Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag,

Wij hebben sinds jaren Canaldigitaal via een digitale ontvanger Philips DSX7072. Deze ontvanger is helaas nogal 'ouderwets' aan het worden, geen HDMI mogelijkheden, geen HD-ontvanger, minder ondersteuning en updates etc etc.

Wij hebben nu een nieuwe tv besteld, een Samsung UE40D6500, LCD/3D televisie met onder andere mogelijkheid voor CI/CI+ aansluiting.

Ik zag op Canaldigitaal dat zij een CI-module verkopen, zowel met als zonder smartcard.

Wij overwegen nu om met de nieuwe tv meteen over te stappen op nieuwere technieken, dus een CI-module (scheelt weer in kastjes en snoeren) en de oude ontvanger misschien in ons huisje op de camping te zetten.

Nu hebben we de volgende vragen (waarschijnlijk appeltje-eitje voor de kenners hier op het forum):

- Kan je, als je een CI-module van Canaldigitaal hebt, de ontvanger er tussenuit halen? Zo ja, waar gaat dan de kabelaansluiting vanaf de LNB in?

- Kun je gewoon je bestaande smartcard gebruiken in de CI-module (wij hebben de oranje smartcard) of moet daar een nieuwe voor gekocht worden?

- Is ontvangst via de CI-module inderdaad HD-kwaliteit, want anders heeft een HD-abonnement nog steeds geen zin?

Ik zou erg blij zijn met jullie deskundige en/of ervarings-antwoorden op onze vragen, zodat wij weten wat we kunnen doen of juist niet kunnen doen.

Bedankt!

Hehoo

Geplaatst:

Als jou tv hier tussen staat gaat het gewoon werken ,de oude ontvanger is niet

meer nodig ,de antenne kabel van af de schotel aan sluiten op de tv ,hoe dat werkt

staat in de handleiding van de tv .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Kan je, als je een CI-module van Canaldigitaal hebt, de ontvanger er tussenuit halen>>>>>Ja

Zo ja, waar gaat dan de kabelaansluiting vanaf de LNB in >>>>>Achter in de tv.

Kun je gewoon je bestaande smartcard gebruiken in de CI-module (wij hebben de oranje smartcard) of moet daar een nieuwe voor gekocht worden >>>>>Je kunt je bestaande smartcard gebruiken

Is ontvangst via de CI-module inderdaad HD-kwaliteit, want anders heeft een HD-abonnement nog steeds geen zin>>>>>Je wilt nooit meer anders

Groetjes Ruth

Geplaatst:

De Ci module van CD zou ik niet gebruiken omdat die niet al te goed werkt google er maar eens op, een veel beter alternatief is de aston module 1.70 versie 2.23

Geplaatst:

De Ci module van CD zou ik niet gebruiken omdat die niet al te goed werkt google er maar eens op, een veel beter alternatief is de aston module 1.70 versie 2.23

Ik bedoel de aston 1.07 versie 2.23

Geplaatst:

Duidelijk allemaal, heel erg bedankt. Het is dus eigenlijk veel eenvoudiger als een ontvanger, die is groot en kan alleen waarvoor die is vrijgegeven. Ik zie nu als ik eens rondkijk naar bv die aston module, dat je ook smartcards van andere leveranciers kunt gebruiken. Het lijkt erop dat ik dan als we in Frankrijk zijn ook een smartcard voor de Franse zenders van TNT (de gratis zenders) kan halen en zo onze liefde voor Frankrijk en de franse taal kunnen bijhouden. We hebben een dual-LNB dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.

Nogmaals heel erg bedankt voor de snelle en duidelijke hulp!

Geplaatst:

Hallo Hehoo,

Lees deze bijlage ook nog even door.

Aan de achterkant van de tv zit een sticker geplakt, die haal je weg en daar is de aansluiting voor een adapter die je in de verpakking vind waar ook de afstandsbediening zit. Die adapter stop je in de aansluiting waar de sticker zat en dan schuif je een Aston 1.07 module (of mediaguard module, maar die zapt nogal traag) en de oranje smartcard erin.

En goed opletten hoe je de discq instellingen insteld!

Suc6 en laat het even weten of je het aan de praat heb gekregen.

Groeten Dunhans.SEBN_DVB-S_installatie_2011_CanalDigitaal.pdf

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Geplaatst:

Ik heb hier ook een 6500 van samsung en bij mij werkte het module van Canal digitaal dus maar erg slecht.

Bij elke keer dat je van zender verandert kwam er heel kort de melding dat je geen abonnement voor dat kanaal hebt en het beeld stond zeer regelmatig even stil.

Daarna gewoon weer mijn HD ontvanger aangesloten en alles werkte weer probleemloos.

Verder heb ik geen mogelijkheid kunnen vinden om de zenders in je eigen volgorde te kunnen zetten wat ik persoonlijk maar erg lastig vind.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Hoeveel satellieten kan de Samsung eigenlijk aan? Ik heb de Multytenne die 4 satellieten ontvangt, en overweeg sterk om een de Samsung 6530 te kopen. Gaat dit lukken?

Geplaatst: (aangepast)

In de Samsung vindt je bij installatie de optie "digitaal" satelliet - Fastscan - laatste optie onderaan (canal digitaal/TVvlaanderen/Telesat) Snel en eenvoudig laad die hierna de kanalenlijst volgens de SD of HD (keuze) fastscan methode in. Hij kan maximaal 4 satellieten aan. Mocht je een Multitenne hebben kan je de disecq instellingen later nog veranderen standaard laat die in volgens de fastscan methode/.

LET WEL!!!

- Upgrade altijd eerst je firmware van de Samsung naar de laatste versie om problemen te voorkomen. Deze firmware is gewoon te vinden op de samsung website en is middels een USB stick simpelweg in te TV in te programmeren.

- Ook is het zo dat hij slechts een van de digitale tuners kan aanspreken te samen met een analoog signaal (geen TWIN/Triple tuners). Je kan bijvoorbeeld dus niet zeggen we hebben kabel en satelliet en laden alle kanalen in de TV. Het is een "of-of" verhaal!

- De originele CD modules werken hier prima ook op HD!

aangepast door satmenneke
Geplaatst:

Het hangt er vanaf waar je zit in Frankrijk of je duo lnb wel goed werkt, deze lnb is namelijk ontworpen voor Nederland

De LNB doet het, want nu gebruiken we hem ook regelmatig, dus dat geeft geen probleem.

Ik heb eens gezocht op internet en zag bij ***geen-reclame*** de Anstron 1.07 versie 2.23, maar net toen ik dacht deze maar te bestellen kwam mijn echtgenoot nog met een vraag die mij ook weer aan het twijfelen brengt (hoeft misschien helemaal niet, maar toch): Als ik mijn ontvangst via de CI-Module op de tv laten gaan, en ik wil alleen radio ontvangen, dan moet ik toch de tv ook aan hebben staan (zelfs al loopt het geluid via SPDIF naar de HC-set erbij van Samsung)? Dan staat de tv de hele dag aan bij ons, in dat geval!?!?

• Moderator
Geplaatst:

Sommige toestellen hebben een speciale radio stand, waarbij je het beeldscherm kan uitschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Klopt, mijn samsung led tv staat vaak overdag aan op radio. Even op Tools/Spaarstand/Beeld uit en het scherm is uitgeschakeld! Het geluid speel ik af op mijn home-cinema set via een optische kabel. Ben heel tevreden over de werking van de satellietontvanger in deze tv. De kanalenlijst wordt automatisch aangepast als Canaldigitaal of TVvlaanderen deze wijzigt.

De Aston module werkt prima, ik heb nooit een melding van gecodeerd kanaal of iets dergelijks zoals Gerrit B meldde.

aangepast door dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...