Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik de karakterset van de teletekst in de Vu+Duo veranderen?

Ik vind dat de leesbaarheid van de originele TV teletekst karakterset véév duidelijker en leesbaarder dan deze van de Vu+.

Die Vu+karakterset doet me denken als aan een tekst op een scherm met een camera opgenomen en opnieuw doorgestuurd..... brrr mottig!

Geplaatst:

Klik eens volume - terwijl je teletekst aan het kijken bent.

Dit laat je bvb. toe om teletekst bvb. aan de ene helft van je scherm te kijken en op de andere helft TV.

Persoonlijk vind ik dit de beste optie omdat hierdoor de letters beter te lezen zijn.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

Doe ik nu...

Maar da's een omzeilen van het probleem!!!

Beste is een andere tekstgenerator, en gezien linuxbased operatingsystem vermoed ik dat da kan...

Ik draag een bril met varilux glazen, en dan die lelijke karakters en het spel is compleet :mad:

Gast Pedro Newbie
Geplaatst: (aangepast)

Dit kan gedaan worden door de volgende stappen te volgen.

Maak een map met de naam tuxtxt onder /etc/enigma2/ dus /etc/enigma2/tuxtxt

Kopieer bijgaand font naar die map (het font is Anonymous_Pro_B.ttf hernoemd naar tuxtxt.ttf)

maak een symlink in telnet met het commando: ln -s "/etc/enigma2/tuxtxt" "/var/tuxtxt" (precies zo overnemen of even kopieren)

edit het bestand /etc/tuxtxt/tuxtxt2.conf en wijzig de regel UseTTF 0 in UseTTF 1 of plaats bijgaand bestand in /etc/tuxtxt

Eventueel kan je ook een ander monospaced font kiezen, hier: http://www.fontsquir...tyle/Monospaced kan je diverse fonts vinden.

Als je een font gebruikt hernoem het dan naar tuxtxt.ttf en kopieer deze naar /etc/enigma2/tuxtxt/

aangepast door Pedro Newbie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...