Boety Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Ik heb sinds kort een probleem met geluid op mijn dreambox 800hd. Ik had voorheen een duolnb (had toen geen problemen met geluid) en heb deze vervangen door 4 LNB`s. Het probleem is dat ik op sommige kanalen (rtl 4 HD, SBS6 HD) het volume niet kan aanpassen vanuit mijn dreambox. Het geluid kan wel aangepast worden middels de TV volume. Andere kanalen kunnen wel dmv de dreambox volume worden aangepast.
Loui (K) Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Afwijkingen in het geluid heeft niks met je LMB's te maken,het enige wat je kan doen is op je dreambox de volumeknop voluit te zetten en verder regel je de volume met de ab van je tv.
534408 Geplaatst: 23 november 2011 Geplaatst: 23 november 2011 Dit heeft waarschijnlijk te maken dat de audio-aanvoer van betreffende zender DolbyDigital is deze wordt (simpel gezegd) 1 op 1 doorgezet naar je receiver/ tv om zo het beste geluidskwaliteit over te brengen . en kun je je volume niet aanpassen. Als die dolbydigital je een worst zal wezen kun je natuurlijk in je menu de AC3-downmix optie aanzetten en dan kun je wel je volume regelen. succes!
Boety Geplaatst: 30 november 2011 Auteur Geplaatst: 30 november 2011 Ik heb het geprobeerd maar het maakt geen enkel verschil wanneer ik de ac3 downmix aanzet.
Meega1 Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Ik heb het geprobeerd maar het maakt geen enkel verschil wanneer ik de ac3 downmix aanzet. Anders gezegd is het iig zo dat wanneer de downmix uitstaat je nooit de volume op de box kan regelen anders dan helemaal uit. Dus met de downmix aan zou je het moeten kunnen regelen. Niet dat ik een antwoord heb maar welke image gebruik je ,en hoe zijn de downmix instellingen in het systeem av menu? Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen