Gast Geplaatst: 6 september 2001 Geplaatst: 6 september 2001 Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de programma's van de ASTRA te ontvangen in Turkije (Alanja).<P>Zo ja, welke diameter moet de schotel dan hebben.<P>Ik heb overal al gezocht naar de footprints van de ASTRA's maar net als je ze nodig hebt kun je ze niet vinden.<P>Wie kan mij helpen?
Bocky Wocky Geplaatst: 6 september 2001 Geplaatst: 6 september 2001 Vreemd, als in <A HREF="http://www.altavista.com" TARGET=_blank>www.altavista.com</A> "footprint astra" inklop, dan krijg ik genoeg links te zien.<BR>Bv. deze bij SES zelf. <A HREF="http://www.ses-astra.com/satellites/system/footprint_2a_2b.htm" TARGET=_blank>http://www.ses-astra.com/satellites/system/footprint_2a_2b.htm</A> <P>Suc6<BR>B.W. There are 10 kinds of people in the world. Those who understand binary numbers and those who don't.
Gast Geplaatst: 6 september 2001 Geplaatst: 6 september 2001 hoi.ben een paar jaar geleden in izmir geweest en toen had ik hetzelfde gevraagd en kreeg te horen dat het wel mogelijk is maar,met een schotel van ong.4m dus het is wel mogelijk maar erg lastig.de groeten
Gast Geplaatst: 6 september 2001 Geplaatst: 6 september 2001 Hallo<P>Op een schotel van 4.20 werkt het niet<BR>meer sinds de holandse kan. van vertikaal<BR>naar horizontaal gegaan zijn.<BR>Men zegt boven 5.5 mtr moet dat wel gaan<BR>maar dat heb ik niet geprobeerd.<BR>Dit is in kusadasi.<P>Groetjes Sjefke..
prutsie Geplaatst: 6 september 2001 Geplaatst: 6 september 2001 Dit klopt wel ongeveer. 4 meter is misschien niet nodig, maar je moet wel aan de zeer serieeuze schotels gaan denken. Je zit nogal een eind buiten de officiele footprint van astra. deze loopt over zuid Spanje, midden Italie, langzaam maar zeker richting Noorden. Zit je nu aan de rand of net over de rand van de footprint dan is het mogelijk astra te ontvangen met een gewone offsetschotel, zij het een wat grotere dan normaal. In Griekenland (Athene) schijn je astra met een 1.2m offset goed te kunnen kijken. verder zuidelijk wordt het ingewikkelder. Ik denk dat Turkije inderdaad erg moeilijk wordt.<BR>Ooit voor iemand uit proberen te zoeken of je op de Griekse eilanden astra nog kon kijken, met een groot soepbord natuurlijk, maar niemand durfde dat te garanderen, en om nu maar zo op de bonnefooi een 3 meter schotel op transport te doen wordt ook een dure hobby (heb nog zo'n ding in mijn achtertuin liggen).<BR>Het enige wat je volgens mij kan kijken is op Hotbird BVN tv. Hotbird heeft op de widebeam een veel grotere footprint dan astra.<BR>Kijk eens bij satcodx.com voor de actuele footprints van astra en hotbird.<BR>Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 6 september 2001 Geplaatst: 6 september 2001 Een half jaar geleden heb ik via emails<BR>enkele interessante artikelen over<BR>Astra-ontvangst in Turkije ontvangen.<P>Deze artikelen zijn gepubliceerd in<BR>TELE-Satellite International, Duitstalige<BR>en Engelstalige uitgave.<P>DE hoofdpersoon van zowel de emails als de <BR>artikelen is Taner Gode, een in Nederland <BR>opgegroeide en inmiddels naar zijn vaderland<BR>teruggekeerde Turk.<P>Taner is tolk/vertaler in Nederlands/Engels/<BR>Turks en hobby-electronicus.<BR>Hij woont in Seyhan/Adana en ontvangt<BR>aldaar Astra met zijn eigen 4 meter schotel,<BR>waarbij de ontvangstresultaten wisselend zijn.<BR>In Izmir en Istanboel is voor ontvangst 4 meter voldoende, in Antalya en Adana is eigenlijk 5 meter nodig.<BR>Taner vindt het leuk kennis te maken met andere Sat-Freaks en is te bereiken<BR>via : tanergode@yahoo.com<BR>Bovenstaande gegevens zijn ontleend aan de artikelen zoals die in de satelliettijdschriften hebben gestaan.<P>Degenen die de artikelen (met enkele mooie foto's van de 4 meter schotel) willen lezen kunnen dit via PM aan mij laten weten.<P>Groeten,<P>Sattaz
Gast Geplaatst: 7 september 2001 Geplaatst: 7 september 2001 Wat kost dat eigenlijk, een schotel van 4 of 5 meter?
Gast Geplaatst: 7 september 2001 Geplaatst: 7 september 2001 Hi allemaal,<BR>Ik woon in israel en ontvang (hier in Tel Aviv) Astra heel goed met een 1.8m schotel, dus het valt best wel mee "tracker". Als ik zo naar de kaart kijk dat ligt turkije net zo ver als israel (misschien zelfs dichterbij). ik moet wel bij zeggen dat ik alleen Astra 1G en 1H ontvang en ook niet alles, bijv PW krijg ik hier niet, daarvoor heb ik een 2.4m schotel nodig.(de nl kanalen en de k's en de t's ontvang ik heel goed en nog veel meer).Over de prijs van schotels zit het zo: in nl is er weinig vraag naar grote schotels, daarom zijn de prijzen zo hoog. In middellandse landen is er meer vraag naar grotere schotels om bijv arabische zenders te kunnen ontvangen. Ik heb voor mijn schotel hier in israel FL600 betaald inc lnb en montage. Dus tracker het valt allemaal best wel mee. Als je nog vragen hebt kan je mij altijd pm sturen. Ik kan je nog een tip geven, in Bewerwijk in de Turkse bazaar weten ze ook heel veel over het ontvangen van nl kanalen in turkije, misschien kan je het daar even vragen.<BR>Veel succes<BR>gr, or
Gast Geplaatst: 7 september 2001 Geplaatst: 7 september 2001 Ook hier op Kreta kunnen we de Astra ontvangen met een 1.80m offset schotel.<BR>Dus kijken of er een satboer is waar je het kunt uitproberen voor je koopt.
Gast Geplaatst: 7 september 2001 Geplaatst: 7 september 2001 Hi,<P>Ik woon ten oosten van Athene aan de Aegeïsche zee en de Astra satelliet is hier met een 60 cm schotel goed te ontvangen en levert geen problemen op. Ik weet dat het een nauwkeurig werkje is om de schotel goed te richten maar het werkt! <BR>'K heb effe met m'n GPS de afstand Athene Alanya gemeten en die is 750km dus het blijft een risico.... maar het is het proberen waard.<P>Seep
Gast Geplaatst: 7 september 2001 Geplaatst: 7 september 2001 Allemaal hartelijke bedankt voor de antwoorden. Ik ben een heel stuk wijzer geworden.<P>Aan Or: Na jouw reactie heb ik goede hoop dat het toch nog te doen is en met een mogelijk gebruikte schotel, zelfs nog betaalbaar.<P>Ik laat over een paar weken wel weten of het gelukt is.<P>Thanx.
prutsie Geplaatst: 7 september 2001 Geplaatst: 7 september 2001 Nieuw = niet te doen<BR>gebruikt = vaak bijna gratis, als je de schotel maar zelf wilt afbreken / ophalen bij de kabelboer.<BR>Benodigdheden: vrachtwagen met kraantje, en een set sleutels.<BR>voorbeeld Kathrein 1.8 prime focus. nieuwprijs waarschijnlijk ergens rond de 10 mille, gebruikt F50.-- (2kratten bier)<BR>de aanschaf is dan ook niet het duurste. probeer zo'n stationair opgestelde schotel maar eens draaibaar te maken. hoop laswerk, hele dikke lagers (F500.--) 2 actuatormotors etc. etc.<BR>dan het plaatsen, betonnen plaat gieten, chemische ankers, diverse kabels met toebehoren. alleen voor hobbyisten leuk dus.<BR>peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 7 september 2001 Geplaatst: 7 september 2001 @Prutsie:<P>Die Kathrein 1.8, een 1.8 meter neem ik aan? Lijkt me wel errug duur dan..... of is dat een groter exemplaar?
Unetwork Geplaatst: 8 september 2001 Geplaatst: 8 september 2001 Inderdaat is Astra te ontvangen in Turkije, dit al met een goede 2 meter infocus schotel!<BR>Het klopt dat Turkije buiten de footprint ligt en dat was zeer het geval met de analoge tijd. Toen moest ik een 3,10 meter schotel aanschaffen om RTL4 te zien hier in Macedonie!<BR>Turkije is wel groot dus het ligt eraan waar je gaat zitten. Ik heb nu zelfst voor de NL kanalen het beeld moeten verzwakken daar ik Astra te sterk digitaal binnen krijg! Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten