Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik hoop dat er hier iemand is die mij eens duidelijk kan uitleggen hoe ik een directory op mijn windows7 PC zichtbaar kan maken op de DM8000.

Ik zoek hier al weken naar, maar wat ik ook probeer, een share op een windowsXP PC is direct zonder problemen zichtbaar in de netbrowser van de DM8000, maar op geen enkele wijze krijg ik dus een gedeelde directory op een van mijn windows7 PC´s zichtbaar op de DM.

Hopelijk is hier iemand die dit werkend heeft en mij kan vertellen hoe ik dit mogelijk maak.

Vriendelijke groeten, Fenzo.

Geplaatst: (aangepast)

Fenzo,

in een netwerk wil dat enkel lukken als de leden van dat netwerk allemaal in dezelfde WORKGROUP zijn opgenomen

misschien is de XP pC en de Dreambox in dezelfde en is die windows7 pC nog in een andere

als die overeenkomen kan enkel nog de firewall in W7 blokeren.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:

zou eerst eens beginnen met welke image draai je?

hier bij mij werkt het gewoon zonder welke aanpassing dan ook.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

zou eerst eens beginnen met welke image draai je?

hier bij mij werkt het gewoon zonder welke aanpassing dan ook.

wellicht omdat men bij newnigma2 die nagenoeg default workgroup voor windows in de /etc/samba/smb.conf heeft staan...

er zijn ook andere images...

het past nagenoeg nooit mede wegens de hoofdletters / klein geschreven letters "case sensative" dus beter maar gelijk aanpassen.

ciao

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst: (aangepast)

En dus ook met Newnigma2.

mijn workgroep van mijn dreambox is dreambox en die van mijn PC heeft een andere naam.

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

pfffff met dank voor alle reacties is het me nu eindelijk gelukt :D

enige probleem dat ik nu tegenkom is dat andere gebruikers in mijn netwerk die geen gebruikersnaam hebben op mijn PC, niet langer gebruik kunnen maken van mijn printer die wel gedeeld staat. als ik op een andere pc inlog met mijn gebruikersnaam en ww, is de printer gewoon beschikbaar, maar voor andere gebruikers in het netwerk wordt bij installatie netwerkprinter gevraagd naar een gebruikersnaam en wachtwoord, als ik daar mijn gegevens invul werkt het niet.

iemand een idee hoe ik dit nu kan oplossen?

Geplaatst:

pfffff met dank voor alle reacties is het me nu eindelijk gelukt :D

enige probleem dat ik nu tegenkom is dat andere gebruikers in mijn netwerk die geen gebruikersnaam hebben op mijn PC, niet langer gebruik kunnen maken van mijn printer die wel gedeeld staat. als ik op een andere pc inlog met mijn gebruikersnaam en ww, is de printer gewoon beschikbaar, maar voor andere gebruikers in het netwerk wordt bij installatie netwerkprinter gevraagd naar een gebruikersnaam en wachtwoord, als ik daar mijn gegevens invul werkt het niet.

iemand een idee hoe ik dit nu kan oplossen?

om het heel kort maar krachtig te beantwoorden, "het is eindelijk gelukt" is dus niet een uitleg hoe je bovenstaande hulp hebt toegepast en vooral niet daar iets anders wederom niet blijkt te werken.

een rode pijl naar een instelling, in de door Laverda toegevoegde pdf, geeft mij niet duidelijk weer wat er nu gebeurd en qua communicatie + rechten kan c.q. mag?

ciao

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Geplaatst:
zie bijlage waar ik kort uitleg hoe je het kunt instellen ik gebruik als image OoZooN, maar het werkt hetzelfe met OpenPLi succes!
Dank je hier ook gelukt, wat een gedoe met W7 Pppppppppppppppffffffff

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...