Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb afgelopen weekend eindelijk 's de upgrade naar 2.1 gedaan, en meen me te herinneren dat er wegens licentieperikelen geen bereikbaarheid/ besturing vanaf de PC meer standaard in zit?

Moet je een applicatie voor binnenhalen geloof ik?

Gisteren m'n laptop opnieuw van XP voorzien, is nog wat kaal, moet zeker nog Videolan op?

Zijn die 2 handelingen de makkelijkste weg?

Geplaatst:

Ik gebruik xbmc om te streamen. Wijst vanzelf. Wel de web-old interface op de vu-duo zetten.

Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5
Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2
VU-Solo - OpenPli 4
Amino AmiNET130M - FTTH

Geplaatst:

Gedaan, en, het werkt weer; alleen, HD zenders openen in een wat groter venster, en, hikken.

SD materiaal gaat probleemloos.

Dacht eerst dat het aan de laptop ligt, maar, desktop heeft dat ook.

Is er ergens een lagere resolutie o.i.d in te stellen in Videolan, zodat je HD toch vloeiend kan kijken?

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Je kan proberen om in Vlan onder:

Extra -> Voorkeuren -> Opties weergeven=Alles (links onderin) -> Invoer / Codecs -> Videocodecs -> FFMpeg -> Loopfilter voor H.264 decodering overslaan = Alles.

Daarna even Vlan opnieuw opstarten en waarschijnlijk dat hij dan zonder stotteren loopt.

Geplaatst:

Gedaan, en, het werkt weer; alleen, HD zenders openen in een wat groter venster, en, hikken.

SD materiaal gaat probleemloos.

Dacht eerst dat het aan de laptop ligt, maar, desktop heeft dat ook.

Is er ergens een lagere resolutie o.i.d in te stellen in Videolan, zodat je HD toch vloeiend kan kijken?

Je kan ook Dreamstream E2 eens proberen, gewoon te downloaden via de site van dream multimedia. Hier gaan de HD zenders zonder hikken.

Geplaatst:

Dreamstream ook al geprobeerd, gaat op HD ook de tijl in.

Op lap- en desktop.

Is er nou geen manier om in een wat mindere kwaliteit te streamen?

Zeg maar SD kwaliteit?

Dat loopt probleemloos......

Geplaatst:

Dreamstream ook al geprobeerd, gaat op HD ook de tijl in.

Op lap- en desktop.

Is er nou geen manier om in een wat mindere kwaliteit te streamen?

Zeg maar SD kwaliteit?

Dat loopt probleemloos......

je kunt eens voor de gein, proberen met een cross-over netwerkkabel en kijken wat dan het resultaat is

om netwerkhobbels te kunnen wegstrepen.

ciao

Girl From The Northern Country

Bob Dylan

• Moderator
Geplaatst:

cross cables heb je tegenwoordig niet meer nodig, elke moderne netwerkkaart zoekt dat tegenwoordig zelf uit. Als je ze met een kabel aan elkaar hangt moet je nog wel even zorgen dat zowel je box als je lap of desktop een ip adres heeft in dezelfde range.

Ik heb hier zelf goede ervaringen met dreamstream, zowel op de desktop als op de laptop en met en zonder draad is hd gewoon goed te kijken hier.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

cross cables heb je tegenwoordig niet meer nodig, elke moderne netwerkkaart zoekt dat tegenwoordig zelf uit. Als je ze met een kabel aan elkaar hangt moet je nog wel even zorgen dat zowel je box als je lap of desktop een ip adres heeft in dezelfde range.

Ik heb hier zelf goede ervaringen met dreamstream, zowel op de desktop als op de laptop en met en zonder draad is hd gewoon goed te kijken hier.

het ging mij erom dat er wel netwerken thuis draaien die beduidend beneden de minimale throughput liggen welke voor HD streamen nodig is.

dus met zo'n test zou je dat evenwel kunnen uitsluiten.

ciao

Bob Dylan

• Moderator
Geplaatst:

@tonski, je hebt gelijk, ik wilde alleen aangeven dat je niet op zoek moet gaan naar een crosscable, een gewone netwerkkabel met een moderne netwerkkaart in je pc of laptop zou gewoon meteen moeten werken als je ze rechtstreeks zou willen aansluiten.

Je hebt gelijk dat het of in de throughput van het netwerk zit, of in de snelheid van desk/laptop.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

dat met de grafische kaart anders instellen t.b.v. dreamstream heb ik toen ook ontdekt...

na navraag bij de maker van dat proggie

(staat wellicht ook nog op het forum)

maar ook de netwerksnelheid, heb ik nu zelf ontdekt bij m'n broers VU+ met een printer die 5Mbit/s en een tv die 54Mbit/s over de switch gooit.

m.a.w. als de switch niet virtuele poorten opent (volledig autosensing en adaptable is) kan de snelheid zeer erg er onder leiden.

ciao

Bob Dylan

Geplaatst:

enigma2-plugin-extensions-webinterface_experimental-git3334

Lezend op het web krijg k de indruk dat dit een optie zou zijn?

Maar, waar vind ik die?

Of deze:

enigma2-plugin-extensions-webinterface-and-editor-vu_1.5_vuduo.ipk

Maar, waar vind ik die?

Of is dat gelijk aan een soortgelijk iets dat ik bij de applicaties zie staan in een versie voor de zwarte en de witte AB?

Duidelijk te weinig opgelet de laatste tijd....:-)

Geplaatst:

huh?

wat heeft dat nu met de kwestie te maken

vinden doe je zelf!

problemen oplossen doen we samen

ja, knalhard, wat was de stelling je kont afvegen door je moeder of heb je het geleerd zelf te doen?

Bob Dylan

Geplaatst: (aangepast)

huh?

wat heeft dat nu met de kwestie te maken

Geen idee, vroeg me af of dat wellicht betere alternatieven waren voor de webinterface old?

Las ergens in een engelstalig draadje dat iemand met de eerste betere resultaten had, vandaar....

aangepast door Spotvogel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...