Ga naar inhoud

(België) Belasting op betaaltelevisie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

'Onze' knotsgekke toekomstige Belgische regering gaat betaaltelevisie extra belasten.

(Ik zet onze tussen aanhalingstekens omdat deze regering slechts een minderheid van de Vlamingen verdedigt en ingaat tegen de uitslag van de laatste verkiezingen).

Weet er iemand wat zij precies met betaaltelevisie bedoelen ?

Gaat dat bijv. om Prime bij Telenet, of is het de video on demand die ze bedoelen ?

Wordt iedereen geviseerd die niet het absolute basispakket bij zijn provider heeft ?

Ik word er alvast niet vrolijk van :angry:

Geplaatst:

voor mij lijkt dit simpel,betaal tv = alles waar je extra moet voor betalen .... TVV Telenet enz enz

Sja als we niet in hetzelfde schuitje als de Grieken en de Italianen willen raken gaan ze toch ergens moeten de centjes halen lijkt me !

Ik ben er ook niet gelukkig mee het is nu eenmaal zo

Greetz

Spidy

Geplaatst: (aangepast)

voor mij lijkt dit simpel,betaal tv = alles waar je extra moet voor betalen ....

Dat komt wel niet op hetzelfde neer, afhankelijk van de provider.

Neem TVV. Basic Light is 9,95€/maand, al de rest is dan volgens jouw redenering 'luxe'.

Bij Telenet zit je sowieso al aan 15€/maand, maar dat is dan dus basis, dus geen extra belasting....

Dit zou dus wel eens in het nadeel van TVV kunnen spelen.

aangepast door zzzzzzz
Geplaatst:

wiki weet het :

Betaaltelevisie

Met het begrip betaaltelevisie (Engels: pay TV) wordt bedoeld dat kijkers een vast maandelijks of jaarlijks bedrag moeten betalen om televisieprogramma's te kunnen ontvangen.

Om te voorkomen dat betaaltelevisie kan worden ontvangen door mensen die geen abonnementsgeld betalen, versleutelen de aanbieders van betaaltelevisie het signaal. Deze versleuteling wordt ook wel codering genoemd. Door het plaatsen van een Conditional Access Module (CAM) met smartcard in de Common Interface van het televisietoestel kan betaaltelevisie worden bekeken. Er wordt ook nog veel gebruik gemaakt van de settopbox om betaaltelevisie te ontvangen.

Een voorbeeld van betaaltelevisie via de satelliet is CanalDigitaal, een voorbeeld van digitale betaaltelevisie via de ether is Digitenne .

Dus geen Telenet of Belgacom , want niet vermeld in wiki . Goed argument toch ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

enkel de btw wordt verhoogd naar 21% op digitale TV (betaaltv) zoals het ook steeds was op analoge TV.

Poepsimpel. :D

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Wil men misschien terug naar het vroegere systeem van Kijk & Luistergeld ?

Behalve de dvbT kijkers staat iedereen toch al op "de lijst"...

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

Betalen voor reclame zoal's in NL,gekker moet het niet worden,eerstdaags krijg je nog reklame tussen het nieuws ,want de Journalisten/Paparazzie willen ook meer geld zien.

Geplaatst:

Wil men misschien terug naar het vroegere systeem van Kijk & Luistergeld ?

Behalve de dvbT kijkers staat iedereen toch al op "de lijst"...

dit kan niet federaal opgelegd worden, het is een regionale bevoegdheid. ik meen zelfs dat enkel Vlaanderen deze op 0 euro heeft gezet.

het lijkt mij trouwens logisch dat analoge en digitale TV dezelfde BTW tarief heeft. wel jammer dat men het gelijk brengt op het hoogste tarief nl 21%

Geplaatst:

enkel de btw wordt verhoogd naar 21% op digitale TV (betaaltv) zoals het ook steeds was op analoge TV.

Poepsimpel. :D

nee , de btw gaat van 6 % naar 12 % op on demand kijken

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

nee , de btw gaat van 6 % naar 12 % op on demand kijken

Je abbogeld voor digitv gaat van 12 naar 21% . Enkele jaren geleden dat ingevoerd om iedereen op digitaal te doen overstappen , eens bijna alle visjes binnen , schakelen ze terug naar hoger tarief .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...