Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag,

Ik ben al dagen ('s avonds :grin: )heerlijk aan het experimenteren met mijn nieuw gekochte DB800HD se. Ik gebruik Open PLI v2.1.

Het meeste lukt prima, echter nu loop ik tegen het probleem aan dat ik maar 3 satelietten krijg ingeprogrammeerd, meer vertikt hij gewoonweg.

Ik voeg ze handmatig toe.

Kan iemand mij een hint geven hoe dit op te lossen?

Of weet iemand hoe een handleiding te vinden, of een Internetlink, waar dit wordt uitgelegd?

Alvast mijn dank voor jullie reactie.

Vriendelijk groetend,

Hans :(

Geplaatst:

Dank voor de reactie.

Ik heb de laatste HenkSat lijst er in voor 5 sats + rot.

Usals heb ik uit staan omdat ik het nulpunt van mijn schotel niet helemaal goed heb staan.

Handmatig heb ik de Astra's 19.2, 23.5 en 28.5 er perfect in kunnen krijgen.

Echter op de een of andere wijze als ik bij zenders zoeken het programma open waarmee ik de schotel kan richten, krijg ik de tuner niet op de Hotbird 13.0 gezet. Bij de tunerkeuze krijg ik het er wel op, maar deze wordt niet overgenomen door de tuner die zit bij het menu voor het richten.

Nu ik op 3 satellieten goed sta afgestemd,zou ik dan wel bij de eigenlijke tunerkeuze de satellieten kunnen inprogrammeren, ze allemaal een oplopend nummer geven en dan automatisch laten zoeken? M.a.w. kan de ontvanger aan de hand van de ingeprogrmmeerde satelieten wel de posities bepalen van de andere satelieten?

Een lang verhaal en ik hoop de je/jullie er iets mee kunnen.

Een handleiding zou ook geweldig zijn.

Groetend,

Hans

Geplaatst:

Ga eens met de graden spelen, dan hou je het nul punt voor de gek.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Hans als je het nul punt van je schotel niet helemaal goed hebt staan zal hij met usals net voor of achter bv de Astra 19 oost tot stilstand komen.Draai het hele spul inclusief motor met een satfinder op de Astra en stel hem hier op af.Graden instellen en je hebt alle satellieten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Rommelaar, dank voor jouw reactie.

Ik ben er in geslaagd tot nu toe om 4 satellieten ingeprogrammeerd te krijgen, de 3 astra's en de hotbird.

Betekend dat wat je zegt, dat als ik usals op aan zet, hij automatisch de rest kan vinden? Als ik dat wil.

Vriendelijk groetend,

Hans

Geplaatst:

Sorry dat het even heeft geduurd,maar drukke tijd nu.

Als je schotel goed staat uitgericht kan je zeker de usals gebruiken.

Als je usals nu aan zet en je schotel staat niet helemaal goed uitgericht zal hij iets over of voor de sateliet die je wil selekteren tot stilstand komen.Ik schreef dat als je bv Astra 19 oost hebt geselekteerd je dan even de rotor los moet maken en hem dan in zijn geheel dus inclusief de rotor even handmatig moet uitrichten.Als je dan bv 100% op astra staat uitgericht zal hij ook de andere satellieten met usals vinden.Dit natuurlijk alleen als je installatie goed waterpas staat,maar neem aan dat dit zo is anders kon je ook niet handmatig de satellieten vast zetten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...