Ga naar inhoud


FM Radio 2 88.0MHz noodmast Assen


rolandroland

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag is het RDS TP/TA/EO signaal uitgezet. Zodra ik afstem op Radio 2 en de verkeersinformatie staat aan dan blijft mijn autoradio even tijdje staan op Radio 2 maar zoekt dan vervolgens verder op de FM band hogerop. Ook wordt er R2 NOS uitgezonden terwijl er op dit moment een andere omroep uitzendt. RDS Tekst is eveneens uitgezet. Radio 2 87.6MHz Tjerkgaast werk wel goed. Alleen staat daar continu Radio 2 op de display terwijl dit afgewisseld dient te worden met Radio 2 en dan de omroep welke op dat moment uitzendt.

 

Vraag me af of alle autoradio's Radio 2 nu in het noorden niet meer blijven staan op Radio 2 of is dit afhankelijk welke type autoradio je hebt? Mijn autoradio blijft dan niet staan op die zender als ik verkeersinformatie heb aan staan. Hij blijft wel op Radio 2 staan zodra ik TP uit ga zetten. Dit zelfde gebeurd ook bij andere zenders die geen TP aan het RDS signaal toevoegen. Dan zoekt hij verder naar een FM zender die wel RDS TP heeft. Meer informatie RDS: http://radio-tv-nede...nl/rds/rds.html

 

Problemen doorgeven over de publieke omroepen qua ontvangst? http://www.broadcast...support-59.html

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag later in de middag was het pas opgelost. Nou EON/TP zelf is niet heel essentieel maar als je dat aan hebt staan op je autoradio dan herkend hij Radio 2 niet als verkeersinfo zender en dan gaat hij steeds van de zender af. Hij zoekt dan automatisch een zender op die wel TP heeft. Wat gebeurd er:

 

Je stemt af op Radio 2 op je voorkeuze toets. Vervolgens gaat hij verder zoeken op de FM band. In het noorden zal hij dan stoppen op de 88.6MHz waar je 3FM op hebt. Niet handig! Of je moest TP helemaal uitschakelen maar dat moet je wel net weten. Diverse lokale omroepen hebben ook TP signaal aangezet terwijl ze zelf geen verkeersinfo uitzenden. Wanneer je als zender geen TP uitzend dan slaat je autoradio dat station over als je TP aan hebt.

 

Kortom Radio 2 was even een tijdje niet te horen in het noorden voor mensen die TP aan hadden staan.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...