Ga naar inhoud


Rebox firmware 1.09.72


erik56

Aanbevolen berichten

Als ik het zo bekijk 1.09.72 niet installeren;

 

ik gebruik nog 1.08.75 op mijn Rebox 9000 (geïnstalleerd door de dealer). Een vraag over deze versie die goed draait: het "enige" vervelende probleem dat ik heb is dat de recorder regelmatig vastloopt bij opnemen als ik tegelijk een ander programma bekijk (en niet zap), soms al na 20 minuten opnemen. Alleen hard uitzettten aan de achterzijde helpt dan, als de recorder weer aanstaat, hervat het opnemen weer en heb ik uiteindelijk de totale opname in twee bestanden waarin dan enkele minuten ontbreken, deze bestanden zijn wel altijd af te spelen.

 

Andere dagen gaat het opnemen probleemloos.

 

Vanavond zelfs al 3 uur aan een stuk aan het opnemen, parallel daaraan files verplaatst in een andere map, een opgenomen programma afgespeeld daarbij meerdere keren max. ffwd doorgespoeld, werkt allemaal feilloos, zelfs nu het parallel opnemen van nog een tweede programma gaat prima.

 

Waarom zo wisselvallig ? Iemand een idee ? Ik zit in de IT maar dit .......

 

Kaart zit in 2e slot en zender staat op gescheiden en time shift op handmatig en recorder loopt niet warm.

 

vr.gr. Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het zo bekijk 1.09.72 niet installeren;

 

ik gebruik nog 1.08.75 op mijn Rebox 9000 (geïnstalleerd door de dealer). Een vraag over deze versie die goed draait: het "enige" vervelende probleem dat ik heb is dat de recorder regelmatig vastloopt bij opnemen als ik tegelijk een ander programma bekijk (en niet zap), soms al na 20 minuten opnemen. Alleen hard uitzettten aan de achterzijde helpt dan, als de recorder weer aanstaat, hervat het opnemen weer en heb ik uiteindelijk de totale opname in twee bestanden waarin dan enkele minuten ontbreken, deze bestanden zijn wel altijd af te spelen.

 

Andere dagen gaat het opnemen probleemloos.

 

Vanavond zelfs al 3 uur aan een stuk aan het opnemen, parallel daaraan files verplaatst in een andere map, een opgenomen programma afgespeeld daarbij meerdere keren max. ffwd doorgespoeld, werkt allemaal feilloos, zelfs nu het parallel opnemen van nog een tweede programma gaat prima.

 

Waarom zo wisselvallig ? Iemand een idee ? Ik zit in de IT maar dit .......

 

Kaart zit in 2e slot en zender staat op gescheiden en time shift op handmatig en recorder loopt niet warm.

 

vr.gr. Ton

Dat is eigenlijk altijd het probleem, er gebeuren altijd wat redelijk onverklaarbare dingen op de dit type decoder en dit is daar een voorbeeld van :) Ik denk dat er voor dit gedrag geen logische verklaring gevonden kan worden, zonder te weten wat er onder de moterkap gebeurt.. Je zal toch dit toch op file/proces niveau moeten bekijken, hier komen we dus niet achter en is dus dat is iets wat alleen de leverancier kan.. Je kan dus alleen een mailtje richten naar Rebox en hopen dat het iets duidelijker wordt.. Natuurlijk moet je zelf al eens proberen met een hogere/lagere versie van de firmware? Geeft dit dan een beter of een ander resultaat, dan weet je in elk geval al "iets" meer...?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo bekijk 1.09.72 niet installeren;

 

ik gebruik nog 1.08.75 op mijn Rebox 9000 (geïnstalleerd door de dealer).

Ik denk dat je op zijn minst een hogere versie moet installeren want er zijn intussen wel een aantal essentiële wijzigingen aangebracht.

Dat wil niet zeggen dat je met de laatste versie 1.09.72 een beter resultaat krijgt maar met versie 1.08.75 is er al helemaal geen touw aan vast te knopen wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Als je Rebox hierover benadert zoals CronoS voorstelt zullen zij gegarandeerd eerst adviseren om naar de laatste versie te upgraden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou de nieuwe release zijn van de software 72? Staat al een hele tijd op de webside van de rebox maar nog steeds niets te zien.

 

Hoe zit het met het schokken van het beeld ( hikjes ) en het geluid in de versie 72, daar heb ik veel last mee daarom overgegaan op de 75 versie.Heb iemand hier ook last van of ben ik de enige???

aangepast door snelle willie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelle Willie is zo snel, dat hij woorden weglaat :D .

 

..

aangepast door Dagoe

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb problemen met kanaalwisseling bij lopende opname op de 9000PVR met een groen/grijs CD kaartje, dat is dus de laatste tijd geheid de melding gecodeerde zender. (ik gebruik dus niet de HD kanalen) gewoon ned1/2/3/rtl

Als ik alleen FTA zenders gebruik (zonder CD kaartje) kan ik gewoon 2 zenders opnemen en de derde bekijken.

Is dit het hier veel besproken CD kaartje........

of heeft hier iemand een ander idee over :)

 

laatste fw versie nadat ik er een aantal had overgeslagen. (gescheiden tuners)

Visiosat G4:Astra1,2,3 & Hotbird + 4 x Inverto quad + Rebox 9000HD(1TB-WDgreen) + Echostar 5020pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...