Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een netwerkje met 5 computers.

Op 1 computer heb ik maar 1 map gedeeld.

Als ik op een andere computer inlog dan kan ik alle drives bekijken C$ D$ enz. :confused:

van die computer waar ik maar 1 map van deel.

Is dit te voorkomen ?

alvast bedankt ......Bart

Gr Bart.

Geplaatst:

Waar kijk je dan mee dat je ze ziet? een $ share is per definitie hidden, dus erg vreemd dat je hem "zomaar" zou zien. Heb overigens de onderwerp titel iets aangepast naar wat je werkelijk wilt: het niet zichtbaar willen hebben van de $ shares

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

Zijn dit niet rechten kwesties?

Zit je in een homegroup netwerk met alle PC's misschien?

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Nee, dit is standaard gedrag. Dit kan in principe op alle Windows machines, ongeacht welke versie (vanaf Windows 2000). Je kunt zien welke shares er zijn en eventueel verwijderen:

1. Dubbelklik in het Configuratiescherm op Systeembeheer en dubbelklik op Computerbeheer.
  2. Vouw Gedeelde mappen uit en klik op Shares.
  3. Klik met de rechtermuisknop in de kolom Gedeelde map op de share die u wilt verwijderen, klik op Delen opheffen en klik op OK.

Je kunt om ze zichtbaar te maken ook in een dos venster het commando net share geven

Er zit een screenshot bij hoe het standaard is ingesteld.

Er is geen echte reden om ze weg te halen. Als je een wachtwoord gebruikt om in te loggen moet een ander ook jouw naam + wachtwoord invoeren om toegang te hebben tot zo'n share.

shares.JPG

shares2.JPG

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Kan wel kloppen inderdaad... (ff niet aan gedacht ;) ) Maar dan... waarom zou je ze weg willen halen? Je ziet ze normaal helemaal niet.

Geplaatst:

ach ja soms een beetje paranoia :/ , Ik heb een playonHD kastje voor het streamen van films.

En deze ziet wel direct alle shares.

maar ja, ik al er mee proberen te leven :grin: .

in ieder geval, bedankt

Gr Bart.

Geplaatst:

Zet dan een wachtwoord op je pc... die moet je ook in je playonHD zetten om toegang te hebben maar buitenstaanders komen er niet zomaar in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen