Ga naar inhoud


Kan ISDN modem dmv firmware upgrade naar analoog?


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenavond!

 

Ik heb zojuist een 2e hands Draytek Vigor 2710n ontvangen die te koop aangeboden werd als POTS. Bij aankomst blijkt het een ISDN versie te zijn... In mijn onschuld dacht ik dat POTS per definitie analoog was. Heb ik dat dan mis?

 

Is hier nog iets aan te doen door een firmware upgrade, of is dit een kwestie van hardware, dwz "eenmaal ISDN, altijd ISDN" ?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


POTS = plain old telephone system oftwel annex A oftewel "Analoog" daar zit je helemaal goed mee qua redenatie.

 

Retour met dat ding, je accepteert toch ook geen auto die verkocht wordt als diesel maar bij levering benzine blijkt te zijn?

 

Dit is bewuste misleiding door de verkopende partij aangezien er meer analoge aansluitingen zijn dan digitale.

Geen hond koopt een gebruikte Annex B.

 

Fritzboxen kun je omflashen (als die al niet multistandaard zijn!),

helaas als je met een Annex B model start en er Annex A van maakt kost je dat ca 250 Kbit van je upload speed.

Voor Draytek weet ik het niet, iemand anders wellicht wel. Maar ik zou in dit geval het probleem daar weer neerleggen waar het veroorzaakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Draytek is beschikbaar in een analoog en een isdn uitvoering. Twee gescheiden versies dus.

Dat zouden ze niet doen als je een model simpelweg zou kunnen omflashen naar pots of isdn.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank voor de reacties. Mijn vrees wordt dus bewaarheidt :-( Maar als advocaat van de duivel: Ik zou me nog kunnen voorstellen dat POTS heel strikt genomen een generieke term is waarbinnen er een analoge en een digitale versie bestaat. Op de doos zelf staat namelijk dat hij is ontworpen voor POTS. Verder zit er een grote sticker op dat dit een ISDN model is....

 

Maar zeker in het normale spraakgebruik wordt met "POTS" inderdaad natuurlijk de analoge uitvoering bedoeld. Op zijn minst was de beschrijving van de verkoper dus misleidend..

 

Hij krijgt hem retour en dan zien we wel....

 

Weer een dure les geleerd..

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx! De verkoper zegt dat het een vergissing van zijn kant was. Hij krijgt hem deze week terug.. en dan hoop ik maar het beste.

 

Nogmaals bedankt, Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...