Ga naar inhoud


'Gefopt' in de lampenwinkel :(


Michel

Aanbevolen berichten

Het lijkt mij dat er in deze discussie enig misverstand is geslopen. Op gegeven moment wordt er steeds over 'feiten' gesproken. Ik laat even in het midden wat nu wel of geen feiten zijn, feit ;-) is wel dat er het er bij de rechter straks om de bewijsvoering gaat. Bewijzen zijn dan wat er op papier staat, en eventuele bandopnamen, indien deze toegelaten worden.

 

Verbaas je er ook niet over als de heer xxxx straks met 'getuigen' komt, die jij misschien nog nooit gezien hebt, maar die straks zullen erkennen dat zij er als 'klant' bij stonden toen jij heel duidelijk werd geïnformeerd over alle ins en outs van de Mossi lamp, en deze 'getuigen' hebben duidelijk gehoord dat jij niet zo geïnteresseerd was in die uitleg maar dat jij er op stond om die specifieke lampenstandaard met die speciale kap geleverd te krijgen.

 

Doe dus alles wat mogelijk is om jouw case ijzersterk te maken, zorg niet alleen voor feiten, maar wel voor duidelijke, onweerlegbare bewijzen.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk zoals @pukje het beschrijft klopt. Hoe krom het ook is. Je bent akkoord gegaan met deze lamp en deze kap zoals je hem gezien hebt toch ?? Al noemt de verkopende partij deze set Kees, dit mag hij gewoon doen. Bij een eventueel kort geding denk ik dat je verliest.

Maar misschien een aantal potige sat4all leden mee nemen kan natuurlijk ook (-;

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet gewoon niet knollen voor citroenen verkopen, want dat gebeurt hier. Dat is zuivere misleiding.

Het gaat hier nu om een minimaal bedrag maar wat nu als het om 30000,- ging, dan is voor de meesten de pijngrens wel bereikt.

De meesten die hier positief op de winkelier reageren is omdat het nu Michel betreft die zich laat foppen. Ik zou zeggen bedenk eens wat je zelf zou doen als

je in zijn situatie zat. En laten we wel zijn als je zelf wel normaal wenst te reageren op deze situatie dan kun je ondertussen niets anders meer dan rechtszaak aan te spannen.

En dat Michel niet wil schikken met zijn verzekering is te snappen, het gaat hem al lang niet meer om de lamp maar om rechtvaardigheid want hij is namelijk gefopt en weigert zijn verlies te accepteren omdat dit op een erg "gerafineerde" wijze gebeurt is die de grenzen van de wet opzoekt.

Tel daar nog de onbeschofte behandeling bij op en dan heb je een man met een missie!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tel daar nog de onbeschofte behandeling bij op en dan heb je een man met een missie!

 

Het zou zonde van het geld zijn om met de kop door de muur te gaan en uiteindelijk 2000,- te

moeten betalen aan advocaat en gerecht

 

als gelijk gekregen wordt bij kanton rechter gaat winkel zeer zeker in hoger beroep

 

michel moet zelf beslissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet voorstellen dat dit soort praktijken door de wet beschermd worden: Hebben we het dus over legale oplichterij!

Een rechtzaak is altijd een risico en wie recht om een koe geeft er een toe. Een rechtbank is net een draaibank wat recht was maken wij krom.

Ergens hoop ik dat Michel miljonair is en er ook bij verlies geen boterham minder om hoeft te eten.

 

Michel: succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is door de handelaar een laagste prijs garantie afgegeven.

Hij verkoopt de standaard zonder de kap voor een hogere prijs als elders de complete lamp.

 

Voel jij je dan bedonderd of niet.

 

Hij bedenkt verder een fantasie naam voor de losse standaard, schrijft die verzonnen naam op de bon, maar levert de goedkopere philips voor de hogere prijs. Hij levert geen standaard met de naam Mossi.

 

Ben je dan bedonderd of niet?

 

Hij speculeert er verder op dat je voor die rond Euro 140,-- niet de procedure in gaat en je gaat proberen je recht te halen.

En nu is hij tegen de verkeerde klant aangelopen, die eenvoudig stelt dat hij dit niet pikt en wel die moeite gaat doen, om gelijk te krijgen.

 

Bij de rechter staat Michel straks met een Philips lampvoet, en een bonnetje waar Mossi op staat.

Ik denk, dat de handelaar zijn hand heeft overspeeld.

 

11 December is de termijn verstreken, en kan de deurwaarder aan de gang.

Dit is reclame, die je als winkel niet wilt hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfffff

ik koop een bentley en doe de moterkap open en zie een tuktuk motor uit india

ik kiik op internet en zie tuktuk auto voor de helft van de prijs

 

ik ga naar de rechter met de tuktuk onder mijn arm

 

dan zegt de rechter wat staat op factuur ? bentley

 

dan is het een bentley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe de zaak juridisch ligt weet ik na lezen van dit topic en de 187 berichten er over op trosradar nog steeds niet.

Wel weet ik dat deze Valkenswaardse lampenier, waarvan de 1e 3 letters van zijn naam genoeg zeggen, hiermee een flinke imagoschade heeft die groter is dan de koop terugdraaien.

 

Inderdaad, erg domme actie van een erg domme winkelier dus.

 

Het doet me een beetje denken aan het programma Breekijzer van Pieter Storms, op een gegeven moment hadden de winkeliers, verzekeringsmaatschappijen en overheden door wat de beste wijze is om te reageren: gewoon toegeven, zelfs al heb je gelijk, en dan op een hartelijke manier over de brug komen, probleem omgedraaid in geweldige free publicity.

 

Als je de feiten leestlijkt het me een gelopen zaak, ware het niet dat het recht soms ondoorgrondelijk is.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, pukje heeft al enige tijd geen argumenten meer die hout snijden.

Yep, pukje heeft al enige tijd geen argumenten meer die hout snijden.

In zo een eenvoudige zaak kan je geen argumenten erbij sleuren wat hout snijdt

 

Ik zie,ik koop,ik betaal,ik ontvang klaar is kees al het andere is onzin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hoe moet ik mij verdiepen in Philips (Eseo) lampen als de winkelier mij verteld dat het een 'Mossi' lamp is en de naam Eseo juist angstvallig achterwege gehouden heeft?

 

Lees jij niet? Het is pas een keer of 15 geschreven!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...