victorq Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Als echte leek heb ik dit weekend met alle informatie die ik kon vinden mijn eerste schotel, een Selfsat H30D2, met Rebox 4200 geinstalleerd. Ik pluk alles op 28,2 graden uit de lucht. En dit ging wonder boven wonder behoorlijk goed. Echter zit ik nog met de fijnafstemming en ik wil daar niet zo maar wat prutsen. Mijn signaalsterkte is namelijk 95%. De signaalkwaliteit is op de meeste zenders 69%. Op best veel zenders is dit maar 1%. Beeld is echter wel goed, vind ik. Om nu nog een fijnafstemming te doen ben ik benieuwd of het mogelijk is om, door te kijken naar de transponders waarop dit plaatsvind, te beoordelen wat ik nog moet fijnafstemmen. Dus bijvoorbeeld transponder X heeft veel zenders met 1% signaalkwaliteit: pas de skew nog iets aan. Is zoiets mogelijk? Zo nee, zijn er nog goeie tips voor de fijnafstemming? Bedankt alvast!
jalza Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Ik heb geen idee hoe het met jou schotel gaat .maar over het algemeen kan je stellen ,dat je opzoekt wat een zwakke transponder is en daar richt je op uit ,zorg wel dat je de nieuwste transponder lijst in je ontvanger zit want er is veel veranderd de laatste weken ,Astra 1N bvb, Ik weet ook niet of je schotel vast op 28.2 staat ,of heb je hem op een motor? als hij vast staat op 28,2 staat zou je iets met je skew kunnen doen maar zonder meter gaat dat alleen door goed naar je ontvanger te kijken en je signaal meter op je ontvanger heel kleine bewegingen en vooral even rusten na de beweging om het geheel de tijd te geven zich aan te passen. en dan gaat het je vast wel lukken Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen