Moderator Matchless Geplaatst: 2 september 2002 Moderator Geplaatst: 2 september 2002 ik heb een textronic ths720a handheld scoop waarvan de accu verkeerd behandelt is en nu nog maar de spanning voor 5 minuten houdt. voordat ik een dure accu ga kopen wil ik eerst hier vragen of er een mogelijkheid is om de accu te doen herleven.langer laden en ontladen heeft geen zin.wie o wie heeft een goede tip.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
trust Geplaatst: 2 september 2002 Geplaatst: 2 september 2002 Zelf nooit getest , maar ooit gelezen dat na een nacht in de diepvriezer , er verbetering optrad .( wel weer laden natuurlijk) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 3 september 2002 Geplaatst: 3 september 2002 Het lijkt mij dat ie naar de eeuwige jachtvelden is. Dit probleem duidt erop dat één van de cellen sluiting heeft. Ik heb zo´n battery-pack wel eens uit elkaar gesloopt en de cellen doorgemeten. Bij ***geen-reclame*** kun je dan wel een zelfde cel bemachtigen en het boeltje is weer in orde. Je moet wel handig met de soldeerbout.
winwiz Geplaatst: 3 september 2002 Geplaatst: 3 september 2002 Het probleem is inderdaad meestal dat in een of meerder cellen kortsluiting aanwezig is. Ik weet niet of je de batterypack makkelijk uit elkaar kan slopen zodat je bij de afzonderlijke cellen kunt komen. Ik ga ervan uit dat de accu is opgebouwd uit Nicad cellen. Ik gebruik altijd met veel succes de volgende methode. Je kunt met een multimeter de defecte cellen opzoeken. Als de accu leeg aangeeft zullen de defecte cellen ook werkelijk 0 volt geven. Wat je moet hebben is een gelijkspanningsvoeding van een volt of 12 die 5 - 10 Ampere kan leveren. Sluit nu de defecte cel voor niet meer dan een seconde of 5 aan op deze voeding. Wel er op letten dat + aan + zit en - aan - Je zult moeten kunnen voelen dat de cel merkbaar warmer is geworden. Het effect is nu dat deze kortsluiting (wat niet meer is dan een dunne chemische verbinding) weggebrandt is door de hoge stroom die er doorheen heeft gelopen. Herhaal dit voor elke defecte cel!. Na deze operatie de boel gewoon opladen. Hij zal nog niet meteen optimaal van capaciteit zijn, maar na een aantal keren ont- en opladen zal de accu weer op ongeveer 80% van zijn capaciteit zijn. Als de lossen cellen aan elkaar gesoldeerd of zelfs gecinterd zijn hoef je ze zelfs niet van elkaar los te halen voor deze operatie. Loskoppelen van het apparaat die ze van spanning voorzien is wel raadzaam. Nogmaals Niet meer dan enkele seconden per cel, je loopt anders het risico dat ze ontploffen!!! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Geplaatst: 8 september 2002 Geplaatst: 8 september 2002 Nicad cellen is weinig meer aan te doen, misschien dat je de truck kunt proberen die mijn voorganger uitlegt. Lion accu's echter, krijgen ook wel een bodem maar deze is vaak te verhelpen. En wel op de volgende manier. Je laadt ze vol zoals het behoort. Vervolgens maak je een belasting (ik gebruik daar autolampjes voor) die er voor zorgen dat de ontlaadstroom net zo groot wordt als de laadstroom die voor normaal laden op de accu is aangegeven. En ontlaad de accu's totaal (dus er mag totaal geen stroom meer lopen). Deze procedure een aantal, 3 a 4 maal herhalen. Niet ontladen via je apparaat, want dan worden ze niet geheel ontladen. Indien er geen fysieke schade aan de accu's is, zal deze methode ze vaak tot leven brengen.
winwiz Geplaatst: 9 september 2002 Geplaatst: 9 september 2002 Een eigenschap van Li-ion Accus is dat de capaciteitsafname niet veroorzaakt wordt door het gebruik, maar puur door de leeftijd van de accu's. Rond de 100% wordt min of meer gegarandeerd voor een jaar of 2, daarna holt de capaciteit achteruit, zelfs al zijn ze ongebruikt. We dwalen welliswaar af, maar als tip kan ik geven: Als je een nieuwe accu koopt voor videocamera, fototoestel of telefoon let op de fabricagedatum. Koop altijd de nieuwste! Veel informatie over accu's te halen bij cadex P.S. Het "wegbranden" van de interne kortsluiting heb ik al vele malen de afgelopen jaren kunnen gebruiken met succes. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Geplaatst: 28 september 2002 Geplaatst: 28 september 2002 Probeer deze tip eens. Nicads houden ervan om in een vast ritme geladen en ontladen te worden en dat geldt ook voor jouw "accu". Ze hebben er een goed geheugen voor en reageren daar ook naar. Een accu die mishandeld is en daarom geen stroom meer heeft kan nog wel eens gered worden door z.g.n. druppel lading. Dat wil zeggen met 1 of 2 procent van de stroom laden. Is de accu 1A dan laden met 100 of 200ma over 10 uur en hierna rustig ontladen met een 0.3watt lampje of zo. Als je dit een paar maal herhaald dan kan het zijn dat het lampje steeds langer blijft branden. En dan is er hoop. Mocht het zijn dat het lampje sneller uitgaat na een paar maal. Vergeet het dan maar want dan is er geen recycling meer mogelijk.
Moderator Matchless Geplaatst: 28 september 2002 Auteur Moderator Geplaatst: 28 september 2002 oke..zal dat eens proberen..ik hoop dat het lukt want de accu kost nieuw zo'n 100 euro.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen