Ga naar inhoud


Rebox firmware 1.09.72


erik56

Aanbevolen berichten

....... Het kan niet vaak genoeg herhaald worden maar je moet zeker geen eigen zenderlijst terugzetten om te testen want nadat zowel mijn buurman als ik alleen de Fastscan hebben uitgevoerd hebben we geen freezes meer of andere problemen meer ondervonden.

Na de test kun je natuurlijk weer jouw eigen zenderlijst gebruiken als je dat wilt.

Succes met je test.

 

Jurgen en Henri

 

Dus jullie hebben ook géén last dat het geluid af en toe stotterd (het beeld blijft wél goed)?

Dit gebeurt mij een á twee keer op een avond en je mist dan her en der een woordje.

 

Voordat ik op een rebox nieuwe FW zet, zet ik éérst de zenderlijst op een stick. Dus niet de instellingen.

Na de volledige procedure gevolgd te hebben zet ik als laatste stap de zendelijst terug die op de stick staat opgeslagen.

Dit doe ik al sinds de re-9000 bestaat. Gaat (ging) altijd goed.

 

:) Voor de rest lopen mijn RE-9000 ontvangers als een "zonnetje". :)

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus jullie hebben ook géén last dat het geluid af en toe stotterd (het beeld blijft wél goed)?

Dit gebeurt mij een á twee keer op een avond en je mist dan her en der een woordje.

 

Voordat ik op een rebox nieuwe FW zet, zet ik éérst de zenderlijst op een stick. Dus niet de instellingen.

Na de volledige procedure gevolgd te hebben zet ik als laatste stap de zendelijst terug die op de stick staat opgeslagen.

Dit doe ik al sinds de re-9000 bestaat. Gaat (ging) altijd goed.

 

:) Voor de rest lopen mijn RE-9000 ontvangers als een "zonnetje". :)

 

De geluidshikjes heb ik ook af en toe (ook al eerder gemeld), zo ook vrijdagavond heel kort weer 1x op RTL4 HD tijdens VOH.

Maar... dit zijn voor mij issues waar ik niet wakker van lig want als ik van dergelijke kleine bugjes wakker zou moeten liggen dan kun je Satelliet TV wel definitief de deur uit doen.

De basis functioneert prima en daar ben ik nu blij mee.

Maar je hebt gelijk het geluid stottert af en toe.

 

T.a.v. het terugzetten van de zenderlijst het volgende.

Zo lang je weet dat je absoluut de laatste door CD aangebrachte wijzigingen in jouw eigen zenderlijst hebt opgenomen dan lijkt het mij geen probleem te zijn om de zenderlijst na het updaten weer terug te zetten.

Maar.... ook ik dacht dat mijn zenderlijst up-to-date was maar schijnbaar toch niet want CD wijzigt o.a. bijna elke dag iets.

 

Na de laatste update had zowel mijn buurman (ook een RE-9000 met mijn eigen zenderlijst) als mijn RE-8000 / 9000 toch wel af en toe een freeze en wat ik ook probeerde het probleem bleef.

Toen heb ik toch maar weer een fabrieksreset gedaan plus een Fastscan (optie HD) en sinds die tijd loopt de nieuwste FW probleemloos.

Of deze actie nu ook daadwerkelijk het 'freeze' probleem heeft opgelost kan ik niet beoordelen maar ik heb nu wel een probleemloze ontvanger.

 

Nu zal het terugzetten van een eigen zenderlijst niet altijd problemen opleveren maar je moet dan wel zeker weten dat de zenderlijst foutloos en actueel is.

Dat laatste is lastig te beoordelen omdat CD regelmatig kleine nuanceringen in de zenderlijst aanbrengt waar wij geen weet van hebben maar die wel impact op de functionaliteit kunnen hebben.

 

Vul zelf maar in of je de Fastscan optie wilt gebruiken, wel bijzonder lastig en niet te doen voor gebruikers met meer dan 2 á 3 satellieten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik ook last van stotteren in het geluid.

Ongeveer twee maal per week een vastloper.

 

Het zou toch wel erg prettig zijn als dat vastlopen verholpen werd. Ze vinden meestal plaats bij opnames en dat levert een onbruikbaar bestand op.

Na twee jaar updaten ben ik niet erg optimistisch gestemd over dit verschijnsel...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus jullie hebben ook géén last dat het geluid af en toe stotterd (het beeld blijft wél goed)?

 

 

Nee, ben waarschijnlijk 1 gebruiker waarbij de huidige versie probleemloos draait.

Heb maar 1 keer een vastloper gehad direct na het installeren van de firmware, daarna niets,nada :D

Ziggo instap abo

Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA

VU+ Solo 4k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fastscan kun je ook met een bestaande zenderlijst gewoon uitvoeren. De eerste 600 entries worden voor Fastscan gebruikt, de rest blijft gewoon onveranderd. (Doe dit altijd, en heb zo'n 4000 zenders / 20+ satellieten totaal)

Bij een nieuwe Fastscan worden de eerste 600 entries gewoon opnieuw ingevuld...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou......

 

Ik geloof, dat als ik alléén last van de geluidshikjes hebt, ik wel tevreden kan zijn.

Als men dát zou kunnen oplossen, zonder dat er een ander probleem komt boven drijven, lijkt het mij een super ontvanger.

 

Nog steeds geen vastlopers i.o.d. gehad zoals menigeen omschrijft.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je snel en veel keuzes op de AB maakt, (skippen, uitkiezen uit lijst, enz...) dan loopt 'ie gegarandeerd vast.

Dat zit er al vanaf het begin in, en dat zal helaas ook wel zo blijven... (gewoon langzaam toetsen)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

arsat@Omdat we nauwelijks veel en / of snel zappen en ik dit probleem nog niet geconstateerd heb ben ik naar aanleiding van jouw bericht eens tussen de SD en HD zenders van Astra1, 2 en 3 gaan zappen en dit met wisselende snelheid.

 

...en inderdaad, na een aantal kanalen valt eerst het geluid weg en daarna bevriest het beeld al dan niet in een PIP formaat.

Op dat moment reageert de ontvanger niet meer op de AB.

 

Wat me daarbij overigens opvalt is dat tussen de 10 á 20 seconden wachttijd het geluid weer vanzelf terugkeert, onmiddellijk gevolgd door het beeld.

Nu kun je weer een aantal malen zappen totdat de volgende freeze komt.

Het lijkt alsof het zappen tussen de CD kanalen en de Duitse zenders meer of sneller freezes oplevert dan tussen andere kanalen, maar zoals ik al zeg, het lijkt.

 

Schijnbaar loopt een soort buffer vol die vanzelf weer wordt leeggemaakt waarna het beeld en geluid weer terugkomt, althans dat is mijn bevinding.

Inderdaad wel een probleem welk je kunt omzeilen door langzaam en minder veelvuldig te zappen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

 

Ik heb momenteel nog versie 108.75 in gebruik en geen problemen ; ik controleer regelmatig onder CAS of de datum wordt

opgehoogd . Nu scherts mijn verbazing dat de datums weer automatisch worden aangepast . ( Voorheen gebeurde dit

alleen als ik de CD kaart in en uit de kaarthouder stak.

Mijn vraag is nu wat zijn de overige voordelen van fw 109.72 ; ik gebruik de ontvanger niet in een netwerk en gebruik een

vaste schotel voor 19.2 en 23.5 ontvangst .

Maw is het dan nog wel zinvol om de nieuwe upgrade te installeren mede omdat ik met de installatie van voorlaatste upgrade

veel problemen heb gehad.

 

Mvg Hans

P.s De waardes zijn momenteel 18 01 2012 en 20 01 2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De door jou gebruikte software had geen problemen met de kaart update.

 

Wanneer je tevreden bent met je ontvanger is er geen reden waarom je zou (moeten) upgraden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas, loopt mijn ontvanger toch nog eenmaal per Avond vast. bij het kijken naar een uitzending. en als ik wel eens naar een Duitse zender gaat, dan blijft het beeld zwart [ niet altijd maar wel twee keer op een Avond ] en kan niets meer, en dan naar een minuut doet alles het weer, raar maar waar. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die ervaring had ik ook, wanneer ik naar Das Erste SD schakelde kreeg ik de klachten die jij beschrijft.

Na de laatste software update had ik een behoorlijk instabiele ontvanger.

 

Ik heb toen een fabrieks reset doorgevoerd, en geen oude instellingen of zenderlijsten terug gezet.

Alle instellingen en zenderlijsten zijn nieuw ingevoerd, en daarna waren de klachten verdwenen.

 

Op dit moment loopt mijn ontvanger stabiel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...