Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van de satelliet en zit sinds gisteren met een probleem opgescheept.

Heb bij een ##### Samsung TV gekocht, de UE37D6750 om precies te zijn, omdat ik volgens de verkoper dan zowel mijn receiver voor Ziggo als mijn digitale receiver voor ontvangst van free to air satelliet de deur uit kan doen.

Ziggo heb ik mooi aan de praat gekregen via de cam module met kaartje.

Het aansluiten van de coaxkabel van de schotel is ook nog gelukt.

Ik heb overigens een duo LNB voor ontvangst van zowel Astra 19.2 als Hotbird 13 via 1 kop, die voorheen was aangesloten op een digitale receiver. Zat een mooi handleiding bij die ik ook nog kon volgen. Maar nu de kabel aan de TV hangt komen de problemen.

Als ik via het plug and play menu kies voor de optie digitale satelliet en dan aangeef dat ik zowel de Astra heb als de Hotbird wil installeren valt mij op dat de signaalsterkte van de Hotbird bijna 100% is en de Astra met geluk 50% haalt. Hij vindt bij automatisch zoeken dan ook maar 15 kanalen op de Astra en nagenoeg het gehele assortiment dat op de hotbird is te ontvangen.

Heb al eensmet Samsung gebeld, maar die komen niet verder dan het updaten van de firmware en dat dit in Nederland niet zou werken voor de Astra. #### heeft helaas geen verstand van satellietontvangst daar de verkoper nog niet eens wist wat Hotbird was.

Kan TV terugbrengen, maar daar los ik mijn probleem niet mee op. Kan iemand mij wellicht helpen met een helder stappenplan zodat ik ook van de free tot air satellietuitzendingen kan genieten op mijn LED TV?

Overigens bewust gekozen om Ziggo te houden omdat ik anders met regionale zenders niet meer kan ontvangen.

Wie helpt mij?

een opa met weinig technische kennis van zaken

aangepast door satencom
Naam van de winkel verwijdert

Geplaatst:

Hallo opaonline,

Ik heb ook zo'n tv, met behulp van de pdf hierbij als bijlage, zou het je misschien wel lukken?

Bij mij werkt het prima, ik heb een multytenne en ontvang alle vier de satellieten goed.

Misschien komt het omdat je geen cam voor de satelliet gebruikt, dan scant ie de zenders niet in op CDS volgorde.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groeten Dunhans.

SEBN_DVB-S_installatie_2011_CanalDigitaal.pdf

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Geplaatst:

Hallo opaonline,

Ik heb ook zo'n tv, met behulp van de pdf hierbij als bijlage, zou het je misschien wel lukken?

Bij mij werkt het prima, ik heb een multytenne en ontvang alle vier de satellieten goed.

Misschien komt het omdat je geen cam voor de satelliet gebruikt, dan scant ie de zenders niet in op CDS volgorde.

Groeten Dunhans.

Hallo Dunhans,

Bedankt voor je reactie, heb het net geprobeerd maar bij stap 13 krijg ik helaas de melding dat transponder signaalkwaliteit 0 is.

Heb je nog andere tips? Heb overigens geen abonnement op canaldigitaal.

M

Geplaatst:

Hallo opaonline,

Groeten Dunhans.

Nog een keer geprobeerd en de disecq op 2-4 gezet nu doet hij het wel.

Dank voor de hulp! Kan ik eindelijk ook volop genieten van mijn nieuwe tv.

opaonline01

Geplaatst:

Kijk, da's mooi!

Ik dacht wel dat het in die disecq instellingen zat, want juist zonder die cam zoekt ie alle kanalen al zoals je zelf wilt.

Fijn dat het nu werkt, en het lijkt mij sterk dat u een opa bent met weinig technische kennis, schat jezelf maar wat hoger in hoor.

Groeten Dunhans.

• Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hallo ,

Eindelijk weer eens terug op mijn oude vertrouwde Sat forum (Humax 5400 en de Dreambox).

Maar nu even mijn vraag:Ik ga een dezer dagen een LED TV kopen t.w. Samsung UE32D6500 . Deze is voorzien van 3 tuners waaronder die voor de Satelliet . Nu heb ik een draaibare schotel en volgens Samsung kan deze ook met dit model worden gedraaid. Graag zou ik wat ervaringen willen vernemen in deze. Ook zou het mischien handig zijn,dat er een eigen Topic komt voor Digitale TV met ingebouwde Sat-Tuner. Ik hoop spoedig op wat info. Fijne feestdagen en een Gezond 2012 ! :)

Geplaatst:

Mijn ervaringen met samsung tv's met dvbs2 is het werkt wel maar je kan niks met de kanalen doen tenzij je met de computer een kanalen editor gebruikt handmatig kan je niks.

Ook kan je met somige modellen alleen sat gebruiken en dan niet meer dvb-t, dus of of.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...