DV8 Geplaatst: 30 november 2011 Geplaatst: 30 november 2011 Hoi ik heb nu ondertussen al bijna 2 jaar een rebox 2701 en een triplesat icm met een CD abbonement, maar wat ik ook onderneem ik krijg geen beeld op mijn 23.5 astra 1e 3a kanalen. het is niet dat ik per se de kanalen moet hebben maar het zou wel een leuke aanvulling zijn de diseqc instellingen kloppen met andere berichten op dit forum en telkens als ik dus mijn schotel instellingen van de 23.5 astra 1e 3a wijzig naar 11475 & 27500v krijg ik ineens een balk met sterkte van 90 en kwaliteit van 70 maar als ik zenders probeer te kijken is het weer terug veranderd naar een andere waarde en krijg dus geen beeld ik hoop echt dat iemand op dit forum mij kan helpen.. met vriendelijke groet DV8
Audioniek Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 Ik krijg de indruk dat er iets fundamenteels wordt vergeten: er zijn op de Astra 3 (23E5) geen zenders ingescand. In het satellietmenu een transponder aankiezen en daarna het menu weer verlaten heeft inderdaad het genoemde effect. Doe eens een handmatige scan met: - Satelliet: 23E5 Astra 3 - Transponder 11914 H - Symbolrate 27500 - Naar keuze alle zenders of alleen FTA Nu moeten o.a. de Nederlandse regionalen worden gevonden, en die verschijnen in de zenderlijst van Astra 23E5 (via knopje SAT te bereiken). Ze staan ook in de algemene zenderlijst en wel helemaal aan het eind omdat het de laatst toegevoegde zenders zijn. Indien gewenst de gevonden zenders via het menu toevoegen aan een favoriet, zodat ze ook via de knop FAV te bereiken zijn. Je hebt een Triplesat en schrijft niets over de zenders op Astra 2 (de Engelsen). Doen die het wel? Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
DV8 Geplaatst: 1 december 2011 Auteur Geplaatst: 1 december 2011 thnx audioniek, ik heb wel gewoon altijd ontvangst op de 28.5 en sommige van de 23.5 ook heb ik gezien na het lezen van uw post alle zenders met 23,5 en mp4 doet ie gewoon niet tevens is het zo dat ik met geen mogelijkheid boomerang cartoon network etc ontvangen kan er zijn wel zenders ingeladen van de astra 23,5 ik krijg gewoon volgens mijn rebox geen signaal...de regionale zenders op de 23,5 heb ik allemaal met beeld
Audioniek Geplaatst: 1 december 2011 Geplaatst: 1 december 2011 De RE-2701 is een SD-ontvanger die alleen MPEG-2 video kan decoderen, en daarmee kun je de MPEG-4 gecodeerde (SD-)zenders niet zien. Die leveren inderdaad zwart beeld op. Je kunt ze overigens wel opnemen en het opnamebestand in een HD-ontvanger afspelen. Verder zijn zeer veel zenders ook nog om een andere reden zwart: vrijwel alles op Astra 3 is versleuteld, ook de Duitse zenders. In de praktijk kom je met een RE-2701 op Astra 3 niet veel verder dan de Nederlandse regionalen, de rest is MPEG-4, HD en/of versleuteld. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
DV8 Geplaatst: 2 december 2011 Auteur Geplaatst: 2 december 2011 aha...kijk dat verklaart inderdaad dan veel cartoon network boomerang etc zijn dan dus niet te zien... thnx audioniek voor je hulp, geduld n uitleg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen