Ga naar inhoud


Neutrino HD


Jap

Aanbevolen berichten

Las vandaag op de azbox site dat de loader al klaar is en de firmware voor Elite, Premium, Premium+ en Ultra binnenkort beschikbaar is.

 

Maar....

"Due to Neutrino limitations, only tuner 1 will work, as the second tuner won´t be detected."

 

Dus de Premium(+) gebruikers hebben pech. Ik kan me niet voorstellen dat dit een Neutrino limitatie is en gebruik voor primium(+) zal dus niet goed gaan komen.

 

Verder is er ook nog iets wazigs te vinden over de Android implementatie. Die schijnt gestopt te zijn en iedereen kan de sourcecode hiervan opvragen (met welk doel ????). :crazy:

 

Met andere woorden, van Opensat hoeven we niks te verwachten.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Android is gedropped door Sigma niet door Opensat ( iig het open-source gedeelte wordt gedropped door Sigma en er wordt met enkele niet nader genoemde partijen doorgewerkt aan Andoid dat lees ik iig)

 

Neutrino met twintuner> ik weet niet welke er wel mee werkt maar volgens mij bestaat dat echt niet, Opensat heeft wel neutrino belooft voor de "oudere" modellen maar heeft nooit uitspraken gedaan over welke functionaliteiten er in zouden zitten ( correct me if i'am wrong )

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat word dus een langzame dood van de oude box

 

?? Hoezo Enigma2 gaat gewoon door hoor? Of dachten jullie dat het RTI team de drivers zelf geschreven hebben, zonder support van OpenSAT was het hun nooit gelukt om een E2 image te maken ( zelfde geld voor Neutrino ).

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Neutrino is net als Enigma1 niet gemaakt voor twee tuners. Dat heeft helemaal niets met drivers te maken maar met de gehele opbouw van het userinterface.

 

Dat is ook precies de reden dat Dream Multimedia destijds helemaal opnieuw begonnen is met Enigma2.

 

Je maakt van de huidige Neutrino ook niet zomaar even een twin tuner user interface. Dan kan je net zo goed helemaal opnieuw beginnen.

 

Dat de premium nooit meer iets zou worden heb ik altijd al geschreven. Ook met enigma2 wordt dat niets want de hardware is gewoon te traag en de drivers zijn te slecht om er iets werkbaars van te maken.

 

Je kan alleen maar hopen dat men Neutrino als single tuner userinterface wel in orde maakt voor de Me en mini Me en dat dan ook als officiele software ondersteund, anders worden dat ook veel te dure single tuner boxjes waar men op 'een wazige site' die niet onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant een Enigma2 image kan downloaden, waar je bij de fabrikant nooit over eventuele bugs kunt klagen.

 

Vooralsnog lijkt precies te gebeuren wat ik al voorspeld had. Ik hoop wel oprecht dat het met de Me en Mini Me toch goed komt, maar ik heb daar eerlijk gezegd een hard hoofd in.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michel

 

Heb jij zelf al de nieuwe RSI 0.2 geprobeerd?? Naar mijn mening is het tv gedeelte goed stabiel en voor dagelijks gebruik geschikt.

Tevens komt inderdaad 1 dezer dagen de NEUTRINOHD uit voor de eerdere Azboxen en dan kan men bij het opstarten zelf kiezen welke firmware men wil opstarten.

Ik denk ook dat op niet al te lange termijn de twintuner opdersteuning er komt want dat MOET natuurlijk wel werken vind ik.

Er zijn ook steeds meer hobbybouwers die zich bezig houden met de images voor de Azbox en dat wordt ook steeds leuker en leuker en beter en beter.

 

Ik denk dat je 1 ding niet mag vergeten: Rome is ook niet in 1 dag gebouwd en die mannen van RTI hebben in een relatief korte tijd toch al een mooi stukje werk verzet om E2 überhaupt aan de praat te krijgen op de Azboxen.

 

Verder zullen deze week de ME`s uitgeleverd gaan worden dus laten we allen even afwachten wat daar de eerste reacties zijn.

 

Misschien ben zelfs jij nog te verrassen??? ;)

 

M.v.gr.

 

Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twintuner ondersteuning in neutrino HD?

 

Ik zou er niet teveel op rekenen dat is nog niemand gelukt, Coolstream is er bijna een jaar mee bezig geweest en zijn volgens mij nu gestopt ermee ( laatste berichten zijn van mei 2011)

p.s combo tuner schijnt alwel te werken in neutrino HD

Maar idd die RSI 0.2 is voor dagelijks gebruik best goed, twintuner-opnemen-afspelen werkt goed.

 

Alleen timeshift geeft nog wel us een probleempje.

 

Er schijnt een nieuwe verbeterde mediacenter aan te komen ;)

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee met combi bedoel ik dat je er 2 verschillende tuners in hebt, dit werkt wel in neutrino HD ( van de azbox versie weet ik het niet ) tevens weet ik niet zeker over DVB-T het wel doet in Neutrino HD.

 

Dus combi 1x DVB-S2 en 1x DVB-C ( dus 2 verschillende tuners ) Neutrino kan maar 1 tuner gelijktijdig aansturen

 

De DVB-C/T tuner bedoel ik dus niet

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Twintuner ondersteuning in neutrino HD?

 

Ik zou er niet teveel op rekenen dat is nog niemand gelukt, Coolstream is er bijna een jaar mee bezig geweest en zijn volgens mij nu gestopt ermee ( laatste berichten zijn van mei 2011)

 

Ik was aan het browsen naar Neutrino HD postings en vond dat ik hier toch even op moest reageren.

Waar haal je deze informatie vandaan, zo ver ik weet zijn we er zo goed als klaar mee..

 

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...