Ga naar inhoud


STB verliest netwerk-verbinding na +- 10-tal minuten.


dorus43

Aanbevolen berichten

Mijn oude dreambox heeft direct na het opstarten (koude start met schakelaar op aan) een goede netwerk verbinding en kan een lokale share

gebruiken. Na een 10-tal minuten echter beginnen de problemen ( freezes), ook een file-tranfer via filezilla blijft rond die tijd hangen.

Direct na het opstarten kan ik de box via ftp benaderen later lukt dit niet meer.

 

Ik heb uiteraard via de zoek-functie gezocht. Maar vind een gelijkaardig probleem niet. Daar de productie datum van mijn box januari 2007 is denk ik niet

dat de netwerkfix daar een oplossing kan aan geven maar zou het wel kunnen proberen alhoewel de box in het verleden een redelijke netwerk-verbinding had.

 

Als ik de netwerkfix zou uitvoeren zou dit, denk ik, dienen te gebeuren door het bijsolderen van twee 22 µF 25V condensatoren op de C5906 & C5907 condensators.

Ik vind ( daar ik waarschijnlijk geen echte electro-hobbyist ben) deze niet. Zou een 22µF 35 V 105° C ook kunnen?

Verder gegevens van de stb:

Image GP 4.6

This device's Serial Number is 68xxx, and was built on 2007/01/20.

Booloader version: Dreambox DM7020 Second Stage Loader BUILD #35, built 20050921

 

Graag suggesties daar ik in deze materie geen held ben.

 

Alvast bedank voor jullie reakties

 

vriendelijke groeten

 

 

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


of het je probleem oplost, geen idee, maar 2 condensatoren kosten je de kop niet, dus waarom niet gewoon geprobeert ;)

 

als het 22 µF 25V moet zijn dan is 22µF 35 V 105° C een uitstekende keuze

even oppassen voor de polariteit (+ - )

als je zelf aan smd spul wilt solderen, hoop ik wel dat je enige ervaring met solderen hebt, anders uitbesteden ;)

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het 22 µF 25V moet zijn dan is 22µF 35 V 105° C een uitstekende keuze

even oppassen voor de polariteit (+ - )

als je zelf aan smd spul wilt solderen, hoop ik wel dat je enige ervaring met solderen hebt, anders uitbesteden ;)

 

Bedankt aardbei voor je reactie , ondertussen heb ik wel de 22 µF 25V gevonden en besteld .

Ik heb een beetje ervaring met solderen maar niet met smd.Is dit solderen op smd moeilijker dan op een printplaat, ik zou denken dat dit makkelijker

is enkel vloeibaar maken en "vast plakken" of ben ik mis?

 

groetjes

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is meestal erg klein gepriegel (maarja, ik heb ook al een leesbril :grin: ) verder is het inderdaad een kwestie van goed laten vloeienmet een ietsepietsje soldeer toevoegen om de pootjes van je nieuwe condensator mee te laten doen, maar niet té goed zodat je wat baantjes met elkaar doorverbindt ofzo ;)

 

als je je er half onzeker bij voelt, zou ik iemand met soldeer-ervaring in\schakelen

aangepast door aardbeì

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...