Ga naar inhoud


Google Chrome - waar kan ik de Google zoekfunctie toevoegen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als ik Google Chrome opstart krijg ik standaard het iGoogle zoekvak in beeld maar zodra ik de eerste daaropvolgende pagina open heb ik vanuit de nieuwe pagina geen optie meer om direct via Google een zoekopdracht in te voeren.

Uiteraard kan ik dat rechtsboven via de beheeropties oproepen en dan op zoeken drukken maar dat is wat omslachtig.

 

Toen ik nog Firefox gebruikte had ik op elke pagina rechtsboven de optie om in een zoekveld een zoekopdracht in te geven.

 

Kan dit ook met Google Chrome?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een aanvullende vraag.

In de bladwijzers van Firefox had elke link een eigen gekleurde icoontje waardoor je de link sneller kon vinden, zo zag je bij Sat4all het bijbehorende icoontje.

In de bladwijzer van Google Chrome heeft geen enkele link een icoontje.

Moet ik hier soms ook nog iets instellen?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvullende vraag.

In de bladwijzers van Firefox had elke link een eigen gekleurde icoontje waardoor je de link sneller kon vinden, zo zag je bij Sat4all het bijbehorende icoontje.

In de bladwijzer van Google Chrome heeft geen enkele link een icoontje.

Moet ik hier soms ook nog iets instellen?

 

Op het moment dat je op een site verbind wordt de favicon automatisch bewaard.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik Google Chrome opstart krijg ik standaard het iGoogle zoekvak in beeld maar zodra ik de eerste daaropvolgende pagina open heb ik vanuit de nieuwe pagina geen optie meer om direct via Google een zoekopdracht in te voeren.

Uiteraard kan ik dat rechtsboven via de beheeropties oproepen en dan op zoeken drukken maar dat is wat omslachtig.

 

Toen ik nog Firefox gebruikte had ik op elke pagina rechtsboven de optie om in een zoekveld een zoekopdracht in te geven.

 

Kan dit ook met Google Chrome?

 

Waarom? Het is Google Chrome. De adresbalk is ook meteen het zoekvenster. Dus op de + drukken voor een nieuw tabje eventueel en direct in de adresbalk je zoekopdracht geven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat je op een site verbind wordt de favicon automatisch bewaard.

Het is dan alleen de vraag waar?

Want in mijn bladwijzers staat nog geen enkel favicon terwijl ik toch al verscheidene daaruit gebruikte links heb opgestart.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? Het is Google Chrome. De adresbalk is ook meteen het zoekvenster. Dus op de + drukken voor een nieuw tabje eventueel en direct in de adresbalk je zoekopdracht geven.

Ok, dat wist ik niet en het werkt prima.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dan alleen de vraag waar?

Want in mijn bladwijzers staat nog geen enkel favicon terwijl ik toch al verscheidene daaruit gebruikte links heb opgestart.

 

Gewoon, bij de link:

favicon.JPG

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....dan heb ik mijn vraag waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gesteld.

 

Ik heb meer dan 200 bladwijzers en alleen in de bladwijzer Forums staan al meer dan 25 links opgeslagen.

Als ik op deze Bladwijzers klik komen alle door mij ingevoerde bladwijzers in beeld met daarin de links naar de pagina's.

Elke link van een pagina was bij Firefox voorzien van een favicon maar dat is bij Google Chroom niet het geval, hier wordt elke link voorafgegaan door hetzelfde wit-grijs bolletje.

 

Dit is overigens ook het geval als ik een nieuwe bladwijzer boven in de bladwijzerbalk laat plaatsen, zie afbeelding.

post-37183-0-66518300-1322211454_thumb.jpg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies hetzelfde als bij mij. Hij gebruikt de favicon die gebruikt wordt in het tabblad. Zover ik weet gaat dat automatisch

 

Probeer eens CTRL + R ? of eventueel Shift + CTRL + R? Dit haalt het opnieuw binnen en ververst de cache.

ScreenShot425.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...