Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Nu heb ik hier een looplamp gevonden die stuk was, deze werd normaal gezien weggeworpen, maar kon deze nog even testen!

Nu blijkt deze terug tewerken na plaatsen nieuwe loodzuur batterij en lamp die ik nog wel ergens liggen had!

De oplader die erbij is 9volt 400mA, nu mijn vraag hoelang moet ik deze aan de lader hangen om de batterlijk vol geladen te hebben.

op het net vond ik enkele uitlegs maar ben daar niet echt voor te vinden, de een spreekt de andere tegen!

Homer

aangepast door Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor uw reactie, Maakt het niet uit dat de oplader 9 volt is dus 3 volt meer van de batterij!

Laad die dan niet sneller op doordat de oplader sterker is?

Homer

Geplaatst:

De spanning van de accu in volgeladen toestand is ongeveer 6.9V (2.3V per cel). Als de spanning niet "hoog genoeg" is dan zal de accu niet geladen worden.

Aangezien de transformator max. 400mA kan leveren, zal de uitgangspanning van de transformator in elkaar zakken bij een belasting van meer dan 400mA. (Er zit waarschijnlijk ook een "laadweerstand" in de lamp, en samen met de inwendige weerstand van de transformator zal de laadspanning "geregeld" worden.

Dus niets om je zorgen over te maken....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst: (aangepast)

Alvast dank voor uw uitleg, Had nog ergens een druppel lader liggen van een moto of auto batterij deze levert 6v 1.25ha of 12volt op 2.5Ah! Wou deze gebruiken omdat deze na een tijdje minder stroom naar de batterij laat gaan om overladen te voorkomen! Nu je mij zegt dat er nog wel een laadweerstand in de lamp moet zitten zal ik deze niet meer kunnen gebruiken dan!

homer

aangepast door Homer

Geplaatst:

Gewoon de originele lader gebruiken. Dat werkt waarschijnlijk prima, dus geen reden om een andere lader te gebruiken..!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...