Con Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 @Con, zoiets vermoedde ik al, is het terecht dat ik me er geen zorgen bij maak? Ik weet dat diverse Nefit ketels, welke types weet ik niet, lekkages kunnen vertonen die opgelost dienen te worden welke ook wel onder garantie vallen. Wat voor een soort lekkage jij hebt weet ik uiteraard niet. Opblijven letten, lijkt mij een juist advies (een dooddoenertje, sorry) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
aardbeì Geplaatst: 2 december 2011 Auteur Geplaatst: 2 december 2011 (aangepast) @johnwillem ik heb de oude gloeiplug en ionisatiepen nog, zal ze eens goed bekijken (die gloeiplug heb ik zelf ook al eens gesloopt, die is idd bros) @con oplettendheid kan ik goed mee leven 2 december 2011 aangepast door aardbeì 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
gerrit B Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 Ionisatiepen gaat inderdaad in de loop der jaren stuk bij mij was hij ook na 15 jaar op (heb nog steeds een turbo 32) en het advies was toen ook om meteen de gloeiplug te vervangen samen met de pakkingen. (heb ik simpel zelf gedaan en was samen nog geen 50 euro) Ik heb jaren bij een groot installatiebedrijf gewerkt en daar was altijd het motto, onderhoud doe je om klanten aan je te binden en om soms voortijdig defecten te ontdekken. Echter meestal ontstaan de defecten juist door het onderhoud, gaan pakkingen stuk, druk je rubbers plat draai je schroeven dol enz. Het hoofd van de afdeling vertelde altijd dat hij zelf nooit onderhoud aan zijn ketel uitvoerde en alleen als er echt wat aan de hand was dat ding openschroefde. De ketel vervangen omdat een andere zuiniger zou zijn is het slechtste advies wat je ooit kunt krijgen want je hebt waarschijnlijk al een HR ketel en deze vervangen door een andere met nog een beter rendement zal zich nooit terug verdienen. Als hij echt kapot is dan ligt het natuurlijk anders en ben je zelf handig dan nog weer anders want vaak koop je voor weinig een ketelop een veiligsite en heb je plenty onderdelen om hem voor weinig weer op te lappen. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Fatfreddy Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 (aangepast) Als hij echt kapot is dan ligt het natuurlijk anders en ben je zelf handig dan nog weer anders want vaak koop je voor weinig een ketelop een veiligsite en heb je plenty onderdelen om hem voor weinig weer op te lappen. Zo een advies zou ik de leek nu weer niet geven Als het dan niet lukt zeker alsnog een installateur laten komen om de boel in orde te laten maken ? De meeste installateurs zijn begrijperwijze hier niet blij mee en zullen het dan ook niet doen. 2 december 2011 aangepast door Fatfreddy
Con Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 Ik heb besloten om mijn (HR) ketel na 15 jaar (redelijk trouwe dienst) te vervangen. Enerzijds omdat de technische levensduur om en nabij de 15 jaar ligt, anderzijds heb ik geen zin na werktijd nog een keer te moeten gaan sleutelen. Voorts hebben de huidige HR ketels een iets hoger rendement, de ketels kunnen dieper moduleren (lees lager branden) en de pompen zijn tegenwoordig ook een flink stuk zuiniger en kunnen ook (bij mijn aangeschafte ketel) moduleren. Veelal zijn de huidige ketels ook makkelijker te onderhouden en zijn onderdelen vaker beter bereikbaar. En als je het dan over de kosten hebt, € 1.000,00 uitsmeren over 15 jaar (los van rente) dan ben ik van mening beter niet te wachten tot je ketel van ouderdom het begeeft met alle dis-comfort van dien. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
freaky Geplaatst: 13 december 2011 Geplaatst: 13 december 2011 Maak eens een foto van de bewuste lekkage. Eens kijken wat er is. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
aardbeì Geplaatst: 13 december 2011 Auteur Geplaatst: 13 december 2011 doe ik morgen in de loop vd dag even, zou nu mensen wakker maken met die actie 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Deca Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Neem geen Nefit - als je gaat vervangen, maar een Remeha. Heb al jaren en jaren dit merk en ben hierin overtuigd door een servicemonteur - die alle merken doet - en vertelde dat hij nagenoeg NOOIT bij een Remeha toestel komt. Niet voor niets geeft Nefit (ineens) garantie op de onderdelen voor 12 jaar. Onderdelen goedkoop; reparatie uren duur.
aardbeì Geplaatst: 14 december 2011 Auteur Geplaatst: 14 december 2011 @Deca, vervangen is nog even niet aan de orde, een lekje moet volgens mij gewoon te verhelpen zijn (mits de hele ketel niet doorgerot is natuurlijk, maar da's volgens mij niet het geval) @Freaky, zie bijlagen mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
aardbeì Geplaatst: 14 december 2011 Auteur Geplaatst: 14 december 2011 Ik moet zeggen, m'n Nefit doet het ook al minstens 10 jaar uitstekend. Ik werd eigenlijk getriggered om eens rond te gaan vragen her en der, toen de monteur vond dat dit piepkleine beetje lekken het vervangen van de ketel rechtvaardig 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
columbo Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 zo te zien lekt hij bij de pomp,want daar is hij roestig. ik kan op de foto niet zien of die aansluitiing demonteerbaar is,zit het geschroeft of geklemt ,dan is het een kwestie van opnieuw verpakken met hennep en kit,of een nieuwe pakkingring. De pomp is altijd demontabel,dus kontroleer ook de pakking-ringen van de pomp,daar voor hoef je geen nieuwe ketel te kopen.
aardbeì Geplaatst: 15 december 2011 Auteur Geplaatst: 15 december 2011 (aangepast) thnx(y) dat zal ik als het weer wat warmer wordt uitvoeren, begreep na een zoektocht op internet dat je als je die 2 pakkingringen vervangt ook gelijk een aansluiting bij de brander moet 'doen' omdat die anders door de actie nog wel eens wil gaan lekken mvrgr 15 december 2011 aangepast door aardbeì 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
freaky Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 (aangepast) Hmmm zo te zien hebben de pomppakkingen wat gelekt. Als het niet meer wordt dan dit laten zitten anders pomppakkingen vervangen. Maar vervangen van de ketel zou ik nog even uitstellen. 15 december 2011 aangepast door freaky Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
aardbeì Geplaatst: 17 december 2011 Auteur Geplaatst: 17 december 2011 thnx Freaky, hij gaat na het stookseizoen los om het netjes in orde te maken, dat verdient ie gewoon want 't is een fijne probleemloze ketel (y) de onderhoudssmurf heeft een uitdaging, die mag me uit gaan leggen waarom zo'n simpele lekkage idd tot advies vervanging ketel leidt 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
The Pope Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 @ Deca, Die nefitjes zijn anders prima ketels hoor. In het verleden service op die dingen verleend en over het algemeen weinig aan de hand met een ecomline of een turbo. En vergeet niet dat er in Nederland veel meer Nefits aan de muur hangen dan Remeha's. Dan is het ook niet raar dat jouw monteur minder bij REmeha's komt. Maar ach, ieder zijn eigen meug ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen