Ga naar inhoud


De ME is er!!!!!


verwijderd

Aanbevolen berichten


Ik heb er een !! AZbox ME !!!!!!!

 

Heb er zelf ff HD schijfje in gehangen :):whistle:

 

ben er zeer tevreden mee !!! :grin:

 

ik volg jullie nu de komende tijd op het AZbox Forum !!

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens benieuwd, heb hem gisteren ook ontvangen maar kan hem vanavond pas gaan uitpakken en testen. Ik ga snel een ONPARTIJDIGE review maken, want ik vind bovenstaande berichten weinig gefundeerd en een beetje kort door de bocht. Wat is er zo geweldig en met welke firmware gebruiken jullie hem ?

Ik lees op buitenlandse fora toch dat er nog wel wat bugs in zitten die mij van de oudere Azboxen bekend voorkomen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Stuur m anders ook even naar ons. Ik betaal de verzendkosten wel.

 

Maken van we jouw en mijn bevindingen samen een prachtige review ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M_Z

 

Het best loopt hij op RSI 0.2 daar zit ook alles in om tv te kijken. Drivers voor kaartlezer wordt aan gewerkt. Volgende release komen ook weer compleet nieuwe drivers in.

RTI 1.3 ga ik morgen proberen.

 

Flashen: Power aan op AB Vol+ knop indrukken zodra VFD READY verschijnt IP invullen op Explorer en flashen in boot 1, 2 of 3

 

Neutrino moet je even mee stoeien maar schijnt ook goed te lopen.

 

Voor verdere vragen mag je ook een PM sturen.

 

Succes en een groet Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond de ME uitvoerig getest.

Ik vind...lees dit goed...ik vind...dat deze ontvanger niet rijp is om verkocht te worden !

 

Nog nooit heb ik een product in handen gehad dat me zo is tegengevallen als de Azbox ME.

Met Enigma2 ervaar ik exact dezelfde problemen als met de oude Azboxen, het is immers vrijwel dezelfde image.

Ik ervaar zelfs nog meer problemen, de ontvanger viel bij de eerste inschakeling na 2 minuten spontaan volledig zonder beeld, hangt vast en na het reboot start de ontvanger niet meer op. Je kunt geen boot-keuze maken, enige dat helpt is een recovery via de schakelaar achterop.

Nadat ik 3 images (Neutrino 1.1 - RTI E2 v1.3 en RSI v0.2 erop heb geflashed en uitvoerig heb zitten testen, ben ik een uurtje tv gaan kijken. Dat ging via RSI v0.2 redelijk soepel, zoals ik gewend was van de oude Azboxen met dezelfde image. Het zappen en de afstandsbedieningsreactie is duidelijk sneller zelfs, maar dan opeens om vijf voor twaalf - geen HDMI signaal meer, de ontvanger blijft gewoon RTL5 op het display aangeven en is van geen kant meer te bedienen. Ik probeer met de remote lang op standby te drukken een reboot, maar dan blijft er weer alleen maar AzboxMe op het display staan, en ook na uitschakelen en weer inschakelen geen enkele reactie meer, alleen maar AzboxMe op het display.

Ik ben er klaar mee voor vandaag.

 

Ow ja, nieuw uit de doos? De importeur heeft hem blijkbaar al uitgepakt gehad (vingervlekken op de kast waren zichtbaar), er stond standaard al RSI E2 software op met een Nederlandse Hans lijst en er ontbreken TWEE schroeven aan de zijkant van het apparaat. Dat er een Nederlandse E2 image in gezet is door de importeur zou je als extra service positief moeten beoordelen, maar helaas, ik denk ten eerste dat ze dat niet kunnen blijven doen voor alle leveringen in de toekomst, en een klant wil een kraakvers apparaat tenzij anders gevraagd.

Eigenlijk ben ik er HELEMAAL klaar mee !

 

M_Z

post-31699-0-69009900-1323385906_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond de ME uitvoerig getest.

Ik vind...lees dit goed...ik vind...dat deze ontvanger niet rijp is om verkocht te worden !

 

Nog nooit heb ik een product in handen gehad dat me zo is tegengevallen als de Azbox ME.

Met Enigma2 ervaar ik exact dezelfde problemen als met de oude Azboxen, het is immers vrijwel dezelfde image.

Ik ervaar zelfs nog meer problemen, de ontvanger viel bij de eerste inschakeling na 2 minuten spontaan volledig zonder beeld, hangt vast en na het reboot start de ontvanger niet meer op. Je kunt geen boot-keuze maken, enige dat helpt is een recovery via de schakelaar achterop.

Nadat ik 3 images (Neutrino 1.1 - RTI E2 v1.3 en RSI v0.2 erop heb geflashed en uitvoerig heb zitten testen, ben ik een uurtje tv gaan kijken. Dat ging via RSI v0.2 redelijk soepel, zoals ik gewend was van de oude Azboxen met dezelfde image. Het zappen en de afstandsbedieningsreactie is duidelijk sneller zelfs, maar dan opeens om vijf voor twaalf - geen HDMI signaal meer, de ontvanger blijft gewoon RTL5 op het display aangeven en is van geen kant meer te bedienen. Ik probeer met de remote lang op standby te drukken een reboot, maar dan blijft er weer alleen maar AzboxMe op het display staan, en ook na uitschakelen en weer inschakelen geen enkele reactie meer, alleen maar AzboxMe op het display.

Ik ben er klaar mee voor vandaag.

 

Ow ja, nieuw uit de doos? De importeur heeft hem blijkbaar al uitgepakt gehad (vingervlekken op de kast waren zichtbaar), er stond standaard al RSI E2 software op met een Nederlandse Hans lijst en er ontbreken TWEE schroeven aan de zijkant van het apparaat. Dat er een Nederlandse E2 image in gezet is door de importeur zou je als extra service positief moeten beoordelen, maar helaas, ik denk ten eerste dat ze dat niet kunnen blijven doen voor alle leveringen in de toekomst, en een klant wil een kraakvers apparaat tenzij anders gevraagd.

Eigenlijk ben ik er HELEMAAL klaar mee !

 

M_Z

 

Hoofdstuk nummer zoveel met (terechte) AZbox kritiek.

Waar gaat dit eindigen.........

 

Ik hoop van harte dat potentiële kopers zich goed inlezen.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's klare taal. Een vastloper kan, maar als dat met reboot niet eens meer goed komt (je moest opnieuw flashen?) dan is dat serieus slecht.

 

Heb je de box nog? Zo ja, zou je de ME RTi core 1.4 dit weekend eens willen testen en je bevindingen posten?

 

Mn premium voldoet prima nu, maar de zin om een ME aan te schaffen ebt zo wel weg..

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ME ingepakt (ik was er immers klaar mee) en verstuur die vandaag naar Michel. Het wordt me nu ook wel duidelijk waarom ze geen exemplaar willen beschikbaar stellen voor een review.

Ik kon de ontvanger niet meer werkend krijgen gisteravond, moest dus weer opnieuw met het schakelaartje achterop een recovery laten uitvoeren om weer opnieuw te kunnen opstarten in stop-modus en om dan weer per webinterface een image te installeren. Daar had ik geen zin meer in.

RTI1.4 voor de ME kan ik dus niet voor je uitproberen, die is ook pas van 2u22 uit en ik ben om kwart over twaalf naar bed gegaan ;-)

 

Bekende E2 bugs uit de oude serie die ook hier in de ME van toepassing zijn:

- Standby functie schakelt beeld niet uit

- Fastscan werkt wel, maar beelden bevriezen bij het omschakelen, geluid komt wel. Pas na enkele malen op en neer schakelen komt het beeld terug. Dit probleem komt niet voor als je de PID values reset alvorens de settings in de ontvanger te zetten (met Dreamset 2.35). Maar hierdoor is de Fastscan dus niet te gebruiken voor mensen zonder ervaring dit soort programma's.

- RSI draaide redelijk stabiel en snel, maar daarin zitten nog bekende bugs zoals timeshift en spoelfuncties bij afspelen opgenomen bestanden.

 

De afstandsbediening vind ik wel erg prettig werken, de afmetingen zijn goed, het rubber gevoel aan de onderzijde is erg fijn. Maar wel jammer dat juist de veelgebruikte knoppen (de OK en de pijltjes eromheen) weer van die klikknoppen zijn, terwijl de nummerieke toetsen fijne plopknoppen zijn. Als je erop gaat letten wordt je er gek van, en de vrouw stuurt je de kamer uit als je een beetje bent aan het zappen !

Ook erg raar is dat de exit toets bij de RTI image verplaatst is naar de EPG toets en de exit toets zelf geen functie heeft. Ok, dit is maar een kwestie van aanpassing in de keymap.xml maar je snapt dit soort bugs niet, ze roepen alleen maar irritatie op.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste M_Z,

 

Wij betreuren dat de ervaring met de Azbox Me niet zo is als dat je gehoopt had.

 

Wij adviseren je om zo snel mogelijk contact op te nemen met je dealer/verkoper, om er zorg voor te dragen dat je een nieuw exemplaar ontvangt. Om de omruil hierbij te vergemakkelijken, raden we je aan onze reactie uit te printen en deze toe te voegen bij de Azbox Me. Uw dealer/verkoper kan rechtstreeks contact met ons opnemen als hij/zij vragen heeft.

 

Indien u de EPG toets als Exit knop moet gebruiken, raden wij u aan om de firmware te updaten naar Aztrino HD inclusief kernel. Hiermee verhelpt u het probleem.

 

WIj hopen dat wij u hiermee een mogelijkheid hebben gegeven om weer ten volle te kunnen genieten van uw Azbox ME.

 

Met vriendelijke groet,

 

Webcare

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...