn die er uberhaupt wel?

Geplaatst:

Kun je niet verder naar achteren? Want een paal van 8 a 10 meter zal met zo'n schotel

er bovenop een hele grote metronoom worden als de wind er goed op staat.

Of je moet de paal al heel goed kunnen tuien.

vGnp

Satlook Digital NIT

• Moderator
Geplaatst:

Het enige wat ik van !primetime kan vinden zit op 31,5 graden oost.

Wanneer je die ontvangt met de Astra 3 kop staat je schotel 8 graden verdraaid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Die tuin vanaf de gevel is 11 meter diep dan zou ik hem aan de schutting moeten maken, de houten palen daarvan heb ik net vervangen en zitten 70cm in de grond, dat gaat een metronoom worden die zeker snel omvalt, dan moet ik daar eerst iets op verzinnen. en dan heb ik nog steeds een zeer lange paal nodig daar het huis zelf 2 verdiepingen en een zolder heeft. ik denk 2 x 2.70 en en 2 meter. Zeg maar 8 meter hoog.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...