Gast Geplaatst: 2 september 2002 Geplaatst: 2 september 2002 Ik ben nu zover dat ik met mijn 9500 met scsi en dvbRecoder kan werken. Ik wil voornamelijk van de opnames svcd'sgaan maken. Ik heb her en der wat informatie gevonden, maar toch zou het mij (en andere beginnelingen) veel helpen indien een ervaren gebruiker eens kort de voornaamste instellingen van de dvbRecorder zou willen uitleggen en daarbij wat tips geven. Lapke.
Gast Geplaatst: 8 september 2002 Geplaatst: 8 september 2002 Als mijn vraag teveelomvattend is, kan iemand mij dan misschien iets zeggen over hoe ik met de instellingen in "Split files" moet omgaan? Als het even kan ook nog een woordje over "Video delay" Lapke
Gast Geplaatst: 8 september 2002 Geplaatst: 8 september 2002 Ik zou eens op www.vcdhelp.com kijken hoe je van een stream een VCD kan maken. E
Gast Geplaatst: 9 september 2002 Geplaatst: 9 september 2002 Kan niemand iets preciezer helpen; je kunt immers voor zowat alles op dit uitgebreide domein op deze website terecht. Lapke
Bart Geplaatst: 9 september 2002 Geplaatst: 9 september 2002 Split files kun je gebruiken om te voorkomen dat de bestanden in andere software niet ingelezen kan worden. Wanneer je NTFS indeling van harde schijf hebt kan je ogenomen video bestand groter worden als 2 Gb of 4 Gb (resp. FAT en FAT32 limiet). Nadeel hiervan is dat veel software niet met dergelijk grote bestanden kan omgaan. Ikzelf gebruik altijd split file elk uur en split bij 2048 mb. Hierdoor zijn de bestanden qua grootte goed handelbaar in diverse software. Video delay is van belang wanneer je audio en video stream zelf wilt multiplexen. Om beeld en geluid synchroon te krijgen moet je dan de opgegeven delay gebruiken. Deze delay verschilt per opname. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Gast Geplaatst: 9 september 2002 Geplaatst: 9 september 2002 Weeral hartelijk dank Bart voor deze precieze info. Lapke
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen