Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten

Prima als iemand zijn eigen prijs bepaald maar als je zulke merkwaardige praktijken erop nahoudt moet je niet raar staan te kijken dat iemand als Michel je met je handelen confronteert. Of het wettelijk allemaal toelaatbaar is daar moet de rechter over beslissen. Ik vind het om meerdere redenen een onaanvaardbare manier van handelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

het recht van de handelaar is zelf de prijs te bepalen

 

ik koop bij bakker 10 broodjes prijs 2.50 op de hoek

bij een andere bakker kosten 10 broodjes 1,75

 

ik ga terug en bakker steekt midden finger op

 

Geef nou eens duidelijk antwoord op de vraag (wetgeving in acht nemende) in plaats van met oogkappen op, steeds hetzelfde te claimen?

http://www.sat4all.c...ost__p__2038480

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef nou eens duidelijk antwoord op de vraag (wetgeving in acht nemende) in plaats van met oogkappen op, steeds hetzelfde te claimen?

http://www.sat4all.c...ost__p__2038480

Geef nou eens duidelijk antwoord op de vraag (wetgeving in acht nemende) in plaats van met oogkappen op, steeds hetzelfde te claimen?

http://www.sat4all.c...ost__p__2038480

 

we hebben deudelijk een andere meening en probeer met wet uittreksels en voorbeelden te laten

zien waar jou zwakke punten zijn

 

het recht werkt niet gevoelsmatig maar volgens feiten

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

.....

het recht werkt niet gevoelsmatig maar volgens feiten

Feiten schrijf je toch?

 

Feit is dat Philips onder een andere merknaam een lamp op de markt heeft gebracht. Dus een voet mét een kap.

Feit is dat de winkelier dit product anders verkoopt dan de fabrikant bedoeld.

Feit is dat dit niet aan de koper werd meegedeeld.

Feit is dat dit product plots veel duurder is dan de adviesprijs. Of jij vind ruim €90 peanuts natuurlijk.

Feit is dat de winkelier volgens de koper elke medewerking weigert om tot een tevreden oplossing te komen.

 

Lees jij soms niet wat leden hier schrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vul even aan:

 

Feit is dat Philips onder een andere merknaam een lamp op de markt heeft gebracht. Dus een voet mét een kap.

Feit is dat de winkelier dit product anders verkoopt dan de fabrikant bedoeld.

Feit is dat dit niet aan de koper werd meegedeeld.

Feit is dat dit product plots veel duurder is dan de adviesprijs. Of jij vind ruim €90 peanuts natuurlijk.

Feit is dat de winkelier aantoonbaar een andere (designmerk)naam geeft aan een Eseo/Philips product.

Feit is dat zijn website misleidend is.

Feit is dat de winkelier volgens de koper elke medewerking weigert om tot een tevreden oplossing te komen.

 

Zo kan ik nog even door gaan....

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feiten schrijf je toch?

 

Feit is dat Philips onder een andere merknaam een lamp op de markt heeft gebracht. Dus een voet mét een kap.

Feit is dat de winkelier dit product anders verkoopt dan de fabrikant bedoeld.

 

verkoper mag product wijzigen en onder eigen naam verkopen tegen zijn prijs

consument heeft geen overeenkomst met eerste producent en daarom geen rechten

trekken uit uitlatingen van eerste producent

 

Feit is dat dit niet aan de koper werd meegedeeld.

het gaat de consument niets aan hoe het product ontstaan is

 

 

Feit is dat dit product plots veel duurder is dan de adviesprijs. Of jij vind ruim €90 peanuts natuurlijk.

Het recht van verkoper zelf de prijs te bepalen

 

 

 

Feit is dat de winkelier volgens de koper elke medewerking weigert om tot een tevreden oplossing te komen.

 

Lees jij soms niet wat leden hier schrijven?

 

Waarom zou handelaar een oplossing vinden hij heeft niets verkeerd gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkoper mag product wijzigen en onder eigen naam verkopen tegen zijn prijs

 

Prima als dat mag.

Maar dan mag het product niet in de orginele verpakking (Phillips doos met Esseo Gisli naam) af geleverd worden.

En ook het type plaatje moet dan verwijderd zijn en vervangen worden door je eigen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima als dat mag.

Maar dan mag het product niet in de orginele verpakking (Phillips doos met Esseo Gisli naam) af geleverd worden.

En ook het type plaatje moet dan verwijderd zijn en vervangen worden door je eigen.

Doorslag geeft de omschrijving op de factuur

en winkel verkoopt uit zijn naam en niet uit naam phillips ,philips staat er helemaal buiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zijn we het daar over eens... en dan krijgt de klant ipv mossi de Esseo Gisli geleverd.

Hij gaat verhaal halen en dan komt er een lompe reactie waar hij geen genoegen mee kan nemen.

Immmers hij heeft voor mossi betaald en ontvangt een of ander standaard fabrieksvoet.

De gang naar de rechter is volledig gerechtvaardigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net ook wat verhalen gelezen op diverse andere fora. Er zijn, net zoals hier, ook mensen die het met je eens zijn, ook mensen die de gang naar de rechter kansloos zien (wo ikzelf).

Ik geef toe dat de winkelier slimme truks toepast, en jij je misleidt voelt......kan, maar je hebt je ook wat makkelijk laten misleiden.

Er is ook een verantwoordelijkheid bij de consument........niemand weldenkend mens koopt iets "zomaar" als hij de prijs al erg hoog vindt.......en je schrijft dat je in eerste instantie de prijs wel hoog vond. En later zonder meer opgehaalt, zonder in de dozen te kijken, en thuis pas kijken wat erin zit...... erg naief!

 

Toch blijf ik zeggen dat wat een leverancier levert aan de winkelier, de winkelier het uit elkaar mag trekken......wettelijk gezien volslagen juist en correct. Je hebt met de winkelier een overeenkomst, niet met de fabrikant. Dit gebeurt overal en vaker dan je denkt. Ik weet dat een van de grootste auto importeur van Nederland (PON, oa van AUDI, VW, PORCHE en SKODA) ook complete auto-pakketten uit elkaar haalt, en apart in de Nederlandse markt neerzet. Er staat op het terrein van PON in Leusden oa een complete bandenwerkplaats (om andere LM velgen met andere merkbanden om nieuwe auto's te leggen en dan pas naar de dealer, de "oude" [hooguit 15 km gereden) worden los verkocht incl metalen velg) en een stoelen werkplaats, voor ombouw lederen zetels. Ze bouwen ook radio's in..Dus..........wettelijk toegestaan.

 

 

In ieder geval gonzen diverse consumentenfora ervan, de naam van de winkelier is duidelijk bekend. dit gaat hem wel, ondanks dat eea is toegestaan, wel wat klanten kosten, denk ik.

Heb je er bij stilgestaan, mocht de rechter toch in je nadeel beslissen, dat hij je behoorlijk kan aanklagen wegens smaad, en omzetverlies?

Vooral dat laatste kan hoog oplopen, schat ik zo in.

 

Ik ben reuze benieuwd naar de uitslag........meldt je dat ook hier?

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...