Ga naar inhoud


DAB+ sensationeel programma-aanbod in Z.Duitsland


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo, dit weekend heb ik vol genoten van het zender/programma-aanbod hier in 64739 Höchst.

Dit is ca 50 km ten zuiden van Frankfurt.

 

De zenders die nu te onvangen zijn:

 

01) 90elf Fußball

02) 90elf Livespiel1

03) 90elf Livespiel2

04) 90elf Livespiel3

05) 90elf Livespiel4

06) 90elf Livespiel5

07) SWR3

08) SWR3

09) Absolut Radio

10) B1 Mainfranken

11) B1 M/O Franken

12) B1 N-Bay/Oberpfalz

13) B1 Oberbayern

14) B1 Schwaben

15) B5 Aktuell

16) B5 plus

17) Bayern 2 plus

18) Bayern 2 Sued

19) Bayern 3

20) BAYERN plus

21) BR Verkehr

22) BR-KLASSIK

23) BR-Testkanal

24) DASDING

25) Deutschlandfunk

26) Dkultur

27) Dradio DokDeb

28) DWissen

29) Energy

30) ERF Plus

31) harmony.fm

32) HIT RADIO FFH

33) hr1

34) hr2

35) hr3

36) hr4

37) hr-iNFO

38) KISS FM

39) KLASSIK-RADIO

40) LoungeFM

41) MEGARADIO BAYERN

42) on3-radio

43) RADIO BOB!

44) Radio Galaxy

45) Radio Horeb

46) Rock Antenne

47) RT1 IN THE MIXS

48) sunshine live

49) SWR1 RP

50) SWR2 RP

51) SWR cont.ra

52) YOU FM

 

Al deze zenders ontvang ik op een PURE ONE mini.

Het ziet er naar uit dat DAB+ een succes gaat worden.

Ik ben in ieder geval blij met deze aankoop en kan het toestelletje warm aanbevelen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen het aanbod van DAB-ontvangers is wat ondermaats...

Als je de mini-ketens bekijk heb je het uitgangsvermogen van een portable of je komt direct in de hogere klasse...

Voor de middenmoot kan je hooguit kiezen uit de Pure en niks anders en dan moet je nog gaan zoeken.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar de Noxon A540+ (via google).

Dat lijkt mij een prima DAB+ ontvanger voor de stationaire middenmoot. Hij kost hier rond de €uro 229,00

Ik denk dat ik mij die ontvanger met de Kerstdagen zelf cadeau geef.

 

Verder heb ik de PURE One mini via de 3,5 mm headset aansluiting op mijn stereo aangesloten met zeer goed resultaat.

Als externe antenne gebruik ik een VHF kanal 5-12 (6 elements) antenne vertikaal gericht op het Rhein Main gebiet. De binnenader van de coax met een krokodil-klemmetje op de staafantenne en de buitenmantel op de USB massa aansluiting.

Het toestelletje heeft namelijk (helaas) geen externe antenne aansluiting.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah,

 

ik heb nog geen concrete plannen, maar de Akai tuner hier doet het maar matig, en daarom ben ik al wat aan het verkennen.

En dan zou ik er toch DAB op willen, wat het ook wordt. Nu tegen dat DAB in Vlaanderen een aanbod heeft ...zijn we toe aan Di Rupo III

en we zijn nog niet begonnen met Di Rupo I :grin: :grin: :grin:

 

Mogelijks doe ik het Akai-geval nog eens open, maar het kan geen kwaad om eens te zien wat er op de markt is. En de Noxon 540+ had ik nog niet gezien.

 

Ik ben de laatste weken bezig geweest met DVB-T in te voeren op de Sat-kabels.Uit noodzaak ben ik dan maar aan zelfbouw-antennes begonnen.

Een vlakje gemaakt voor Goes, eentje voor Schoten en eentje voor Wavre. Op het vlakje van Goes heb ik twee sprietjes bijgezet voor FM. Het probleem is dat ik op de tuner geen "level" heb, zodat ik niet weet in hoeverre ik ontvangst heb. (er zit nogal wat kabel tussen ook)

De UHF-antennekes doen het goed.

 

Als "Columbo" geen tweedehands UHF-antenneke vind dan is dit misschien een goede website :D :

http://www.k7mem.150..._vhf_quick.html

 

en zoniet dit is toch het DVB-T topic, dus misschien heeft iemand anders er iets aan...

 

 

Eddy Vl

post-40297-0-62888000-1323115480_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

AEG IR-4427 Lijkt mij ook wel wat.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je kunt gewoon een VHF antenne gebruiken voor Dab ontvangst ?

Ja DAB speelt zich af in het frequentiebereik van VHF band III. Je kunt dus een VHF breedbandantenne gebruiken. Kanaal 5-12.

Ik heb een gerichte antenne. Maar de DAB signalen komen in feite bij mij van 3 kanten. Ik ben op zoek naar een rondom-gevoelige buitenantenne.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dipool gevonden voor DAB .

Lijkt me wel wat. Hij is in ieder geval rondom gevoelig.

 

Was ondertussen begonnen met dit, alu-buisje als dipool, met eventueel antenneversterker erbij, (werkte in alle geval goed voor UHF tot dat "kieken" met zijn kraan ervoor kwam te staan, en de ontvangst van Goes was om zeep)

 

Maar zo kan het ook natuurlijk.

 

Ook dit is een mogelijkheid: dit is voor op de auto, met magneetvoet, maar kan dus ook voor buiten gebruikt worden.

Voor de versterker moet je wel 5 V injecteren op de kabel...

 

Eddy Vl

post-40297-0-41946800-1323123471_thumb.jpg

post-40297-0-16259900-1323123489_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als ik zo rondlees betwijfel ik of die AEG IR-4427 wel DAB+ ontvangt, oppassen dus!

Bestaat er intussen nog steeds niet een "dx-geschikte" DAB+ ontvanger, gewoon met coax antenne ingang dus geen "radio met sprietje"?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo rondlees betwijfel ik of die AEG IR-4427 wel DAB+ ontvangt, oppassen dus!

Bestaat er intussen nog steeds niet een "dx-geschikte" DAB+ ontvanger, gewoon met coax antenne ingang dus geen "radio met sprietje"?

 

Handleiding blz 35

http://www.produktinfo.***geen-reclame***.com/datenblaetter/325000-349999/325873-an-01-nl-AEG_IR_4427_INTERNET_RADIO.pdf

 

spreekt wel degelijk over DAB+.

 

Ik ben ondertussen mijn oude tuner aan het nazien, en die is waarschijnlijk op weg naar een tweede leven. Een van de IF-kernen bijgeregeld en hij ontvangt weer volop, zij het nog in mono. Ik ben nu bezig met het schema op te nemen, dus we zien nog wel.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handleiding blz 35

http://www.produktin...ERNET_RADIO.pdf

 

spreekt wel degelijk over DAB+.

Dat is het hem nou juist, de handleiding beweert wel DAB+, maar de praktijk schijnt anders te zijn:

http://www.mysnip.de/forum-archiv/thema/8773/963061/Schwarze+Liste_+Nicht+DAB-taugliche+DAB-Geraete+die+in+Deutschland+noch+verkauft+werden.html

http://www.hifi-forum.de/viewthread-181-7488.html

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het hem nou juist, de handleiding beweert wel DAB+, maar de praktijk schijnt anders te zijn:

http://www.mysnip.de...uft+werden.html

http://www.hifi-foru...d-181-7488.html

 

Ja, het ziet er naar uit dat je gelijk hebt. Ik kan alleen afgaan op wat de fabrikant opgeeft natuurlijk, en in dit geval lijkt het op bedrieglijke reclame...

Afblijven dus...

 

Bedankt voor de waarschuwing.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...