Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik draai hier met een Vti image naar alle tevredenheid

Toch heb ik het idee dat ik iets niet goed heb ingesteld

Ik heb namelijk op tuner A een schotel met duo lnb en ingesteld op DISEqC A/B met de satelieten 19.2 en de 23.5

Op tuner B heb ik een multytenne schotel en ingesteld als DISEqC A/B/C/D met op de poorten A19.2 B13.0 C23.5 en D28.2

Als ik nu bv. Ned1HD aan het opnemen ben kan ik ook gewoon schakelen naar de satelieten van de 19.2 en de 23.5 en daar wat anders kijken

Maar ik kan nu niet naar de 28.2 en de 13.0 schakelen om wat anders te kijken

Ik had altijd begrepen dat de Vu+ automatisch die schotel vrij houd waar hij de meeste satelieten mee overhoud

Dit zal ik dus wel verkeerd begrepen hebben maar wie weet hoe ik het dan moet aansluiten

Aannemend dat ik gewoon zou moeten kunnen schakelen naar de BBC HD als ik Ned1 HD aan het opnemen ben

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Geplaatst:

Alleen bij de image OpenPLi kan je een voorkeur tuner kiezen.

Zet je in het menu (Diverse instellingen) de voorkeur tuner op A, dan gaat hij altijd eerst opnemen op Tuner A.

Je kan dat kijken naar tuner B.

Volgens mij heeft geen enkele andere image deze optie.

Grts.

• Moderator
Geplaatst:

In een van de menu's zit een optie om de tunervoorkeur te beinvloeden. Kijk eens hoe die staat?

menu/setup/system/customize. Daar zit halverwege Tuner preference, en die staat hier op auto. Ik weet niet zeker of dat zo is in alle images, maar je kan er wel even naar zoeken denk ik

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

In een van de menu's zit een optie om de tunervoorkeur te beinvloeden. Kijk eens hoe die staat?

menu/setup/system/customize. Daar zit halverwege Tuner preference, en die staat hier op auto. Ik weet niet zeker of dat zo is in alle images, maar je kan er wel even naar zoeken denk ik

dat klopt, als de tuners middels geavanceerd zijn ingesteld is ook de tunervoorkeur mogelijk... bij VTI images

heb dat destijds ook gezocht 2 jaar terug...

en het werkt, maar vraag me niet wat je geavanceerd dient in te stellen om het gelijkwaardig aan de simple diseqc instelling te laten zijn.

is echter ook terug te vinden in dit VU+ subforum.

ciao

Girl From The Northern Country

Bob Dylan

Geplaatst:

Hallo

Ten eerste dank voor jullie reactie's

Het eenigste wat ik kan vinden in (menu/setup/system/customize) is de alternatieve tuner prioriteit en disable tuner failure popup

De alternatieve staat op DVB-S/-C/-T en kan niet op auto gezet worden

Ik kan dan alleen de letters in andere volgorde zetten

En de disable tuner failure popup staat op Ja

Het ziet er dus naar uit dat ik eens met de OpenPLi moet gaan stoeien

Maar misschien heeft iemand nog een gouden tip

Groetjes

Philips 37pfl9603

Geplaatst:

Ik heb in VTI ook nooit de tuner-voorkeur instelling kunnen vinden, ik heb dan ook aangenomen dat VTI deze niet heeft.

Bij mij werkt het wel door de schotel met motor (meeste satellieten) op A te zetten en de 2e schotel (motor uitgezet en op disecq A/B gezet) op B.

Wanneer ik Ned. 1 opneem pakt VTI nu altijd eerst tuner B.

Ik zou dus adviseren om je tuner instelling om te zetten naar Multitenne op A en de Disecq A/B op tuner B. Misschien dat het dan ook bij jou werkt.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Kijk daar hebben we de gouden tip

Heb hier de tuners even omgedraaid en voila ik kan Ned1HD opnemen en tegelijk BBC HD kijken

Het lijkt er dus op dat het wel gewoon werkt maar dat je de schotel met de meeste satelieten op de eerste tuner A moet aansluiten

Weer wat te weet gekomen over de VU

Was inmiddels ook al ff met OpenPLi aan het stoeien in meoboot en zag dat het daar gewoon instelbaar is en werkt

Moet zeggen dat is wel zo handig dat het gewoon in de image in zit

Mensen mijn dank is groot voor de hulp

Auf wienerschnitzel

Philips 37pfl9603

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...