Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten


De rechter gaat bepalen wat er precies volgens de wet gedaan en gehandeld is. Is het niet verboden in de wet.....is het toegestaan en zo zal (en moet !!) de rechter ook oordelen. Die kan en mag zich niet laten leiden door gevoel, maar werkt alleen met bewijzen, harde bewijzen zelfs.

Voor het gevoel van de naieve consument is eea toch een beetje slinks gegaan....en voelt zich beduveld In dit soort gevallen zal de winkelier meestal toegeven, om de vele negatieve commotie eromheen te vermijden. En daar rekenen vele consumenten ook op.

 

Daarom was het programma Breekijzer ook zo populair. De consument diende vele weken te laat een formulier in, de winkelier/leverancier/gemeente zei terecht dat het niet meer mogelijk was. Een hoop gegriep en geklaag, zielig gedoe, maar regels zijn regels....te laat met het bezwaar, of inschrijfformulier Door de publiciteit eromheen kwam het in de media, en de winkelier/leverancier susde het een en ander ("nou, vooruit dan, voor deze ene keer" met een big smile), en boog de negatieve publiciteit om in een positieve (lees menselijke kant)

Voor weinig een boel reclame. Het goed gedaan jochie gevoel ten top!

Op die formule draaien ook Kassa, consumentenbond en RADAR (met die tasjes in de winkel), vooral die Heksenberg is vrij goed daarin met de interviews Op het zieliggevoel werken bij de consument, en de leverancier/winkelier is altijd de boeman.

 

Nu eens een winkelier die vindt dat hij gelijk heeft, en daar voor uit wilt en durft te komen, (ook hij heeft principes) en niet toegeeft aan iemand die zich bekocht voelt en zeurt, maar wel alles geheel binnen de mogelijkheden van de wet gebeurt is. (in de winkel iets uitgezocht, mooi vindt, vrijwillig betaalt en meeneemt met een tevreden gevoel)

Ook deze winkelier kan toegeven in de trend van: vooruit, voor deze keer dan, maar daar kiest hij niet voor.

Of dit slim is, of principieel, of dom, laat ik in het midden.

Daar zijn rechters voor, die vele malen meer dan ik met dit bijltje gehakt hebben.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klant die in een lampenzaak denkt een unieke designlamp "mossi" te kopen, een zaak die adverteert met bodemprijsgarantie. De aankoop voorfinanciert en uiteindelijk een doorsnee fabriekslampvoet met losse kap aangeleverd krijgt voor een bedrag vele malen hoger dan dat deze voet en kap elders samen kost.

Ik wens iedereen die dit soort handelswijzen vergoeilijkt vergelijkbare persoonlijke ervaringen toe. Eens zien of er dan wat verstandiger geredeneerd gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat deze discussie vooral gaat over een meningsverschil tussen klant en winkelier. Even los van het feit wie er gelijk heeft begrijp ik niet dat het voor de winkelier mogelijk is om een bestaand product, een complete philips lamp, te voorzien van een zelf verzonnen typenaam om vervolgens voet en lampenkap los te verkopen.

 

Ik denk niet dat Philips daar blij mee zal zijn. In mijn ogen is dit pure diefstal van een merkproduct.

Zonder schriftelijke toestemming van Philips zou dit ook niet moeten kunnen.

 

Dit is hetzelfde als een autodealer een Ford Focus voorziet van een eigen typenummer en deze vervolgens verkoopt als een ´Ford 2011´ zonder wielen. Deze moeten dan los bij gekocht worden. Ook hier zal Ford niet blij mee zijn. Ik denk dat de fabrikant hier het laatste woord in heeft.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat Philips daar blij mee zal zijn. In mijn ogen is dit pure diefstal van een merkproduct.

Zonder schriftelijke toestemming van Philips zou dit ook niet moeten kunnen.

 

 

Het is niet verboden een verandering aan te brengen aan een product die je gekocht heb.

Het zou wel verboden zijn het veranderde product onder de originele naam (philips) te verkopen.

 

Terecht heeft het nieuwe product een andere naam gekregen anders zouden

problemen met philips komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Pukje

 

Ik koop een acer laptop. type zzz123

Ik verander het type werk geheugen.

 

En verkoop 'm aan jou als zijnde laptop pukje 234.

Voor pak 'm beet 30% duurder want het is handgemaakt werk geheugen.

Maar stuur je die laptop vervolgens wel in de orginele acer verpakking met het type nummer van acer er nog op.

 

Dan zou jij dat heel normaal vinden?

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee kan ik me in vinden.

 

@ Michel

Mag ik je vragen of er ergens op of onder op de voet nog iets van een type plaatje zit.

Waaruit blijkt dat het om een philips Gisli lamp gaat ?

Ik vermoed zelf haast van wel.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet verboden een verandering aan te brengen aan een product die je gekocht heb.

 

Maar dan moet je wel toestemming van de fabrikant hebben, en ik kan me niet voorstellen dat Philips dit geeft.

De winkelier dient als bemiddelaar tussen fabrikant en eindgebruiker. De fabrikant heeft een bepaald product ontworpen dat hij als zodaning op de markt wil zetten. Dan lijkt het me niet de bedoeling dat winkeliers dat product gaan veranderen om er zelf beter van te worden.

 

mvg,

The Iron Maiden

  • Like 1

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, alleen niet doorverkopen onder een andere naam want dan ga je uiteindelijk voor schut als oplichter als je je mannetje treft.

?? onzin

alle handel bestaat uit inkoop verkoop met productnaam die verwerker/veredelaar er aan geeft

 

dm koopt bij lg printen en mag op dat product niet dreambox zetten omdat

lg het geproduceerd heeft

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dm koopt bij lg printen en mag op dat product niet dreambox zetten omdat

lg het geproduceerd heeft

Fout! Dm heeft in dat geval de print zelf ontworpen maar heeft geen productiefaciliteit hiervoor. LG maakt dan in opdracht de print die exclusief naar DM gaat.

 

Dat is een totaal ander gegeven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...