pukje Geplaatst: 29 november 2011 Geplaatst: 29 november 2011 (aangepast) je bent legaal bezeikt geworden na mijn meening nu terug bezeiken heb je een faktuur met duidelijke omschrijving ? dus naam product type nummer kleur prijs enz enz ? heeft winkel leverings voorwaarden en kunnen ze bewijzen dat die bij jou bekend waren tijdens onderhandelingen ? 29 november 2011 aangepast door pukje
Beheerder Michel Geplaatst: 29 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 29 november 2011 Gelukkig is het vrij eenvoudig te bewijzen dat ik misleid ben. Ten eerste heb ik een getuige. Ten tweede staat er op de factuur duidelijk iets anders dan daadwerkelijk geleverd is. Daarmee kan ik mijn verhaal over het misleidende verkoopgesprek dus verder onderbouwen. Tot slot heb ik foto's gemaakt in de zaak van de originele kap en kan dus aantonen dat die aan de lamp hing en dat dit dus nadrukkelijk niet zoals de verkoper beweerd een door hen zelf gemaakte kap is. Het gaat er nogmaals primair niet om dat het elders goedkoper was, het gaat er om dat hij bewust informatie achter gehouden heeft en bewust verkeerde (fictieve) namen gebruikt heeft waardoor ik mijzelf niet beter heb kunnen informeren. Ik heb uiteraard een factuur waar 'Mossi' op staat en ik heb aantoonbaar 'Gisli' geleverd gekregen. Als je het niet erg vind ga ik er verder niet over welles nietussen. Ik wacht de aangetekende brief en de daarop volgende procedure voor de kantonrechter wel af. Dan mag die mij vertellen wat mijn rechten en/of de winkelier zijn plichten zijn. Ik laat het hier sowieso weten, ook als ik onverhoopt toch zou verliezen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 29 november 2011 Dat weet ik zonder te kijken nu al bijna zeker Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
GVW1 Geplaatst: 29 november 2011 Geplaatst: 29 november 2011 In dit geval heeft Michel volkomen gelijk en staat in zijn gelijk. Recht hebben en recht gedaan krijgen is echter een ander verhaal. Er zijn wel 10 consumenten regels bij te halen op basis waarvan verhaal gehaald kan worden. 1 is echter genoeg. Ik ga er zonder aarzeling vanuit dat dit gewoon goed moet komen. Groeten, GVW
Mistrale Geplaatst: 29 november 2011 Geplaatst: 29 november 2011 En anders zien we je binnenkort wel in Kassa's Belbus.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 29 november 2011 Bij kassa niet. Ik heb de winkelier wel aangemeld voor de koude douche van Tros Radar. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 29 november 2011 Geplaatst: 29 november 2011 Het kan nog wel even duren maar deze gewiekste ondernemer verdient gewoon straf. Als ik jou verhaal zo lees bekruipt mij de gedachte dat hij handelt en denkt onder het motto: "Zijn zij nou zo dom of ben ik nu zo slim" Werkelijk alles doet deze gast eraan om vergelijkend warenonderzoek te frustreren en geeft doelbewust onjuiste verkoopinformatie. Niet alleen is zijn basis prijs stevig hoger voor standaard produkt, ook de kap die jij niet kocht verkoopt hij met winst met een andere standaard fabriekscombinatie lamp. Wat een ellendige manier van handelen. Ik zie hem al printplaten uit sat-tuners sleutelen en die in andere behuizingen zetten. Toch zielig als je op die manier je brood moet en wilt verdienen. Suc6 en hopende op een voor jou goede afloop!
Beheerder Michel Geplaatst: 29 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 29 november 2011 De winkelier heeft vandaag de aangetekende brief geweigerd. Mooi, had hij op de hoogte kunnen zijn van mijn eis, maar kiest hij er bewust voor niet op de hoogte te zijn. Als hij nou ook de dagvaarding van de gerechtsdeurwaarder binnenkort negeert en niet op komt dagen bij de kantonrechter, is dit snel geregeld Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Neptunus Geplaatst: 29 november 2011 Geplaatst: 29 november 2011 Bij kassa niet. Ik heb de winkelier wel aangemeld voor de koude douche van Tros Radar. Mvg, Michel Niets te danken voor de tip! Zou wel lachen zijn als die inderdaad zou worden uitgezonden! Heb je de winkelier eigenlijk al "gedreigd" dergelijke maatregelen in te zetten? Een pragmatisch ondernemer zou toch eieren voor zijn geld kiezen lijkt me. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Johan45 Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Helaas hebben dit soort lieden veelal een bord voor hun kop. Zelfs als ze keihard op hun bek gaan zijn nog overtuigd van hun gelijk. Vult u rustig aan !!!
Beheerder Michel Geplaatst: 30 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 30 november 2011 Vandaag zijn KvK gelicht, blijkt zijn bedrijf geregistreerd te staan op een huisadres. Zijn winkel is echter wel degelijk op de straat en huisnummer waar ik de brief heb aangetekend. Hetzelfde adres dat ook op zijn website staat en hetzelfde adres waar we de lamp daadwerkelijk hebben gekocht. Vandaag dus een tweede brief naar het huisadres dit keer niet geadresseerd aan het bedrijf maar rechtstreeks aan de verantwoordelijke VOF bestuurders (dezelfde twee mensen als die in de winkel staan) en stel hen aansprakelijk voor de kosten voor (extra) brief en KvK uittreksel. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
hugogertie Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 (aangepast) Dit moet inderdaad worden aangepakt en Michel prachtig dat je zo doorzet, heel veel klanten doen dit dus niet en laten het erbij zitten. Een ding die lampenzaak heeft het niet van mond tot mond reclame. Wij hebben met ons bedrijf ook regelmatig te maken met concurenten (webwinkels vanuit een garagebox) die op dezelfde manier werken en dus een apparaat wat wij kompleet met lader accu programmering etc aanbieden die gasten dus een prijs aanbieden bij dezelfde klant die goedkoper is waar later blijkt dat de klant afzonderlijk een lader, accu etc. bij moet kopen en dan zelfs veel duurder uit zijn dan de verkoopadviesprijs. Regelmatig waarschuwen wij klanten voor deze praktijken. Wij zijn afhankelijk van een lange termijn relatie dus als ik klanten verlies aan dit soort oplichters is dat maar zo en als ze bij ons dan komen voor de service zijn ze nog eens duurder uit, het komt dan ook nog regelmatig voor dat ze een clone in handen hebben in plaats van een apparaat van het merk wat op het apparaat staat of dat het geleverde apparaat niet voor de Europese markt bestemd is waardoor service ivm afwijkende firmware onmogelijk is. Die gasten worden dan door de leverancier aangepakt maar meestal zonder resultaat en gaan met een ander type gewoon weer door met dezelfde praktijken. Ik wens je veel succes en blijf dit volgen. 30 november 2011 aangepast door hugogertie VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Beheerder Michel Geplaatst: 30 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 30 november 2011 Dat komt inderdaad ook vaak voor, maar het vreemde van deze winkel is dat het op zich een nette winkel lijkt. Midden in het centrum van Valkenswaard en met een keurige inrichting. Je verwacht in zo'n winkel echt niet dat je genomen wordt zonder het lekker te vinden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
aardbeì Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 ze doen het dan ook zó gerafineerd, dat 80% van de klanten waarschijnlijk niet eens door heeft dat ze gepakt zijn... anders gezegd, ik heb wel eens een verhaal aangehoord van een keukenboer (kleine zelfstandige) die de keukens tegen een mooie scherpe prijs aanbood en zowat kopje onder ging. Toen ie 30% bij de prijzen op deed waren dezelfde keukens niet meer aan te slepen... 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Beheerder Michel Geplaatst: 30 november 2011 Auteur Beheerder Geplaatst: 30 november 2011 Hij heeft nu een geraffineerde maar wel eerlijke medeondernemer tegen zich die geen moeite heeft met een paar honderd euro kosten om zijn gelijk te halen. Het is gelukkig een VOF, dus als hij wederom failliet gaat, valt er in tegenstelling tot zijn vorige faillissement wel wat te halen want hij is nu persoonlijk aansprakelijk. Die brieven zijn weer op de post 1 x naar het zakelijke email adres 1 x aangetekend naar het adres van de beide vennoten 1 x per reguliere post naar het adres van de beide vennoten 1 x per reguliere post naar het adres van de winkel Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen