Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van de satelliet en zit sinds gisteren met een probleem opgescheept.

Heb bij een ##### Samsung TV gekocht, de UE37D6750 om precies te zijn, omdat ik volgens de verkoper dan zowel mijn receiver voor Ziggo als mijn digitale receiver voor ontvangst van free to air satelliet de deur uit kan doen.

Ziggo heb ik mooi aan de praat gekregen via de cam module met kaartje.

Het aansluiten van de coaxkabel van de schotel is ook nog gelukt.

Ik heb overigens een duo LNB voor ontvangst van zowel Astra 19.2 als Hotbird 13 via 1 kop, die voorheen was aangesloten op een digitale receiver. Zat een mooi handleiding bij die ik ook nog kon volgen. Maar nu de kabel aan de TV hangt komen de problemen.

Als ik via het plug and play menu kies voor de optie digitale satelliet en dan aangeef dat ik zowel de Astra heb als de Hotbird wil installeren valt mij op dat de signaalsterkte van de Hotbird bijna 100% is en de Astra met geluk 50% haalt. Hij vindt bij automatisch zoeken dan ook maar 15 kanalen op de Astra en nagenoeg het gehele assortiment dat op de hotbird is te ontvangen.

Heb al eensmet Samsung gebeld, maar die komen niet verder dan het updaten van de firmware en dat dit in Nederland niet zou werken voor de Astra. #### heeft helaas geen verstand van satellietontvangst daar de verkoper nog niet eens wist wat Hotbird was.

Kan TV terugbrengen, maar daar los ik mijn probleem niet mee op. Kan iemand mij wellicht helpen met een helder stappenplan zodat ik ook van de free tot air satellietuitzendingen kan genieten op mijn LED TV?

Overigens bewust gekozen om Ziggo te houden omdat ik anders met regionale zenders niet meer kan ontvangen.

Wie helpt mij?

een opa met weinig technische kennis van zaken

aangepast door satencom
Naam van de winkel verwijdert

Geplaatst:

Hallo opaonline,

Ik heb ook zo'n tv, met behulp van de pdf hierbij als bijlage, zou het je misschien wel lukken?