Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Standaard kan men de Dreambox DM7000 met FTP benaderen.

Alleen kom je dan in de root terecht.

Nu wil ik het zo doen dat men in een bepaalde map op de HDD komt.

Wat heb ik hiervoor nodig en hoe kan ik dit instellen?

De image wat ik gebruik is een homemade CVS (1.09) image.

Geplaatst:

ik heb geen 7000, en ook je home-made image niet.

maar, als ik dat bij m'n dm600 zou willen doen, is er een vsftpd.conf file te vinden in /etc waar o.a. een setting local_root in staat die aan te passen is

geen idee of je er wat aan hebt ;)

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst: (aangepast)

Dank voor jullie reactie.

@Aardbei, dit staat in mijn vsftpd.conf

# config file /etc/vsftpd.conf

anonymous_enable=NO
local_enable=YES
write_enable=YES
local_umask=022
dirmessage_enable=YES
xferlog_enable=NO
connect_from_port_20=YES
secure_chroot_dir=/share/empty
ftpd_banner=Willkomen auf Ihrer Dreambox.

Ik zal eens proberen om de regel local_root erin te zetten met bijbehorend pad, eens zien of dit wil lukken.

Ik heb het geprobeerd maar wil niet vlotten, ik kom met FTP nog steeds in de root.

local_root=/hdd

@Happysat, het is mij eigenlijk meer te doen voor de vrienden van me die ik erop laat.

Die wil ik niet in de root rond laten huppelen ;) Dus zodra men inlogt moet men direct op de HDD komen.

Ik kan ze wel instrueren om het pad /hdd erin te zetten, maar dat zou eigenlijk automatisch moeten gaan.

Het idee erachter is dat ik deze wat gedateerde receiver een tweede leven wil geven als kleine FTP server.

aangepast door view
Geplaatst:

@view, sry, ik denk dat je dan gebruikers met homedirectory property goed gezet aan moet gaan maken, maar geen idee hoe dat moet...

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Ik weet niet precies wat je wilt met 'Homemade CVS', maar ik denk dat je verkeerd zoekt.

Op je DM7000 staat een FTP-Server. Deze luistert naar de commando's die je in je FTP-client (welke je gebruikt weet ik niet; dat geef je niet aan) geeft.

Maw. Je moet gewoon in je FTP-client (op je PC, mac, of welke andere machine je deze gebruikkt) instellen naar welke directory op de server je wilt gaan bij het inloggen vanuit FTP-client.

Succes, Hels

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

@Happysat, het is mij eigenlijk meer te doen voor de vrienden van me die ik erop laat.

Die wil ik niet in de root rond laten huppelen ;) Dus zodra men inlogt moet men direct op de HDD komen.

Ik kan ze wel instrueren om het pad /hdd erin te zetten, maar dat zou eigenlijk automatisch moeten gaan.

Het idee erachter is dat ik deze wat gedateerde receiver een tweede leven wil geven als kleine FTP server.

wel nu dat is dan met de normale FTP-server niet veilig genoeg (ook niet met intern poort < is ongelijk > extern poort forwarden

binnen gekomen is binnen gekomen

en kan men aan de slag om rond te huppelen

een FTP-server met specifieke veilige aanmelding van FTP-clients heet SecureFtp en nog meer beveiligd very secure FTP

EN OOK DIE blijken backdoored (wat een hobby om anderen te hacken :crazy:

Niets voor je slap dm7000 receiver

vrienden hebben kost dus ook moeite

DMZ, demilitarized zone op een separate harddisk via de router.

(is iets stuk gemaakt, copieer je het er gewoon terug naar toe maar binnen komen ze niet)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Orlando in Love

Japanese Breackfast

@Hels

Ik weet niet precies wat je wilt met 'Homemade CVS'' date=' maar ik denk dat je verkeerd zoekt.

Op je DM7000 staat een FTP-Server. Deze luistert naar de commando's die je in je FTP-client (welke je gebruikt weet ik niet; dat geef je niet aan) geeft.

Maw. Je moet gewoon in je FTP-client (op je PC, mac, of welke andere machine je deze gebruikkt) instellen naar welke directory op de server je wilt gaan bij het inloggen vanuit FTP-client.[/quote']

Ja dat schrijf ik al, het zou ingesteld moeten worden dat ze dus niet verder komen als alleen de HDD, maar niet aan de clientzijde maar op de dreambox zelf. Dus daarmee losstaande van de client software. Dat er een FTP server op staat was me wel duidelijk, alleen wil ik daarin bepaalde delen niet voor de client openzetten.

Btw, de image is een gewone CVS met een paar toevoegingen, niks speciaals.

@Tonskidutch, daar heb je ook weer gelijk.

Maar daar ik het voor een beperkte kring wil gebruiken hoeft het deze keer niet zo veilig te zijn ;)

De stukken die erop zullen staan zijn zeker geen staatsgeheimen.

Maar de root, tja ze kunnen er nu op en dat wil ik tegengaan.

Ik kan ze wel vragen om /HDD in hun FTP progje te zetten, maar als ze dat niet doen kan ik daar ook weinig aan veranderen.

Zodoende deze vraag of het ook in een of andere config file geregeld kan worden.

aangepast door view
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Als ik dit zo lees en je kunt vanaf source een Linux pakket compileren zou je met scponly wat ook voor mipsel is (dreambox CPU toch ?) een prima pakket hebben. Hieronder een link die de gehele feature set beschrijft van het pakket.

http://downloads.openmobilefree.net/NanoNote/OpenWrt-SDK-xburst-for-Linux-i686/openwrt-xburst.full_system/build_dir/target-mipsel_uClibc-0.9.32/scponly-4.8/README

Met een kant en klare handleiding voor het configureren moet je een heel eind kunnen komen :

http://www.howtoforge.com/using-scponly-to-allow-scp-sftp-logins-and-disable-ssh-logins-on-debian-squeeze

Aardbei ik zag je pm nu pas vanwege dat ik alleen de mobile skin gebruik van de site en daar worden pm notificaties slecht aangegeven.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

En ook nog een mooie tutorial gevonden voor het compilen alleen dan wel aan de hand van

Oscam : http://streamboard.gmc.to:8001/wiki/crosscompiling

Btw voor dit alles is een debian/Ubuntu machine benodigd en veel tijd !

U bent gewaarschuwt en respect voor de mensen die het willen proberen en die help ik ook graag op gang dus stel gerust vragen als iets niet duidelijk is in de handleidingen.

Je kan het ook met vsftpd doen met chroot zie dan ook deze link : http://www.sat4all.com/forums/topic/314816-dm800hd-chroot-maken/#

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Voor een kant en klare oplossing accepteer ik ook een nette complete dreambox als donatie :)

Mythbuntu 12.04

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...