Pedro4 Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Geplaatst: 23 november 2011 Inderdaad,, Voedingen van de 8000 en de 7025+ zijn gelijk. Mijn 8000 draait er al een jaar op, deed niets meer, was echter een defecte harddisk (sluiting) ps. de 7025+ werkt ook prima op de 8000 voeding.. Ik heb de harde schijf even los gemaakt maar helaas. Hij doet het nog niet. Het blauwe lampje brand wel iets. Als het de voeding is die kapot is kan dat lampje dan branden? Of zou de voeding te weinig spanning geven en net genoeg voor dat lampje te laten branden? Voor de rest brand er niets !!!! DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Loui (K) Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Ik zou de voeding vervangen voor er nog meer schade optreed.
Pedro4 Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 Ik zou de voeding vervangen voor er nog meer schade optreed. Ik ga op zoek naar een neiuwe voeding. Valt niet mee om de goede te vinden. Ook niet op het internet. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Harley Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Ik ga op zoek naar een neiuwe voeding. Valt niet mee om de goede te vinden. Ook niet op het internet. Kom er genoeg tegen op een of andere veilingsite >>> zoektag >> DREAMBOX ORIGINAL NETZTEIL VU+ Duo2 - PrismCube
Loui (K) Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 En al vanaf 29 euro maar of dat wat is zou ik even over nadenken.
Pedro4 Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 Ik heb er een gekocht. 60 euro in de winkel. ze zeggen origineel dus daar ga ik maar even vanuit. Vanavond even inbouwen. Ik hoop dat het dan opgelost is. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
vGnp Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Dus ik kom vanmiddag thuis, en wat denk je: Ook mijn DM8000 dood. Het blauwe ledje voorop doet het nog, en daarmee houdt het wel op. Nou heb ik ook nog een 7025+ staan, dus voeding overgebouwd: nog niks Extra DVB-S2 tuners uitgebouwd: nog steeds niks Harddisk en DVD speler uitgebouwd: jammer maar helaas CompactFlash card eruit: ook geen soelaas (ik ben alvast aan het oefenen voor sint) Voeding maar teruggebouwd in de 7025+, en die draait nu, want de 8000 heeft echt geen zin meer. De mijne is van rond November 2009, dus bonnetje maar even opzoeken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Pedro4 Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Geplaatst: 24 november 2011 Dus ik kom vanmiddag thuis, en wat denk je: Ook mijn DM8000 dood. Het blauwe ledje voorop doet het nog, en daarmee houdt het wel op. Nou heb ik ook nog een 7025+ staan, dus voeding overgebouwd: nog niks Extra DVB-S2 tuners uitgebouwd: nog steeds niks Harddisk en DVD speler uitgebouwd: jammer maar helaas CompactFlash card eruit: ook geen soelaas (ik ben alvast aan het oefenen voor sint) Voeding maar teruggebouwd in de 7025+, en die draait nu, want de 8000 heeft echt geen zin meer. De mijne is van rond November 2009, dus bonnetje maar even opzoeken. vGnp Dat is balen voor jou. Gelukkig heb je 2 jaar garantie (ik hoop voor je dat je nog net in de garantieperiode zit). Mijn probleem is opgelost. De voeding was dus kapot. Ik heb ook een nieuwe afstandsbediening erbij gekocht voor mijn DM800HD maar die nieuwe afstandsbediening reageert heel slecht. Misschien wel een immitatie. Morgen even terug naar de winkel. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
pipokoeie Geplaatst: 25 november 2011 Geplaatst: 25 november 2011 hee peter heb je ook een ventilator gekocht ? want ingebouwd in de kast,, wordt hij veel te warm,, daar kan je voeding ook kapot van gaan,, en als de dreambox altijd structueel veel te warm wordt is ook niet goed voor de rest ,, denk aan je moederboard ,,hardeschijf enz,, mvrgr pipokoeie LID SINDS 2001 !!! OpenPLi
vGnp Geplaatst: 25 november 2011 Geplaatst: 25 november 2011 Box onder de arm en meegenomen naar de satboer waar ik 'm gekocht heb. Een aantal pogingen ondernomen om er weer leven in te krijgen: Jammer maar helaas. Wel een ET9200 meegekregen als leenbox om de reparatieperiode te overbruggen. Benieuwd wat die allemaal kan, want ben volkomen onbekend met zo'n apparaat. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
blake7 Geplaatst: 25 november 2011 Geplaatst: 25 november 2011 (aangepast) In de meeste gevallen als het blauwe ledje wel brand heb je een massa probleem. In veel gevallen is dit simpel op te lossen, door de massa van de kast aan de printplaat van de voeding te verbinden. Dat is de massa aan rechter achterzijde van de voeding, normaal hoord daar een draadje te zitten naar de kast die wordt nogal eens vergeten tijdens de montage. 25 november 2011 aangepast door blake7 Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
vGnp Geplaatst: 25 november 2011 Geplaatst: 25 november 2011 In de meeste gevallen als het blauwe ledje wel brand heb je een massa probleem. Waarbij ik me dan afvraag waarom de box het probleemloos twee jaren lang wel goed gedaan heeft. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Sigma Geplaatst: 25 november 2011 Geplaatst: 25 november 2011 In de meeste gevallen als het blauwe ledje wel brand heb je een massa probleem. In veel gevallen is dit simpel op te lossen, door de massa van de kast aan de printplaat van de voeding te verbinden. Dat is de massa aan rechter achterzijde van de voeding, normaal hoord daar een draadje te zitten naar de kast die wordt nogal eens vergeten tijdens de montage. Heb je daar een foto van ???????????? ik kan het bij de mijne niet vinden!!! Denk eerder dat het probleem werd veroorzaakt door langdurig blootstelling aan hite daar kan electronika niet zo goed tegen. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Pedro4 Geplaatst: 25 november 2011 Auteur Geplaatst: 25 november 2011 hee peter heb je ook een ventilator gekocht ? want ingebouwd in de kast,, wordt hij veel te warm,, daar kan je voeding ook kapot van gaan,, en als de dreambox altijd structueel veel te warm wordt is ook niet goed voor de rest ,, denk aan je moederboard ,,hardeschijf enz,, mvrgr pipokoeie Nee die heb ik er niet in gezet. Ik ga dat nog doen. Wel even zoeken waar ik die kan kopen. In de winkel waar ik de voeding heb gekocht hadden ze die niet. Bedankt voor de tip. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
vGnp Geplaatst: 27 november 2011 Geplaatst: 27 november 2011 Ik ben nu 2 dagen "in het bezit" van de ET9200. Op deze box draait ook Enigma2, maar wat een verschil met een echte Dreambox zeg... Opnames laten zich slecht afspelen, op de een of andere manier zijn PMT opname's een probleeem, en buiten dat ben ik zeer niet onder de indruk van de AB. Wat een slechte verzameling van plastic knopjes is dat als het er op aan komt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen