Stefaand Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 (aangepast) Hallo, ik heb, zoals elke week, een update gedaan van mijn gemini installatie en na de install en reboot startte hij niet meer op. Dus ik heb de gemini V3 image voor de dm800 terug gezet. Dat werkt. De settings erin en bvn doet het. Daarna heb ik de tunisiasat-addons-manager_3.0_mipsel.ipk gecopieerd in de box en geinstalleerd. Maar nu weet ik niet meer hoe ik het BLUE PANEL met de (MAC-LIKE) icoontjes weer krijg als ik op de blue button klik. als ik nu op de blue button klik krijg ik een menu met graphica epg en andere applicaties. Kan iemand mij zeggen HOE ik die blue panel met icoontjes tevoorschijn haal ? Ik heb de GEMINI plugin (onder de menu button) ook geinstalleerd, maar ZONDER applikaties want anders start mijn dreambox niet meer op. Want daarin staat ook de CCcam-manager...en die vind ik nu dus niet meer ? Bedankt. 20 november 2011 aangepast door Stefaand 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Loui (K) Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Volgens mij moet je ook nog de GP3 plugin installeren g3wizard_0.15-r0_mipsel.ipk 1
Stefaand Geplaatst: 20 november 2011 Auteur Geplaatst: 20 november 2011 Dat had ik ook gedaan via de menu : 1. gemini wizard 2. gemini wizard + applicaties nu, dat 2de moet ik niet proberen want dan hangt hij tijdens het booten. En met punt 1 zag ik toch het blue panel niet terug komen. Mijn workaround van dit ogenblik....heb een image gemaakt van de andere (goede werkende DM800) en heb die erin geflashed...en alles was weer ok. Nu durf ik niet zo gauw meer de updates installeren van gemini3 via het softwareupdate menu, want het is daardoor dat mijn dreambox niet meer opstarte. 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Loui (K) Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Soms wil het wel eens helpen zoals ik hier on board gelezen heb,zodra de box blijft hangen even op de standby toets drukken kan zijn dat hij daarna doorgaat.Ikzelf heb dat nog niet geprobeerd maar het schijnt te kunnen helpen.
Stefaand Geplaatst: 21 november 2011 Auteur Geplaatst: 21 november 2011 ik zal daar in het vervolg eens gebruik van maken en zien hoe ie reageert. Maar nu dat ik met de gemini3 update ineens mijn dreambox installatie om zeep geholpen heb, ben ik nu niet meer zo happig om die updates te gaan doen. 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Loui (K) Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Mischien een idee om eens over te stappen naar OpenPli,Daar heb je normaal gesproken geen last als je een updat doet. en daar zit alles nog in.
Stefaand Geplaatst: 21 november 2011 Auteur Geplaatst: 21 november 2011 (aangepast) Beste ik heb alle images geprobeerd. Met pli krijg ik regelmatig een blue screen (lees: green screen). In Gemini heb ik dat nooit. Voor mij is Gemini (tot nu toe) het stabielste image. Ook als je inadyn gebruikt en zo.... 21 november 2011 aangepast door Stefaand 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Loui (K) Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Vreemd een maat van mij heeft ook de DM800 en die draait met pli daar was het probleem met gemini dus andersom. volgens mij is geen 1 box het zelfde.
Stefaand Geplaatst: 22 november 2011 Auteur Geplaatst: 22 november 2011 ja raar he. Ik probeer af en toe wel eens een nieuwe image als het een tijdje geleden is om te zien of er veel veranderd is in het image. Maar voorlopig blijf ik toch bij hoog en laag bij Gemini. Maar never say never 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
maximus288 Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 blue panel vind je onder de blauwe knop en de menu knop van de afstandsbediening zoniet is er wat mis gegaan bij de instalatie en dan zou ik hem opnieuw flashen/instaleren. idd pli updaten geeft aanzienlijk meer problemen dan gp3 [mijn ervaring en posts op dit forum] de zwakke plek van gp3 is het grote geheugen verbruik maar dat kun je zelf verhelpen met een geheugenstick of harde schijf VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen