Ga naar inhoud


Miele stofzuigers zijn 40 euro te duur, want de prijzen liggen allemaal gelijk.


Miauw

Aanbevolen berichten

Op zoek naar een nieuwe Miele stofzuiger kom ik steeds op het internet tegen dat je een overeenkomst met Miele zelf aan gaat, de prijzen zijn vrijwel overal het zelfde, maar ga je naar een normale winkel, dan kan het 40 euro naar beneden, als ze meewerken, want dan heb je een overeenkomst met de winkel.

 

Hoe ik aan die 40 euro kom is niet zo moeilijk, ik heb van iemand een rekening gezien die in een grote winkel keten is gekocht.

 

Wat mij opvalt is dat toen ik mijn oude Miele stofzuiger kocht, er de mogelijkheid was om er 10 jaar garantie op te krijgen, maar nu gaan ze niet verder dan 5 jaar voor een extra bedrag.

 

Is Miele, en dan met name de stofzuigers nog wel Miele waardig?

 

Ik vind de gevraagde prijzen erg duur, iemand tips waar ik mogelijk iets mee kan doen?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je niet in zo'n winkelketen heel brutaal zijn en het er gewoon op wagen dat ze meegaan in je verzoek? Bij bv >reclame verwijderd< kan heel veel.

aangepast door Johan45
winkel naam verwijderd

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je probleem niet. Je koopt een Miele voor een bepaald bedrag of je koopt een ander merk.

Als een miele 300 euro kost en er zit voor mijn part 100 euro winst op gaat 19% BTW naar de belasting.

En na aftrek van de kosten nog eens 50% naar de belasting. Daar kan een verkoper geen half uur mee bezig zijn.

En dan 10 jaar garantie willen?

Als je zo goedkoop mogelijk iets wilt kun je geen lange garantie of service verwachten.

De stofzuiger is net zo goed of slecht als voor 10 jaar geleden

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat bedoel ik niet.

 

Miele gaf voorheen met bijbetaling 10 jaar garantie, nu met bijbetaling 5 jaar garantie.

 

Voor de rest valt het mij op dat Miele blijkbaar webshops een prijs oplegt, dan kunnen ze niet meer concurreren, dat lijkt mij een vorm van kartelvorming.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee hier is helemaal geen sprake van kartelvorming. Bij kartelvorming is er sprake van afspraken tussen bedrijven om de concurrentie te weren. Daar is helemaal geen sprake van. Je kan ook een ander merk kopen. Bovendien is dit de normaalste zaak van de wereld. In een door Heineken gefinancierd café kan je ook alleen maar Heineken krijgen. Een iPhone was alleen verkrijgbaar met een bepaald abonnement.

 

Het is eigenlijk helemaal niet gek. Als ik fabrikant ben van een kwalitatief goed product kan ik een adviesprijs opstellen. Maar misschien wil ik wel dat mijn product niet te goedkoop wordt om een bepaald publiek te trekken (Bose bijvoorbeeld). Dan kan ik gewoon een verkoopprijs eisen en anders mag jij mijn product niet verkopen.

 

Kortom, betaal die 40 euries extra of koop een ander merk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij gewoon heel erg op, maar er zijn winkels die goedkoper durven aan te bieden, dat is mij wel opgevallen.

 

En het is niet 40 euro extra, maar 40 euro korting op het product, als ik wat anders neem ben ik 100 tot 200 euro goedkoper uit.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik staar me ook niet zo blind op dure merken. Kan best zijn dat Miele heel goed is/was. Maar ik heb in 1987 een Bosch wasmachine gekocht en die gaat binnenkort z'n 25 jarig jubileum vieren. En die Bosch was zeker de helft goedkoper dan een Miele in die tijd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeftijd zegt niets, gebruik wel...

En garantie zegt mij niet zoveel als de fabrikant/winkel je probleem niet oplost.

Ben altijd al blij als er nog iets kapot gaat waar spareparts voor verkrijgbaar zijn.

Veel consumentenspul is: kapot? gooi maar weg. Nieuwe is goedkoper/beter/nieuwe garantie vul maar in en aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...