Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn sat kaart werkt goed behalve bij HD zenders zoals das erste Hd dan heb ik blokvorming.

Nu denk ik dat het aan de videokaart ligt (een geforce 4 128MB).

Ik kan een geforce fx5500 256 mb kopen voor 30 eudo zou dan het probleem opgelost zijn?

Graag wat advies. alvast bedankt

Christoffel

Geplaatst:

Blokvorming ligt in kwalititeit van ontvangst van dvb stream kortom je schotel moet beter afgesteld worden.

SD heeft itt HD lagere bitrate en als er foutjes insluipen heeft dat minder snel blokvorming tot gevolg.

Geplaatst:

Hallo,

heb schotel beter afgesteld.en met gewone satreceiver (edision vip) aangesloten. dan perfekt beeld op ard hd. maar met pckaart geen blokvorming meer maar

wel traag schokkende beelden.

Op instrukties van profkaart is vermeld:" system requirement": grafische kaart nvidia Purevideo HD"

Heb nieuwe lnb gezet nieuwe kabel en versterker heb nu 100% ontvangst.mar zelfe resultaat. Zou het dan toch aan de videokaart liggen?

Christoffel

Geplaatst: (aangepast)

in een enkel geval, kan de hardware versnelling die schokkerige beelden opleveren

hoe is die bij jou ingesteld

(meestal te vinden onder troubleshooting van de kaart eigenschappen / beeldinstellingen)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Hdtv had ik al in 2004, mpeg2 1920x1080 20 Mb/s+ met een skystar 1, Matrox AGP kaart en dual AMD XP2600+. Maar avc, zonder dxva van de videokaart, op een oude Pentium 4.......no way

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Hardware versnelling en GeForce 4? 10 jaar oude AGP kaart. Welke cpu zit er in de pc, Pentium 3 of 4? Ik zou zeggen vrij kansloos, begin er maar niet aan.

ik bedoelde dit... zie bijlage, niet dat de kaart zelf die zou moeten hebben...

maar dat heeft me al eens geholpen bij dreamstream en vlc op een oude pc.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Hallo,

bedankt voor de interesse, het gaat om een pentium 4 cpu 2.66 ghz 8 jaar oud.Na alle uitgeprobeerd te hebben blijkt wel duidelijk dat deze videokaart( nvidia geforce 4 ti4200 met AGP8X) geen HD aankan.

Darom is de vraag eigenlijk welke video kaart raadt men mij aan voor deze computer? Er zijn nog 2 slots vrij.

Christoffel

Geplaatst:

Hallo,

bedankt voor de interesse, het gaat om een pentium 4 cpu 2.66 ghz 8 jaar oud.Na alle uitgeprobeerd te hebben blijkt wel duidelijk dat deze videokaart( nvidia geforce 4 ti4200 met AGP8X) geen HD aankan.

Darom is de vraag eigenlijk welke video kaart raadt men mij aan voor deze computer? Er zijn nog 2 slots vrij.

Christoffel

Die andere slots zullen pci sloten zijn. Die hebben een enorm lage bandbreedte en lijken me niet echt geschikt voor serieus video werk. AGP is schaars, het is al tijden uit de markt en vervangen door PCI-e. Misschien eens kijken naar een ander tweede hands moederbordje die hiervan voorzien is? Een nieuwe video kaart hiervoor heb je al voor €30 en die kunnen perfect HD-video aan, laat staan een 2e handsje.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

als je goed zoekt kun je nog Geforce 7200 videokaarten op AGP vinden.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

de millenium g550 van matrox is agp en volgens mijn weten had ik die destijds in mijn oude pc

met

• Support for HDTV
    • HD playback support of up to 1080i (1920 x 1080)

en niet echt heel duur en verkrijgbaar

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Hallo,

Probleem is opgelost. Winkelier had nog een oude videokaart voor agp aansluiting liggen met dvi connector..

kon nu het scherm aansluiten met een dvi kabel en kon zo een hogere resolutie bekomen.

Alvast bedankt voor de vele info

Christoffel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen