Ga naar inhoud


Toch eigenlijk wel schandalig


1pm

Aanbevolen berichten

Ik woon hier in het zuiden van het land , met om me heen veel afcenters(amerikaanse soldaten) die werken op verschillende basissen .

Wat me nou opvalt ik kom nl nogal eens eens die shops waar hun inkopen doen , dan val je achterover alles tax free bv pakje boter 15 euro cent krat bier 3 euro m pakje sigaretten 1,50 euro benzine 18 euro cent super per liter .

 

En dan praat ik nog niet over een auto kopen , loon is bruto netto betalen geen loonbelasting enz.

Pensioen gerechtigde leeftijd 50 jaar .

Huis wordt compleet gemeubileerd gehuurd door staat

En dit geldt tevens voor nederlanders die op die basissen werken ( alleen moeten ze dan in het buitenland wonen en dat doen de meeste vlak over de grens ) , en wij maar betalen .

 

Kijk die mensen kunnen er niks aan doen maar wel de overheid vind ik .

 

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou nou schandalig, weet ik niet hoor?

 

Allereerst weet ik dat die jan soldaat, of mack, niet echt heel veel salaris heeft.

En die american forces basis een overblijfsel van de WOII speciale contracten en regelingen hebben met de naties/overheden waar ze gelegen zijn.

Maar bovendien gaan die basis bij jou in de buurt binnenkort dicht, hetgeen voor menig limburger werkgelegenheid en dus inkomen garandeerde, dus het mes snijdt aan twee kanten. <nog meer krimp>

 

Als ik als ZZP'er zou ingeschreven staan in de kamer van koophandel heb ik overigens ook erg veel BTW voordeel

en kan altijd een negatieve winst aan de belastingen opgeven, dus...

Ook voor Nederlanders zijn er allerlei regels die een ongelijkheid impliceren, maar de bal rollende houdt.

 

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pearlpeter inderdaad ga ik weleens mee mag niks kopen als burger mag dat niet het is zelfs zo je mag wel het terrein op onder begeleiding maar niet in de winkel komen .

En om daar te gaan solliciteren tja ben 53 dus gaat niet meer, maar kan je wel zien waar onze belasting centen heen gaan .

Dit wou ik alleen eens laten zien met deze thread , meer niet .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook de andere kant van de medaille zien.

Militairen kunnen toch niet zelf bepalen op welke basis en in welke land ze willen wonen.

Daarom deze 'extra vergoeding'. Daarmee zijn ze ook niet afhankelijke van het prijspeil en inflatie in het land waar ze gelegerd zijn.

Het zou uiteindelijk er op uitdraaien dat ze een majoor in Duitsland meer salaris moeten krijgen dan dezelfde functie/rang in een derde wereldland.

 

En voor ons Nederlanders was trouwens ook zo een regeling (alleen soberder) voor militairen gelegerd in Seedorf.

Mijn schoonbroer kwam elk weekend thuis met een kofferbak met belastingvrije sterke drank, bijvoorbeeld.

 

Persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee. Ze leven goedkoper dan ons, maar daarvoor hoeven wij ons niet kapot te laten schieten in Irak/Afghanistan.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Maar bovendien gaan die basis bij jou in de buurt binnenkort dicht, hetgeen voor menig limburger werkgelegenheid en dus inkomen garandeerde, dus het mes snijdt aan twee kanten. <nog meer krimp>

 

Ze zorgen voor zoveel werk dat gemeente brunssum in onderhandeling is om toch een gedeelte van de basissen te behouden en het ziet er goed uit.

 

En afnorth brunssum is (was) niet zomaar een basis.

Dit was het commando basis voor heel west-europa. Daar heeft o.a. general Wesley Clarke gezeten.

Ook het awacs vliegveld zal wel blijven.

 

Alleen de militaire depot's zullen ws uitgekleed of gesloten worden .

 

Wist je trouwens dat we in 1983 2x voor een totale oorlog hebben gestaan? in dat jaar scheelde het zelfs een keer maar enkele minuten.

Dit door een russische satteliet die zonne reflecties verwarde met vliegende raketten. Windows op z'n russisch.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor ons Nederlanders was trouwens ook zo een regeling (alleen soberder) voor militairen gelegerd in Seedorf.

 

Ik heb daar ook een deel van mijn leven "mogen" doorbrengen, en het feit dat je daar belastingvrij mocht kopen,

en een buitenland toelage kreeg was, als je er echt bij stil staat, een druppel op een gloeiende plaat.

Ik vind het niet meer dan terecht dat mensen waarvan een (zeer) groot deel van het sociale leven wordt afgenomen

daar financieel voor gecompenseerd worden.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet meer dan terecht dat mensen waarvan een (zeer) groot deel van het sociale leven wordt afgenomen daar financieel voor gecompenseerd worden.

 

vGnp

 

Afgenomen????

Kiezen ze daar dan meestal niet zelf voor? (al dan niet door anders geen werk te hebben oid.)

 

Ben je gevangene dan wordt je echt wat afgenomen (waar ze meestal, door hun daden, ook zelf voor hebben gekozen), maar bij een beroeps militair lijkt me dat toch niet.

 

Maar hier blijkt wel uit dat alles lang niet zo duur hoeft te zijn als er niet zulke enorme belastingen zouden worden geheven.

 

Ik vraag me alleen wel af hoe een liter brandstof dan maar 18 cent kan kosten, terwijl de oliemaatschappijen ons willen laten geloven dat een liter netto rond de 55 cent kost.

 

suc6

 

Gerrit

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, nee. In mijn geval heette dat dienstplicht. En dan is er weinig te kiezen.

 

vGnp

 

De dienstplicht is in 1994 al afgeschaft, dus mensen die nu in het leger zitten een extra voordeel geven voor iets wat hier al bijna 18 jaar geleden is afgeschaft lijkt me een beetje onzinnig.

Dat ze toen een voordeel hadden, prima, maar hier hebben we het toch over heden ten dage en nu is elke militair toch vrijwillig bij deze club aangesloten.

Dus dat ze nu onder kostprijs brandstof moeten kunnen kopen vind ik gewoon niet meer van deze tijd.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zee betaald het schip 0,30 euro voor een liter diesel
Geef mij even de naam van die brandstof leverancier die je voor 30 cent de liter diesel verkoopt?! Wij betalen +/- $1000 per mT, zeg dus 1 dollar per liter, voor MGO (gasolie dus!). Jij geeft hier een prijs aan voor kwalitatief betere brandstof voor minder dan de helft van "onze" prijs... Voor ons scheelt dat heel veel op jaarbasis... (We gebruiken duizenden tonnen per jaar van die brandstof, dus elke cent telt!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...