Ga naar inhoud


DiSEqC probleem terwijl deze met DM800 wel werkt


peterv999

Aanbevolen berichten

Net mijn nieuwe 7020HD opgehaald en de unit aangesloten op mijn schotel z'n DiSEqC. Ik gebruik(te) deze installatie al met verschillende andere Dreambox producten. Wat blijkt nu:

 

Ik kan keurig alle 4 A/B/C/D geselekteerde sats keurig vinden om de lijst te maken maar vervolgens, bij gebruik, alleen de zenders zien die via de 'A' beschikbaar zijn gekomen. Onder in de PLI Gui zie ik ABCD staan met 'A' in een andere kleur, ga ik naar een sat op bv 'B' heb ik geen uitslag en geen beeld terwijl die ABCD presentatie op 'A' blijft staan. Als de DiSEqC niet zou 'passen' had ik ook geen kanaal lijst kunnen genereren denk ik. Nadien de 800HD aangesloten en alles is dan weer werkende! Een raadsel voor me....

 

 

piet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pas als je op A bijvoorbeeld iets opneemt, en dan naar een zender op een andere transponder/satelliet wilt kijken komt tuner B "in beeld"

Als je alleen maar heen en weer zapt dan zal de box de A tuner blijven gebruiken.

Post eens een plaatje van je DiSEqC instellingen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je verwacht dat de B gaat oplichten als je een kanaal op Diseqc B bekijkt, maar dat is niet zo. De aanduiding ABCD is namelijk voor de tuner die in gebruik is, en niet voor de Diseqc instelling.

 

Diseqc instellingen moeten in de Tuner settings juist gezet worden, en dan kun je er een willekeurige kanalenlijst inzetten. De ontvanger ziet welke sats ter beschikking zijn in je tunerconfiguratie en laat alleen die zenders zien die daarmee overeenkomen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...