Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt in Kabel noord gebied


rdb1975

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

heb een dreambox 7025 met open pli en cccam 2.2.1 sinds kort in mijn bezit. Ik heb de kabeltuner laten zoeken na instellen van netwerk id etc. De zenderlijst wordt keurig gevonden en geladen in de dreambox. Als ik echter een zender wil zien met het kaartje van de kabelmaatschappij dus in de dreambox krijg ik de melding afstemming mislukt.

 

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

 

Groet Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


kabel noord kaart is bijna iedentiek aan ziggo meen ik.. ident 604... kaart moet altijd met chip naar beneden in de ontvanger maar dat heeft niks met jou probleem te maken

 

De melding afstemmen mislukt houd in dat je geen signaal hebt op die frequentie. Dus toch iets verkeerd gegaan tijdens het scannen misschien? PRobeer anders even een kant en klare zenderlijst mits die er voor jou provider is, ander probeer een freq is met de hand in te lezen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG info komt inderdaad binnen via het signaal maar die kan voor meerdere kanalen geladen worden en niet perse via de freq/zender waar hij nu op staat.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG info komt inderdaad binnen via het signaal maar die kan voor meerdere kanalen geladen worden en niet perse via de freq/zender waar hij nu op staat.

 

Ik begrijp nu dat hij geen zender kan kijken... EPG komt inderdaad via elke zender binnen. Kan je wel fta zenders bekijken?

CCcam eens herstarten. Heb je ook geen te hoge ber waarde op zender(s)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe waarschijnlijk een nieuwere kaart ( Irdeto2 V5.7 )

 

Cardserial begint met 4145 dacht ik dan is de CAID 0608 alleen ziet CCcam um als 0612

 

Oudere kaarten zijn 0606 die werken wel met Camdata e.d

 

Advies kaart in een externe kaartlezer

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...