Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Het enige wat ik van !primetime kan vinden zit op 31,5 graden oost.

Wanneer je die ontvangt met de Astra 3 kop staat je schotel 8 graden verdraaid.

Maar het is me ook niet gelukt die er weer voor te krijgen heb ik ook geprobeerd, ik ben ook bang dat het dom van mij was de koppen vannacht aan de schotel te laten zitten met 1 aansluiting niet aangesloten dus die waren gewoon open. Ik las net dat het niet vochtig mag worden. Ik ben ook maar een leek.

aangepast door Haroldprins1980

• Moderator
Geplaatst:

Zolang die pluggen aan de onderkant zitten kan er geen water inlopen, zo snel gaan ze niet kapot.

Zolang je ze maar even droog blaast voordat je de kabel aansluit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zolang die pluggen aan de onderkant zitten kan er geen water inlopen, zo snel gaan ze niet kapot.

Zolang je ze maar even droog blaast voordat je de kabel aansluit.

Dat is een opmerking die verlichting geeft, als het niet lukt ga je overal aan twijfelen, dus bedankt!

Zal morgen even krimpkous halen. Ik heb inmiddels een buis geregeld, ik krijg straks de binnen diameter doorgebeld en dan hoop ik dat ik die van mij er een eind kan inschuiven wat bouten er doorheen, desnoods wat laswerk, en dan maar weer opnieuw proberen. Neem ik ook even een föhn mee op het dak, dan kan ik ze zeker mooi droog maken.

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb naar aanleiding van jullie tips de vorige keer een langere paal geregeld, was even zoeken om zo een lange te vinden maar het is gelukt.

Ik zit nu alweer een tijdje astra 1 te zoeken maar weer niks, ik snap er helemaal niks meer van.

De koppen zitten net zo als ik hem heb overgenomen, en ik heb gezien dat het werkte maar bij mij doet het niets.

Wat ik heb kunnen vinden als ik in de sticky kijk in dit forum over het afstellen van een triax multiblok is dat de koppen toch even anders staan dan aldaar vermeld. Ik heb dan wel andere kopen (Inverto)

Moet ik nu mijn koppen anders gaan zetten of juist afblijven omdat het bij de vorige eigenaar goed stond?

Ik heb nu meer hoogte dan 2 x de afstand maar hoop dat iemand kan bevestigen dat dit daadwerkelijk hoog genoeg is?

Alvast bedankt!

post-59551-0-67998700-1322406980_thumb.jpg

post-59551-0-63056500-1322406998_thumb.jpg

Hou er rekening mee als je uw schotel uitricht, dat het gaat over digitale ontvangst, dat signaal moet eerst omgezet worden naar beeld, je hebt dus te maken met een lichte vertraging.

Als je de schotel nu te snel gaat verdraaien loop je het risico de satelliet positie te paseren voordat het beeld er komt.

Ga dus niet te snel draaien aan die schotel, maar doe dat heeeeel langzaam, draai gewoon vanuit een positie naar links of rechts.

Lukt het niet, schotel wat schuiner zetten en herbeginnen, dit kan hooguit 10 minuten zoekwerk zijn.

Voorwaarde is dat je afgestemd op een zender zoals BVN op astra 19.2 of ocko op 23.5, beide zijn vrij te ontvangen.

je lnb's zijn van links naar rechts als je achter de schotel staat 13 - 19.2 - 23.5 - 28.5

Voor je begint controleer toch maar eerst je 2 F conectors nog eens op sluiting tussen mantel en kern, die draadjes van de mantel zijn flinterdun, men kijkt er zo over.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

En laat die mast rustig een eind zakken. Volgens mij ligt het daar ook niet aan (je hebt even beeld gehad), want de stralen komen schuin van boven, niet horizontaal zoals bij terrestrial ontvangst (Digitenne).

Zoals hij nu staat ga je bij storm problemen krijgen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Plaats de schotel eerst is aan de andere kant van je woning, even op een paaltje net boven de grond.

Dan kan je daar een beetje ervaring gaan opdoen met het uitrichten.

Als je dan op de satellieten beeld hebt kun je het weer aan die mast monteren.

Hou er wel rekening mee dat als de paal niet geheel waterpas staat aan de onderzijde hij aan de de bovenkant een grote afwijking vertoond met zo een lange mast.

Windgevoelig als wat dus snel last van hapering van de getoonde beelden heb je op deze manier, iets wat het uitrichten bemoeilijkt.

Wat ik heb kunnen vinden als ik in de sticky kijk in dit forum over het afstellen van een triax multiblok is dat de koppen toch even anders staan dan aldaar vermeld. Ik heb dan wel andere kopen (Inverto)

Moet ik nu mijn koppen anders gaan zetten of juist afblijven omdat het bij de vorige eigenaar goed stond?

Probeer het toch maar eens op deze manier te doen:

http://www.sat4all.c...ost__p__1692438

Ik zie dat jouw multi-lnb houder niet volledig kant hotbird lnb gekanteld is.

aangepast door icesat

Ik kan de boel niet voor de woning plaatsen daar staat een kolosale boom op 8 meter afstand van een slordige 10 meter hoog en drie huizen breed.

Ik ga het wel net zo doen als in het topic van Connexxion. Maar vraag me af of dat verhaal ook opgaat voor mijn Inverto koppen, die zijn breder dan de Alps?

De paal staat inmiddels 100% waterpas, dat is iets wat ik wel heb kunnen bereiken.

Toen ik de foto's maakte had ik de multiblock nog waterpas. ik heb al geprobeerd voor mijn laatste reactie met de houder zoals op de foto van icesat naar beneden maar heb nog steeds geen beeld weer gehad.

Word er zo langzamerhand simpel van. Heb het ooit eerder gedaan bij de vorige woning toen was ik in 10 minuten klaar.

aangepast door Haroldprins1980

Ik krijg het idee dat je iets te enthiousiast ben begonnen met de schotel installatie. Het beste is om wat ervaring op te doen met uitrichten met één enkele LNB en daardoor de feeling krijgt hoe gevoelig het uitrichten is. Naar mijn mening stond je schotel op de 1e foto's hoog genoeg, je buurman heeft nl. wel signaal. Met de opstelling met meerdere LNB's en dan ook nog met switches is behoorlijk gecompliceerd waardoor er van alles mis kan gaan met je instellingen in de ontvanger. Stel je hebt één LNB voor Astra1 wél goed uitgericht, maar je ontvanger staat afgestemt op Hotbird, óf je switch staat niet goed, dan krijg je gewoonweg geen signaal op je ontvanger. Het is een prachtige hobby, maar als ik jouw was, zou ik starten met één enkele LNB aan te sluiten en daarmee Astra1 (of 3) te gaan zoeken. Daarna stap voor stap verder. En eerst de schotel weer op de lagere (sorry ;) ) buis plaatsen.

Edit;

Lees net je laatste bericht dat je toch wel ervaring hebt. Toch zou ik eerst uitrichten op Astra en dan stap voor stap verder.

aangepast door Tisnix

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Ik ga het wel net zo doen als in het topic van Connexxion. Maar vraag me af of dat verhaal ook opgaat voor mijn Inverto koppen, die zijn breder dan de Alps?

Gaat wel lukken. Ik gebruik zelf (brede) Inverto Black Ultra lnb's. Signaal van Astra 19,0°E en 23,5°E is sterk genoeg voor en beetje afwijking.

Gewoon beginnen met de schotel op Astra 19,0°E af te stellen op zender BVN.

Wel voor zorgen dat de lnb helemaal tegen het midden van de muti-lnb houder is aangeschoven.

Als je tussen de 80 en 100% signaal hebt op de Astra 19,2°E dan staat de schotel goed voor de overige sats.

Geplaatst:

Ik krijg het idee dat je iets te enthiousiast ben begonnen met de schotel installatie. Het beste is om wat ervaring op te doen met uitrichten met één enkele LNB en daardoor de feeling krijgt hoe gevoelig het uitrichten is. Naar mijn mening stond je schotel op de 1e foto's hoog genoeg, je buurman heeft nl. wel signaal. Met de opstelling met meerdere LNB's en dan ook nog met switches is behoorlijk gecompliceerd waardoor er van alles mis kan gaan met je instellingen in de ontvanger. Stel je hebt één LNB voor Astra1 wél goed uitgericht, maar je ontvanger staat afgestemt op Hotbird, óf je switch staat niet goed, dan krijg je gewoonweg geen signaal op je ontvanger. Het is een prachtige hobby, maar als ik jouw was, zou ik starten met één enkele LNB aan te sluiten en daarmee Astra1 (of 3) te gaan zoeken. Daarna stap voor stap verder. En eerst de schotel weer op de lagere (sorry ;) ) buis plaatsen.

Edit;

Lees net je laatste bericht dat je toch wel ervaring hebt. Toch zou ik eerst uitrichten op Astra en dan stap voor stap verder.

Ik heb al eerder een set gehad met 1 LNB was in 10 min klaar. De ontvanger heb ik laten installeren met Pli en alles instellen + hardeschijf plaatsen door de sat winkel die de schotel met koppen heeft verkocht aan de kennis waar ik het van heb overgenomen. Ik ga idd wel de buis eerst laten zakken tot die op de bodem staat want ik moet nu steeds met keukentrapje op het plat dak staan en dan nog op mijn tenen ook om er bij te kunnen en vind dat onderhand iets te spannend.

Gaat wel lukken. Ik gebruik zelf (brede) Inverto Black Ultra lnb's. Signaal van Astra 19,0°E en 23,5°E is sterk genoeg voor en beetje afwijking.

Gewoon beginnen met de schotel op Astra 19,0°E af te stellen op zender BVN.

Wel voor zorgen dat de lnb helemaal tegen het midden van de muti-lnb houder is aangeschoven.

Als je tussen de 80 en 100% signaal hebt op de Astra 19,2°E dan staat de schotel goed voor de overige sats.

Das dan ook weer een geruststelling er bij, ik zal je advies opvolgen en de handleiding van connexxion printen voor op het dak.

iedereen eerst maar weer bedankt voor de antwoorden waar ik betreffende de laatste problematiek weer goed mee uit de voeten kan! Ik ben daardoor weer wat enthousiaster geworden en heb dit weekend weer tijd en ga dan dapper weer verder. Ik heb al even op het punt gestaan de hele rommel zo weer op marktplaats te dumpen maar dat zou natuurlijk zonde zijn.

Ik heb overigens ook nog ontdekt dat de instellingen door de sat winkel in de ontvanger niet op DVB-S2 maar op DVB-S zijn ingesteld, ik vraag me af of dat wel klopt. Of (de satwinkel weet welke koppen ik heb doordat zij ze hebben geleverd) er heeft iemand bij de overname verzwegen dat de koppen niet geschikt zijn voor DVB-S2. Dat zal ik ook nog moeten controleren denk ik. Dat ik met de aanschaf iets te enthousiast bent geweest zou best nog wel eens kunnen, mocht dit zo zijn met de koppen dus helemaal der naast zat je niet TISNIX

Ik post dit weekend wel even weer een update van de bevindingen en hopelijk resultaten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...