Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten

Nog even een vraagje... Ik zie op die doos dat de totale levering uit 2 dozen, respectievelijk doos "A" en doos "B" zou bestaan... zo te zien heb je doos "B" nooit gekregen... er ligt wel een kap in een plastic zak op de grond, maar dat is duidelijk niet doos "B".

Heb je daar op gereageerd? Op die manier lijkt het me dus duidelijk dat de voet niet op zichzelf staat, maar dat er een kap bijhoort die in doos "B" zit.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


@michel ik heb eens in de ESEO catalogus gekeken. Daar vind ik nergens een geval mossi wel inderdaad de lamp compleet en daar heet deze set inderdaad Gisli (maar dat wisten we al) ook het nummer op de doos klopt (42217/17/13) Maar op de bon staat Mossi en kap en hier zit nu ook de crux. De set heeft van de winkelier een andere naam gekregen: Mossi met kap. Zo heb jij hem gekocht. Ik ben bang dat de rechter hiermee gaat zwaaien. Deze zal vragen of er geleverd is wat je gezien/gekocht hebt. Dat de winkelier hier een hogere prijs voor heeft gevragen mag deze. De winkelier zal simpel zeggen ik heb een lamp verkocht welke mossi met kap heet. Dat deze set bestaat uit een bestaande lamp is in deze niet relevant. Zo kan hij zich ook simpel beroepen op een laagste prijs garantie hij zegt gewoon het is een mossi met kap. Ga maar terug met een offerte van een andere winkel daar staat waarschijnlijk wel Iseo.

Nog een klein vraagje staat deze lamp ook op de site van de winkelier en zo ja hoe heet deze lamp daar dan ?

 

Ik zou me absoluut ook genomen voelen. En ik hoef ook geen gelijk te hebben maar echt sterk sta je niet ben ik bang.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is naar mijn mening onzin.

 

Je mag bestaand artikel niet zomaar zonder dat te vertellen in een volstrekt afwijkende vorm en onder een andere naam verkopen.

Het is namelijk nog steeds een Eseo Gisli. Dat staat zelfs op de gesloten verpakking.

Juist daarvoor is de wet Dwaling en Oneerlijke handelspratijken uitgevonden.

Juist om de consument tegen dergelijke praktijken te beschermen.

 

We zullen het over een paar maanden wel gaan beleven.

 

Ik koop in ieder geval vanaf heden uitsluitend nog online. Dan kan je naderhand als je jezelf bedrogen voelt gewoon onder de koop uit tegen volledige terugbetaling van aankoop som en verzendkosten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maatregel waar jij op doelt is er omdat je als je op afstand koopt niet kunt zien wat je geleverd krijgt en dat is in de winkel wel het geval. What you see is what you get.

 

Ik ben benieuwd naar de uitspraak en hoop het beste voor je. Ik zou graag eens willen weten wat een jurist hier van zegt. Ik ben helaas geen jurist. En misschien praat ik onzin. We zullen het zien.

 

Succes.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In de winkel kon ik ook niet zien wat ik kocht want daar werd het daadwerkelijke merk van de lamp en de standaard leveringensomvang ondanks herhaaldelijk navraag verborgen gehouden. Juist daarvoor is er de wet oneerlijke handelspraktijken en dwaling. Daarmee wordt je in de winkel beschermd.

 

Online kan je jezelf aanvullend binnen 7 dagen op de wet koop op afstand beroepen, dus ben je nóg beter beschermd.

 

De jurist van de consumentenbond en de jurist van onze rechtsbijstandsverzekering zegt dat er in ons geval sprake is van dwaling, maar de verzekering zegt mogelijk de zaak af te kopen omdat dit hoogstwaarschijnlijk goedkoper is dan procederen en dat wil ik niet.

 

Ik wil een uitspraak want dit is voor ons een principiële kwestie.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, en hoewel je financieel gecompenseerd kunt worden blijft die winkelier dan met een vette grijns op zijn bek de arrogante "wie-doet-mij-wat" ondernemer uithangen.

 

Wie weet is de winkelier wel sat4all lid, dan kan zo'n uitspraak je een ban opleveren want zo praat je niet over mede satters :whistle:

aangepast door goto

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Beheerder

De lampenwinkel heeft een brief van mijn advocaat gekregen met de sommatie om binnen 14 dagen over te gaan tot terugbetaling van het aanschafbedrag en de portokosten voor de brieven.

 

Hij heeft nog 3 of 4 dagen tot 18 januari geloof ik.

 

Na de 18e is de zaak onder de rechter en doe ik tot de uitspraak geen mededelingen meer.

 

Mvg,

 

Michel

aangepast door Michel
aanpassing

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...