Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn Vu+ duo nu bijna 2 jaar... en heb vananvond mijn eerst groot probleem.

Ik was bezig nieuwe zenders toe te voegen in favorieten via iDreamX en heb Enigma hertart om die veranderingen door de box te laten herkennen, zoals gewoonlijk.

Echter, ik kreeg na de draaiende VTI-logo een groen scherm en dan na een paar seconden weer draaiende VTI-logo en groen scherm... en zo verder... eindeloos.

Stroom uit even uit en terug proberen... weer hetzelfde.

Op het groene scherm kan ik vluchtig lezen "Component : Permanent Timeshift Plugin"... de rest is niet te lezen, het gaat te snel.

Hoe kan ik mij uit deze situatie redden ?

Geplaatst:

Ik heb dus de nieuwste VTI per USB geïnstalleerd (probleemloos) en dan mijn Favorietenlisten per FTP upgeload.

MAAR, en ik heb altijd hetzelfde probleem als ik mijn Vu+ nieuw moet flashen, mijn tuner configuratie blijft leer. Ik krijg dus geen enkel zender te zien.

Desondanks heb ik per FTP het bestand "settings" in etc/enigma2 met de juiste gegevens aangepast, maar bij elke nieuwe lancering van de GUI blijkt dat het settingsbestand naar zijn originele status teruggekeerd is (dus leer : geen van beide tuners is geconfigureerd).

Ik heb 20 LNB's op 2 schotel, en dit allemaal via Diseqc 1.1 beheerd, dus een vrij complexe configuratie.

Ik zou graag dat lange paramatreerproces niet manueel opnieuw moeten doen.

Wie weet hoe ik mijn tunerconfiguratiesettings per FTP terug in orde kan brengen ?

Geplaatst:

Ondertussen is mijn probleem opgelost, dankzij de hulp van een "Foren Gott" (zo noemt hij zichzelf) op vuplus-support.org.

Alles zenders terug OK krijgen na een nieuwe installatie is niet alleen een kwetsie van de Userbouquets uploaden. De Bestanden satellites.xml, settings en lame moeten ook in orde zijn. Ik had last van die laatste twee, die altijd terug leer waren na een nieuwe start van de GUI.

Ik heb het zo opgelost :

In Telnet een "init 4" commando geven om Enigma 2 te stoppen, dan de correcte bestanden per ftp uploaden en eindigen met een "reboot" commando via Telnet.

Na de reboot heb ik al mijn userbouquets terug vol met zenders gevonden !

Geplaatst:

@ Edwin : ja en nee. Duitse paspoort maar franstalige Belg van geboorte :-)

Meertalig = meer kansen om interessante info's op vele fora te vinden !

Geplaatst:

terug naar topic, hoop ik dan maar

ik heb dat wel eens met skins die ik test omdat ze zo mooi uitzien maar/en allemaal foutjes bevatten (renderers vergeten toe te voegen, python elementen vergeten, skin.xml update)

een bekende die voor VTI nog al wat schrijft aan skins (staat bij mij daarmede onderaan de lijst van wenselijke skins)

MAAR ook de permanent timeshift plugin zal ik nooit meer toepassen.

bovendien zijn er skins die met allerlei OSD effekten ook je hele enigma vertragen bij zappen en menu-sturing.

ciao

Girl From The Northern Country

Bob Dylan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...