Ga naar inhoud


VU+DUO blokvorming nog steeds


devisser

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Sinds canal digitaal is over gegaan Naar 8psk etc. Heb ik op de 4 flim1 kanalen last van steeds meer blokvorming. Bij klagen daarover wordt steeds gesteld dat de uitrichting van de schotel niet goed is. Aangezien de resterende 23 HD Kanalen stuk voor stuk prefecte ontvangst geven is er met de uitrichting van de schotel niets aan de hand. Ik heb geen zin om voor deze belabberde ontvangst nog langer €30,- te betalen.

TF7710HDPVR

TWINCAM Homecast MX1TC

Canal Digitaal mediaguard 3

Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft dan toch met de uitrichting te maken, hier geen enkel probleem op vu+duo met film 1 kanalen het is namelijk zo dat je meer signaal nodig hebt bij een 8psk transponder en als hij er dan iets naast staat kan het zijn dat de qpsk kanalen nog goed gaan, maar de 8psk's gaan blokken.

 

gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alleen de absolute richting van de parabool reflector speelt een rol in de uitrichting.

De skew van de LNB bepaalt op de kruismodulatie van nabuur transponders voldoende onderdrukt wordt.

Ook signalen van nabuur satelliet posities hebben in het verleden tot problemen geleid.

Er is voor 8psk nu net iets meer signaal nodig, en bij digitale signalen is er een hele scherpe grens waarbij het net wel of net niet meer genoeg is.

 

Er zijn genoeg posters op dit forum geweest, waarbij de oplossing wel degelijk het optimaliseren van de schotel afstelling was.

 

En dat is niet alleen het draaien en eleveren van de parabool reflector, maar ook de LNB skew en het bepalen van het juiste focuspunt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan wel stellen dat met de komst van 8pks bij CanalDigitaal het uitrichten van de schotel alleen niet voldoende meer is.

Waar je voorheen bij een goed uitgerichte schotel nog genoeg reserve had is het nu ook noodzakelijk om de skew van de LNB af te stellen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand last van blokvorming, maak dan eens een foto van je schotelinstallatie waaronder een foto zodat alle lnb’s mooi recht te zien zijn, dus naar de binnenzijde van de schotel genomen eventueel ook van boven genomen. Dan laat ik mijn kritische blik daar eens over gaan. Misschien dat er toch nog wat te verbeteren valt aan de afstelling. Graag ook met de schotelmaat er bij en eventueel ongeveer de lokatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat volgens mij niet helemaal op, omdat sommige lnb's 'van bnnen' scheef in de behuizing zitten en je deze daarom altijd kunt/mag/moet verdraaien tot je een vol signaal heb.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...