pirrewit Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ik heb een ipod video 64 GB 6 jaar oud waarvan de batterij al lang nier meer functioneert. Maar het toestel staat nog 24 op 24 onder stroom en werkt nog voortreffelijk op stroom. Een jaar of wat geleden heb ik hem even geopend en gezien dat de batterij bol stond. Wat mij betreft was dit normaal. Weet ik veel. Gisteren heb ik tijdens het spelen duidelijk een psssst. van gas dat ontsnapt gehoord en de daarbij horende stank. Nu heb ik de opod weer geopend en de batterij is plat. Dus door overdruk is het gas ontsnapt. Vraag 1 : het toestel werkt na sluiten terug voortreffelijk. Kan de batterij nu verder vergassen? Lijkt me dan redelijk ongezond. Of gebeurd er verder niets? Vanaf nu zet ik er enkel stroom op als ik speel. Vraag 2 : wanneer de vergassing verder gaat dan ik dan op een of andere wijze de draadjes aan de polen verbinden en de batterij verwijderen of kan ik dan kortsluiten? alvast dank mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2011 Moderator Geplaatst: 4 december 2011 Kan je niet beter de accu vervangen? Er zijn genoeg beschrijvingen en leveranciers in het internet te vinden hoe je dit oplost. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
grondstof Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Ik las laatst dat de ipod van de eerste generatie omgeruild kan worden voor een nieuwe, juist vanwege de batterij. Afgelopen week ergens gelezen, blijkt dus op de site van Apple.com/nl support te staan, gaat om de bouwjaren 2005-2006. Wie weet valt de jouwe er ook onder, het bekijken waard dus. succes
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2011 Moderator Geplaatst: 4 december 2011 Overigens is dit onderwerp meer iets voor de rokende soldeerbout i.p.v satelliet algemeen. Ik verplaats het draadje. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pirrewit Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 (aangepast) Ik las laatst dat de ipod van de eerste generatie omgeruild kan worden voor een nieuwe, juist vanwege de batterij. Afgelopen week ergens gelezen, blijkt dus op de site van Apple.com/nl support te staan, gaat om de bouwjaren 2005-2006. Wie weet valt de jouwe er ook onder, het bekijken waard dus. succes Ik heb gezocht maar jammer genoeg niet gevonden bij Apple Support. Mijn toestel is inderdaad van 2005 dus als iemand hier nog iets meer over weet had ik dat graag vernomen. Het toestel heb ik wel al tweemaal open gemaakt dus omruilen lijkt mij sterk. Maar je weet maar nooit. Kan je niet beter de accu vervangen? Dit toestel blijft altijd aan de versterker hangen vermits ik intussen ook reeds een ipod touch 64 gb gekocht heb.Dus een nieuwe batterij zijn verloren kosten. mvg 4 december 2011 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2011 Moderator Geplaatst: 4 december 2011 Het uitlopen of uitgassen van een batterij of accu kan ook het binnenwerk van je apparaat beschadigen, dan heb je helemaal niets meer. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pirrewit Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 De reden waarom ik de batterij wil verwijderen moest dat mogelijk zijn. Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
grondstof Geplaatst: 5 december 2011 Geplaatst: 5 december 2011 Als het goed is heeft pirrewit een persoonlijk bericht ontvangen van mij met de link naar het bericht op de apple site
pirrewit Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Geplaatst: 5 december 2011 pm bericht ontvangen van grondstof. jammer genoeg gaat het enkel om de Ipod Nano met uitsluiting van de andere modellen. Mijn toestel is een Ipod Video Toch bedankt voor het artikel hoor. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen