Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede satters,

Sinds enkele dagen heb ik erg slecht beeld op RTL4HD. In het beeld zijn paarse vlekken te zien en lijkt het alsof er een waas over het beeld heen zit. Ik heb deVU Duo al verschillende keren opnieuw geflashed met verschillende images (Open PLI, VIX, Blackhole) en op dit moment draai ik op VTI. Ook heb ik al een keer een scan laten uitvoeren maar ook dit helpt niet.Het vreemde is dat het alleen op RTL4HD is en niet op de andere zenders, deze zijn allemaal perfect van beeld en geluid.

Ook de schotel staat goed uitgericht heb 99% signaal dus dat lijkt mij voldoende. Het enige wat ik heb veranderd sinds een paar dagen is dat ik er een Sundtek USB tuner bij heb geinstalleerd, maar ook als ik deze deactiveer en zelfs helemaal los koppelblijf ik het probleem houden. Als ik kijk via de USB tuner naar RTL4HD is het beeld wel gewoon oke dus denk ik dat het probleem in de tuner van de VUDUO zit.

Wie o wie heeft het zelfde probleem of heeft dit gehad en weet er een oplossing voor??

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

Geplaatst:

Hier op de Vu Duo op RTL4HD ook die paarse vlekken tezien kijk ik via ziggo op RTLHD4 zie ik die paarse vlekken niet?

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Geplaatst:

Hier op de Vu Duo op RTL4HD ook die paarse vlekken tezien kijk ik via ziggo op RTLHD4 zie ik die paarse vlekken niet?

Waar, of op welke plek/gebied moet ik kijken. En hoe groot (%) is de vlek die jullie waarnemen ?
Geplaatst:

BIj rtl nieuws valt het goed op de pilaren achter in het beeld en soms in de gezichten van de mensen een paarse gloed er door heen.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Geplaatst:

vooral bij donkere gedeeltes valt het erg op. Heb het getest op een dm8000 en en dm 800 maar daar is het probleem niet. zou het misschien kunnen komen doordat zen nu in 8psk aan het uitzenden zijn bij Canal digitaal?

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Geplaatst:

hier ook veel last op rtl4 hd , de sd kanaal heeft het niet , valt erg op bij het nieuws met een paarse achtergrond , komen er allemaal strepen door het beeld , maar dit was eergisteren ook al zo

gr

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb dat probleem hier ook...

Bijna had ik een excuus om een nieuwe televisie te kopen totdat ik jullie berichten las.

Heb ook al hdmi kabels verwisseld om te kijken of het daaraan ligt en dacht aan een kapotte tuner van de duo...

Wel viel me op dat andere zenders dit niet hebben.

Vooral bij het nieuws zie je bij een paarse achtergrond strepen die horizontaal naar beneden lopen.

Ik heb geen verklaring maar ben opgelucht dat anderen het ook hebben en mijn apparatuur in orde lijkt te zijn.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

Zelfde laken een pak. Ook hier zo nu en dan problemen met de kwaliteit. Kan natuurlijk te maken hebben met de omstandigheden.

Bijv de onweersbuien in de lucht. signaal sterkte zit tussen 88 en 92%. Het is zoals jullie al aangeven regelmatig na de omschakeling.

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Geplaatst:

vooral bij donkere gedeeltes valt het erg op. Heb het getest op een dm8000 en en dm 800 maar daar is het probleem niet. zou het misschien kunnen komen doordat zen nu in 8psk aan het uitzenden zijn bij Canal digitaal?

Op het cd-forum loopt hier ook een topic over, zie het zelf ook. Maar niemand spreekt over een ontvanger gerelateerd probleem.

Daarom vreemd dat je op de dm's geen last hebt.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

probleem lijkt nu verholpen heb er nu geen last van maar laat het nog wel weten als het niet zo is

Geplaatst:

ja klopt heb ik ook

het viel mij zondag op met het programma 1 tegen 100 van linda de mol.

het zelfde problemen vooral bij bepaalde kleuren.

anaal plus zal wel weer aan het 'klooien zijn

zoals altijd.

mvg johan hazekamp

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...